BSOD (ndis.sys) na installeren Sitecom WL-113 Wireless Network USB Dongle

Status
Niet open voor verdere reacties.

BjornMengerink

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2006
Hoi Allemaal,

Hoera een nieuwe computer (Fujitsu Scaleo L)met Vista Home Basic SP1 gekocht :evil:.
Nu wilde ik mijn Wireless dongle van Sitecom installeren.

Vanaf de CD van Sitecom pakte de computer de stick helemaal niet. Dus ik op internet kijken naar de Vista driver van dit apparaat. Gevonden en proberen te installeren.

Na even krijg ik blauw scherm (zie bijlage).http://www.box.net/shared/static/fuzresimd8.JPG

Na mail naar de Sitecom hebben die mij verteld dat het aan de driver van mijn moederbord zou kunnen liggen of de controller drivers. Dus die heb ik gedownload van de site van de Fujitsu-siemens. Daarna geprobeerd te installeren maar nog steeds hetzelfde blauwe scherm

Weet iemand wat dit kan zijn en wat ik er aan kan doen?

Alvast Bedankt,

Bjørn

Probeer dit eens:

Ga naar de command regel en typ

sfc /scanonce

start dan de pc eens opnieuw.

Scan met SFC

Beste Pasja,

SFC /scanonce bestaat niet, wel de optie scannow

Die heb ik uitgevoerd. Er wordt gezegd dat er geen integriteits fouten zijn.

Na het opnieuw opstarten heb ik het opnieuw geprobeerd en het werkt nog steed niet,

Zijn er nog andere dingen die je me aanraadt om te doen??

Alvast bedankt
Bjørn

Deinstalleer die sitecom drivers eens, ndis is daar namelijk onderdeel van

Beste Pasja,
SFC /scanonce bestaat niet, wel de optie scannow
Die heb ik uitgevoerd. Er wordt gezegd dat er geen integriteits fouten zijn.
Na het opnieuw opstarten heb ik het opnieuw geprobeerd en het werkt nog steed niet,
Zijn er nog andere dingen die je me aanraadt om te doen??
Alvast bedankt
Bjørn

Jij gelooft toch niet écht dat ik je een commando adviseer dat niet bestaat?
Lees vooral ook eens in deze link wat onder opmerkingen staat.

Laatst bewerkt:
SFC scanonce

Beste Pasja.

Laat ik het zo zeggen bij de Windows Vista Home Basic die ik er op heb staan geeft hij niet de optie scanonce weer. hetzelfde geldt voor de andere functies. ( /scanboot/revert
/purgecache/cachesize=x )
Heeft dit te maken met het feit dat ik een voor geinstalleerde Fujitsu Siemens heb?

Alvast bedankt
Bjørn

Wat Windows weergeeft is m.i. niet interessant. Je kunt gewoon het commando intypen.

Sorry Pasja, hier onder Vista Ultimate is het commando niet meer aanwezig....

Sorry Ellasar, hier onder Vista Ultimate 32 bit kan ik gewoon het commando intypen.

Onder elevated rights

Code:
C:\Windows\system32>sfc /scanonce

Microsoft (R) Windows (R) Resource Checker Version 6.0
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. All rights reserved.

Scans the integrity of all protected system files and replaces incorrect version
s with
correct Microsoft versions.

SFC [/SCANNOW] [/VERIFYONLY] [/SCANFILE=<file>] [/VERIFYFILE=<file>]
    [/OFFWINDIR=<offline windows directory> /OFFBOOTDIR=<offline boot directory>
]

/SCANNOW        Scans integrity of all protected system files and repairs files
with
                problems when possible.
/VERIFYONLY     Scans integrity of all protected system files. No repair operati
on is

Oftewel, ik kan het wel intikken net als jou maar zodra ik dan enter druk doettie verder niets

Ik vermoed dat je systeem te snel is. Ik heb het systeem ietwat vertraagd door wat kunstgreepjes toe te passen en zie gedurende een fractie van een seconde een operationele dosbox vooorbij flitsen.

Ik vermoed dat je systeem te snel is. Ik heb het systeem ietwat vertraagd door wat kunstgreepjes toe te passen en zie gedurende een fractie van een seconde een operationele dosbox vooorbij flitsen.

Dat lijkt me logisch omdat sfc een cmd applicatie is.....dus als je hem vanuit uitvoeren start komt er even een command promptje langs. Dat doettie ook als ik alleen sfc in uitvoeren gooi.

Maar de gewenste actie: scannen bij de eerstvolgende reboot (en alleen die reboot) gaat niet lopen.

maar aan deze interresante discussie heeft de TS niet zo veel aangezien scannow wel netjes hoort te werken

interessant

Hoi allemaal,

Heel interessant deze discussie maar... wij zijn er nog steeds niet mee geholpen.
Scanonce kan ik niet vinden, scannow geeft geen fouten. Wat kan ik er verder nog
aan doen?

Groetjes Björn

nog steeds blauw scherm

De vraag staat nog steeds.

Het probleem blijft zich voor doen.
Ik heb al nieuwe drivers van internet gehaald van zowel de computer als de sitecom. Dit heeft het probleem niet verholpen. Ook heb ik al geprobeerd om de onboard ethernetkaart uit te schakelen NIC o.i.d. dit heb ik op een ander forum gelezen.

Dit heeft ook niet geholpen.

Hopelijk kan iemand me hier toch verder mee helpen.

Alvast bedankt,

Bjørn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan