BSOD Na opstarten Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Venga

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2014
Berichten
890
Hallo mensen,

Ik heb besloten mijn Windows 7 Professional 64-bit laptop (Toshiba Tecra R850 -> zie systeem) te upgraden naar Windows 10 Pro. Na een lange backup e.d. is het eindelijk gelukt. Ik kreeg het scherm met 'Laten we beginnen' te zien, en daarna perfect m'n oude systeem, maar dan op Windows 10.

Ineens kreeg ik een BSOD. Ik ging ervanuit dat het niets was, dus ik herstartte de laptop.

Nu krijg ik slechts alleen nog het Windows logo te zien, dan zwart, bij bewegen van de muis, of na wat langer wachten een grijs/wit achtig scherm, daarna BSOD met de volgende foutmelding:

SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED (athwbx.sys)

Wat moet ik doen? Na wat googlen bleek dat het waarschijnlijk iets met drivers te maken heeft, maar die kan ik niet verwijderen/updaten omdat ik dus niet in m'n systeem kom.

Alvast bedankt,
Venga.
 
opstarten in veilige modus, terugzetten naar win 7 en drivers nakijken voor compatibiliteit en update
 
Veilige modus werkt volledig. Kan ik daar iets mee zonder terugzetten?
 
ik vrees van niet, maar ik zou van daaruit een rollback doen, en dan, voor win 10 te herinstalleren eens nakijken of al je hardware ondersteund wordt.

meer info :


Oorzaken van Athwbx.sys Fouten
Athwbx.sys blauwe scherm kunnen worden veroorzaakt door een verscheidenheid van hardware, firmware, stuurprogramma's, of softwareproblemen. Deze kunnen worden gekoppeld aan Driver for Qualcomm Atheros CB42/CB43/MB42/MB43 Network Adapter software of Qualcomm Atheros Communications, Inc. hardware, maar het is niet noodzakelijk het geval.
Meer specifiek, deze athwbx.sys fouten kunnen veroorzakt worden door:
Verkeerd geconfigureerde, oude of beschadigde Driver for Qualcomm Atheros CB42/CB43/MB42/MB43 Network Adapter apparaatstuurprogramma's. (komt veel voor)
Corruptie in Windows-register van een recente athwbx.sys-gerelateerde software verandering (installeren of verwijderen).
Virus of malware infectie dat het athwbx.sys bestand heeft beschadigd of gerelateerde Driver for Qualcomm Atheros CB42/CB43/MB42/MB43 Network Adapter programmabestanden.
Hardwareconflict na het installeren van nieuwe Qualcomm Atheros Communications, Inc. hardware, of hardware gerelateerd aan athwbx.sys.
Beschadigde of verwijderde systeembestanden nadat u software of stuurprogramma's hebt geïnstalleerd gerelateerd aan Driver for Qualcomm Atheros CB42/CB43/MB42/MB43 Network Adapter.
athwbx.sys blauw scherm veroorzaakt door een beschadigde harde schijf.
athwbx.sys STOP-fout als gevolg van geheugen (RAM) corruptie.
 
Ik was er inderdaad ook inmiddels achter dat het om de Atheros driver ging. Via deze pagina de betreffende update gevonden. De driver in veilige modus een 'rollback' gegeven, daarna updates geïnstalleerd. Nu werkt alles weer naar behoren.

Bedankt voor de hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan