BSOD igxpdx32.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

StifMeistah

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2009
hallo,

als ik een skype videogesprek wil starten loopt de pc vast en na een paar seconden komt er een BSOD tevoorschijn.
dit gebeurt ook als ik een spel wil starten.

dit krijg ik als analyse bij WhoCrashed:

This was probably caused by the following module: igxpdx32.dll (igxpdx32+0x25FE)
Bugcheck code: 0xEA (0xFFFFFFFF85C335E8, 0xFFFFFFFF86751858, 0xFFFFFFFF867353F8, 0x1)
Error: THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER
file path: C:\WINDOWS\system32\igxpdx32.dll
product: Intel Graphics Accelerator Drivers for Windows NT(R)
company: Intel Corporation
description: DirectDraw(R) Driver for Intel(R) Graphics Technology
Bug check description: This indicates that a thread in a device driver is endlessly spinning.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: igxpdx32.dll (DirectDraw(R) Driver for Intel(R) Graphics Technology, Intel Corporation).

ik heb alle drivers up to date en ik heb alles opnieuw geinstalleerd en toch krijg ik dit altijd.

mijn computer is een hp compaq dc7700 small form factor.

de pc draait Win XP Professional SP3.

CPU Type : DualCore Intel Pentium D 925, 3000 MHz (15 x 200)
Moederbord Chipset : Intel Broadwater Q965
Systeemgeheugen : 1 GB RAM (2 x 512MB)
Video kaart Intel(R) : Q965/Q963 Express Chipset Family (256 MB)
3D Acceleratie : Intel GMA 3000

ik weet niet wat ik moet doen want ik heb bijna alles geprobeerd denk ik

Laatst bewerkt:
Hoi,

Het lijkt er op, ondanks dat je het systeem hebt geupdate, toch een probleem met de driver te zijn van de onboard videokaart.
Waar haal je de drivers vandaan als ik vragen mag?
Als je die bij HP zelf vandaan haalt, kan het zo zijn dat ze erg verouderd zijn.

Kijk eens bij INTEL, en laat eventuele updates detecteren.

Succes:thumb:

ja bij HP zelf,

ik heb bij intel gekeken. bij de graphics driver staat er : Your driver is current.

Ok,

Ik heb zelf ook even gekeken, maar heb toch iets gevonden; CHIPSET DRIVERS, en hier de ONBOARD VIDEO DRIVERS

Dit zijn toch geupdate drivers voor de chipset, en de onboard videokaart, als ik ze vergelijk met die van HP zelf.
Het zou iets uit kunnen maken, maar dat merk je dan vanzelf.

die chipset drivers had ik al maar heb hem voor de zekerheid nog een keer geinstalleerd. onboard video driver is geen update want mijn versie is het zelfde als in de link van jouw

dit staat er bij mijn Intel Graphics Media Acceleration Driver eigenschappen:
Report Date: 06/03/2013
Report Time[hr:mm:ss]: 21:50:20
Driver Version: 6.14.10.5016

dit staat er op de link van jouw

This driver package contains the version 14.36.5 driver (6.14.10.5016) for Windows XP*.

Ja, je hebt gelijk, zie het nu ook voor me.:rolleyes:

Als dan de drivers up-to-date zijn, zou je Mbam eens kunnen downloaden, en een scan laten doen, kijken of daar wat uit komt.
Wat ook een oorzaak zou kunnen zijn dat er geheugenfouten optreden, daarvoor zou je MEMTEST (Download - Auto-installer for USB Key (Win 9x/2k/xp/7) *NEW!*)kunnen downloaden en op een usb stick zetten, en dan het geheugen op fouten laten scannen.
Het is wel even werk, want zo'n scan kan even duren.

mbam had niks gevonden en memtest had geen errors gevonden.

ik denk dat dit echt te maken heeft met de graphics driver of directx. want zodra ik iets uitvoer waarvoor directx voor nodig is loopt ie vast en krijg ik een BSOD. Youtube en alles doet het gewoon perfect. maar skype neehoor. als ik dxdiag opstart en direct3d ga testen loopt ie ook vast na twee seconden en komt er weer een BSOD.

Hoi,

De grafische driver heb je nu geupdate naar de laatste versie, chipsetdrivers ook.
In dat geval zou je eens de runtime bestanden kunnen updaten van Directx, KLIK.
Ik hoop dat je er hierna van af bent.

oke ik heb via de link directx geupdate en nu krijg ik als ik een videogesprek start, loopt ie even vast en dan word het scherm zwart en gaat het weer aan maar dan met allemaal rare kleuren en heel kleine resolutie en er komt een bericht dat igxprd32 is gestopt of zoiets..

Hoi,

Ik lees net op een forum van Intel dat er verschillende chipset drivers , de 6.14.10.5076 A07 en de 6.14.10.4926 A06.
Een heleboel mensen hebben schijnbaar problemen met deze driver.

Ik heb DEZE DRIVER gevonden, deinstalleer de oude driver in VEILIGE MODUS, dan ben je er ook zeker van dat alles weg is.

oke ik zal het proberen bedankt! maar is het wel de goeie? want er staat bij driver for Intel GM965 Graphics Controller en ik heb Intel Q965/Q963 Express Chipset Family

Volgens INTEL gebruiken de GM965 en Q965 dezelfde driver, dus dat moet geen probleem zijn.

Op goed geluk dan maar !!!:thumb:

het werkt niet ,

The computer does not meet the minimum requirements for installing the software. Setup will exit.

ik heb nu geen grafische driver geinstalleerd

Hoi,

Dan de driver die je voorheen er op had staan maar weer terug installeren.

Ik raak een beetje door mijn opties heen meneer Stifmeistah, het spijt me.
Je hebt de adviezen van de foutmelding toe gepast, drivers zijn up- to-date...
Het is niet aannemelijk dat het om een hardwarefout gaat zoals de foutmelding ook al aangaf, dus ik denk dat je er nu alles aan gedaan hebt om het probleem te tackelen, het heeft alleen niet geholpen.
Wat kan ik meer zeggen...

Sorry dat ik niet verder kan helpen, lijkt altijd redelijk simpel, maar je ziet het...
Succes verder!!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan