BSOD Kernel Inpage Error en andere leuke foutmeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MechRider

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2011
Beste gebruikers, mijn computer is sinds vorige week rare kuren gaan vertonen en ik heb geen idee waar het hem precies in zit.

De problemen beginnen zodra ik merk dat webpagina's traag geladen worden, hierna kan ik geen mappen meer aanklikken of openen, en soms verdwijnen alle iconen van het bureaublad.
Als ik dan 'Mijn computer' selecteer komt er een bericht in de zin van; 'Dit item lijkt te zijn verwijderd'.

Eerst dacht ik dat dit zeker weten een hardware issue moest zijn, ofwel de harde schijf, ofwel een probleem met mijn RAM. Ik heb echter chkdsk gerund en meerdere memory test en deze geven aan dat er in principe niks mis moet zijn met de onderdelen. CrystaldiskInfo geeft ook aan dat mijn harde schijven in goede staat zijn.

Toen dacht ik dat het misschien een probleem was met de bekabeling of stof in mijn kast.
Na een schoonmaak en herkabeling (wat kabels verwisseld, nog geen nieuwe kabels geprobeerd..) echter bleven de problemen aanhouden.

Soms na het vastlopen wil Windows niet starten en moet ik in de BIOS de bootorder veranderen.
Dan staat soms mijn SSD (waar ik Windows op run) er niet eens bij, en dan na een tijdje opeens wel.

Dit gaat ook gekoppeld met random BSOD 'Kernel Inpage Error's.

Kortom, ik heb geen idee waar ik het moet zoeken. Herkent iemand deze mankementen en kan iemand mij helpen?

Met vriendelijke groet,

MechRider.

EDIT: Na Lange Pier's suggestie de firmware ge-update en sindsdien nog niet tegen problemen aangelopen. Ik ben voorzichtig optimistisch, maar ik denk dat mijn probleem is opgelost.

Laatst bewerkt:
Meest voorkomende foutdiagnose is een falende/aftakelende schijf.
CrystaldiskInfo geeft ook aan dat mijn harde schijven in goede staat zijn.
Daar kun je niet altijd op te werk gaan.
Hoe oud is de pc e/o de schijven, moederbord?

Alles is zo'n 4 jaar oud. De andere HD is in 2013 nog vervangen omdat deze toen niet functioneerde.
Toegevoegd nog een snapshot van Speccy.
PC.png

Welke versie firmware zit er in die Crucial?

Kabels verwisseld, schijven gecontroleerd, memtest uitgevoerd, kan de controller van de SSD nog zijn.

Heb toevallig voor je berichtje zojuist via Windows 'Stuurprogramma bijwerken' gedaan en dat leverde niks op, maar zal eens kijken op de website van Crucial zelf of er een firware update is.

EDIT: Heb zojuist een firmware update uitgevoerd. Net een update van 2013 geïnstalleerd.
Hopelijk heeft dit dingen verbeterd, we zullen zien!

EDIT 2: Tot nu toe nog geen problemen gehad sinds de update.. fingers crossed maar dit zou zomaar de oplossing kunnen zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan