BSOD: hard error.. daarna geen hd meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

aaajeetee

Meubilair
Lid geworden
2 mei 2002
Goed, wat ik nu weer heb.. :confused:

Ik deed mijn pc aan en windows startte mooi op. Ik deed een dvd in mn dvd-rom en toen begon het gezeur.

Ik kreeg een venstertje met de melding "Hard error". Windows kreeg een BSOD (met dezelfde melding) en ik kon dus resetten.

Na de reset werd mijn HD niet meer herkend bij het opstarten (en in de bios) en krijg ik even later de melding: Boot Disk Failure, Insert System Disk and Press Enter...

Wat moet ik nu doen? Ik heb op google even gezocht naar "hard error" en daar kwam uit dat ik een bestand terug moest zetten, vanaf cd-rom (gaat wat lastig, als de hd niet herkend wordt :rolleyes: ).

Weet iemand wat ik nu moet doen?

Bedankt iig :thumb:

Heb je de dvd wel uit je speler gehaald voordat je opnieuw opstartte? Het lijkt wel of hij nu wil booten van de dvd.

Daarna proberen hdd detectie in het Bios.

Kreeg je in de BSOD geen verdere melding dan alleen "hard error"?

Geplaatst door Tanja1968
Heb je de dvd wel uit je speler gehaald voordat je opnieuw opstartte? Het lijkt wel of hij nu wil booten van de dvd.

Daarna proberen hdd detectie in het Bios.

Ja hoor, dvd is eruit.. en hij boot niet van de dvd, want toen ik die melding kreeg, heb ik dvd station ontkoppeld.. dus dat was het ook niet

Hdd vindt ie niet.. ook niet in een andere pc..

Ook niet in een andere pc? Jumpersettings goed? Heb je hem al als slave geprobeerd bij een goed werkende hd?

Andere voedingskabel geprobeerd? Andere IDE kabel?

Verder helemaal geen code bij de foutmelding?

Laatst bewerkt:
Punt is.. ik krijg die foutmelding niet meer, pc wil nu helemaal nix meer doen..

Ik ben nu alle hardware ff aan het testen in een andere pc en het lijkt erop dat mn mobo (en wellicht hd) de geest hebben gegeven.. :mad:

Ik hoop het niet voor je. Je krijgt ook geen piepjes?

Anders zoveel mogelijk eruit halen behalve videokaart, harde schijf en geheugen. Kijken wat hij dan doet.

En wissel alle kabels en voedingen eens om, misschien dat er een rotte tussen zit (maar ja, hd wordt ook niet in de ander pc herkend)

Het ziet er inderdaad niet best uit voor je:( Was het een dvd die je al eerder hebt gespeeld? Misschien dat er een rottigheidje in zit (virus??)

Misschien een Bios reset?(batterijtje)

Ik roep maar zoveel mogelijk dingen, wie weet zit er iets bij:confused:

Ik heb er andere videokaarten ingedaan, maar kreeg geen beeld.. dus dat agp-ding is sowieso kaduuk denk ik.

Piepjes krijg ik niet, zit geen speakertje meer in :D

En die hd.. tja.. ik zal m strax nog ff in een andere pc hangen, maar ik vrees het ergste.. voor de rest doet alles het nog.. :confused:

Bedankt tot zover voor je antwoorden :thumb:

Beetje laat antwoord :p, maar de HDD is inderdaad overleden, hij begint niet eens meer te draaien.

Overigens was het moederbord dus kapot, dus dat heb ik vervangen (en het geheugen ook, oude was RIMM). Voor de rest doet alles het nog en ik heb nu ook alweer een nieuwe harde schijf.

Jammer van de verloren bestanden, maar niets aan te doen :(

Toch nog bedankt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan