BSOD na oplossen probleem driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Hallo,

Mijn computer had MTP problemen als ik mijn telefoon via de USb aan wilde sluiten. Er werd mij geadviseerd de MTP porting kit van microsoft te instaleren. Dat hielp niet. Na een herstart, kreeg ik een blauw scherm, en startte de pc opnieuw op. Toen kreeg ik de optie om de pc te laten scannen op fouten. Na 2 keer een poging tot herstel, nog steeds een blauw scherm.

Ik kan wel via veilige modus erin, dus dat heb ik gedaan, en de optie uitgezet dat de pc bij een blauw scherm niet opnieuw opstart, en zo kon ik de foutcodes overnemen. Ik heb geen screenshot, maar heb de volgende codes op geschreven, het betreft een stopfout:

***STOP 0X0000007E ( 0XC0000005 , 0X8306BB7C , 0X8DD236C0 , 0X8DD232A0 )

Gezien ik via veilige modus nu zit, en dus de antivirus niet is geladen, wil ik liever niet vele sites afstruinen, vanwege de kans op virussen en dergelijk. Wie kan me hiermee helpen ?

Het betreft een acer aspire computer met windows 7 ultimate 32 bit.

Je spreekt over "herstel". Bedoel je daarmee dat je het systeem hebt teruggezet naar een vorig herstelpunt?
Dat laatste is denk ik wel het beste om eerst uit te voeren (herstellen tot voor de installatie van de kit).
Daarna is het zinvol om via de website van Acer de drivers voor je systeem te downloaden en te installeren.
Mocht dat ook niet helpen, check dan of er een nieuwere versie is voor je BIOS en installeer die. (Wel voorzichtig zijn: 1. kies exact de juiste BIOS, 2. laadt de laptop helemaal op, 3. zorg dat tijdens de BIOS update de laptop op het stroomnet blijft aangesloten).

Mocht dat alles niet baten, dan wordt het zaak om ook naar de harware (met name de grafische kaart en het interne geheugen) te gaan kijken of er een defect is.

Hallo :D.

Duurde even, maar ben er weer. Ik geloof niet dat ik het over een herstel had, maar het was zowiezo niet mogelijk om systeemherstel uit te voeren.

Echter, een oplossing was gelukkig gevonden: via veilige modus windows opgestart. Vervolgens via software die " kit ", + alle software voor mijn telefoon ( nokiasuite en drivers ) verwijderd. Met ccleaner het register gescant, en achtergebleven sleutels verwijderd. Toen pc opnieuw opgestart, en het werkte weer naar behoren.

Inmiddels de vernieuwde nokia software geinstalleerd,de telefoon laat zich zonder problemen aansluiten op de pc.

Ik las inderdaad iets over de BIOS, maar daar durf ik niet aan te beginnen ( gezien als het fout gaat, het dan ook goed fout gaat :D ). Maar gelukkig voor nu, eind goed, al goed :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan