BSOD NETR61.sys

Status
Niet open voor verdere reacties.

wii0fan

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2009
Hallo HelpMij,

Ik heb op de laptop van mijn moeder Windows 7 gezet, nu krijg ik telkens een BSOD met de melding dat NETR61.sys de oorzaker is.
Wat nu?

MVG,
Luke

Ga maar even kijken of er hier nieuwere drivers zijn voor de draadloze netwerkkaart.

Succes ermee,

Tijs.

Ga maar even kijken of er hier nieuwere drivers zijn voor de draadloze netwerkkaart.

Succes ermee,

Tijs.

Zal het daar aan liggen denk je? Want ik las op Google dat het ook aan de videokaart kan liggen.

Maar ik zal kijken bij RalinkTech en dan effe downloaden en kijken of ik het dan nog eens krijg.

MVG,
Wii0fan

Als je geen idee hebt welke Ralink draadloze netwerkkaart er in die laptop zit, kijk dan hier, bij de sectie "Drivers opzoeken"

Succes,

Tijs.

Ik heb even gekeken, ik heb deze netwerkkaarten (?!)

Ralink Wireless LAN card V2 (Word nu gebruikt, draadloze verbinding)
Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC (Voor draad, niet aangesloten)

Maar als ik dan naar die website gaat kan ik hem niet vinden.

Laatst bewerkt:
Welk VEN_xxx, DEV_xxx en Subsys_xxx id heeft het apparaat (zie link uit vorige posting)?

Tijs.

Is het een geïntegreerd apparaat of een USB-apparaat?

Tijs.

Afhankelijk of ingebouwd of USB heb je nodig:
ingebouwd: PCI/mPCI/CB (RT2500)
USB: USB (RT2500USB)

op die downloadpagina van Ralink.

EDIT: Je zult de driver voor Vista moeten gebruiken, want er zijn geen specifieke W7 drivers (maakt overigens 99% zeker helemaal niets uit, de Vista driver zal goed moeten zijn).

Succes,

Tijs

Laatst bewerkt:
Afhankelijk of ingebouwd of USB heb je nodig:
ingebouwd: PCI/mPCI/CB (RT2500)
USB: USB (RT2500USB)

op die downloadpagina van Ralink.

Succes,

Tijs

Dankjewel voor jullie snelle hulp.
Ik heb net weer een BSOD gehad door NETR61.sys. Ik ging een YouTube filmpje in HD kijken en toen kreeg ik 'm. Ik ga nu de drivers/software downloaden en kijken of ik het weer krijgt.

MVG,
Wii0fan

Slecht nieuws, ik heb die BSOD's nogsteeds terwijl ik op YouTube HD kijkt e.d. :(

Maar, ik had op Google de drivers opgezocht omdat ik het via de Ralink site niet kon vinden.

Hoezo kon je ze niet vinden dan? Ik heb je helemaal gegidst: Zie hieronder.
Je zult de bovenste van de 2 drivers moeten hebben als je geen USB apparaat hebt.

PS: Vergeet niet om de andere driversoftware te deïnstalleren voordat je de nieuwe installeert. Dat kan in de programmagroep van de driver staan óf in Configuratiescherm -> Software.

attachment.php

Tijs.

Bijlagen

• ralink_rt2500_download.JPG
    ralink_rt2500_download.JPG
    80,4 KB · Weergaven: 117
Laatst bewerkt:
Hoezo kon je ze niet vinden dan? Ik heb je helemaal gegidst: Zie hieronder.
Je zult de bovenste van de 2 drivers moeten hebben als je geen USB apparaat hebt.

PS: Vergeet niet om de andere driversoftware te deïnstalleren voordat je de nieuwe installeert. Dat kan in de programmagroep van de driver staan óf in Configuratiescherm -> Software.

attachment.php

Tijs.

Héhé, of het nou pure toeval is of dat het nou echt is opgelost weet ik niet, maar ik heb geen BSOD's gehad tijdens het bekijken van YouTube filmpjes en het luisteren van online muziek op Windows Media Player.

Hartelijk dank voor jullie hulp, het is opgelost :D

PS:
Ik wil HelpMij.nl een compliment geven voor de vriendenlijkheid, want die vriendelijkheid vind je zelfs op internet niet vaak meer (Y)

Je hebt in ieder geval een driver 'achter de hand' als de huidige driver weer problemen zou geven.

Nu je vraag is opgelost, graag nog even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Tijs.

BSOD NETR6164.sys

Hallo HelpMij,

Ik heb op de laptop van mijn moeder Windows 7 32-bit gezet, nu krijg ik telkens een BSOD met de melding dat NETR61.sys de oorzaker is.
Wat nu?

Nu heb opnieuw Windows 7 Professional (64-bit) geïnstalleerd, maar nu krijg ik telkens weer een BSOD, met als oorzaker NETR6164.sys.
Ik heb alles zo geïnstalleerd:
1. Die driver geïnstalleerd, die ik via deze site verkregen heb
2. Toen werkte de draadloze gebeuren nog niet :P
3. De laptop aangesloten via de kabel (die het wel deed)
4. Via windows Update andere drivers geïnstalleerd
5. Toen deed 'ie het

MVG,
Luke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan