BSOD - ntoskrnl.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

roucravic

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 okt 2012
Berichten
3
Beste,

De laatste tijd (dagelijks) krijg ik te maken met BSOD's in verband met de driver: ntoskrnl.exe.

minidump bestanden = Bekijk bijlage dmp files.txt
specificaties PC = Bekijk bijlage ROUCOURT.txt


Wat ik momenteel al gedaan heb:

  • memtest86 (memory test) = geen errors
  • prime95 (CPU test) = geen errors
  • laatste drivers geïnstalleerd van de website
  • laatste bios geïnstalleerd van de website
  • Malwarebytes Anti-Malware = geen errors

Is er iemand die me kan zeggen wat hier het probleem kan zijn + mogelijke oplossing?
Kan het zijn dat er iets niet klopt tussen mijn moederbord en het geheugen dat ik nu heb? http://www.tomshardware.co.uk/forum/288050-12-gigabyte-870a-sticks-blue-screens

Alvast bedankt!

mvg

Maarten
 
Laatst bewerkt:

Test eens in veilige modus, idien geen probleem zit het in een driver.
 
Ok, ik heb dus een hekel aan logjes lezen & dergelijke, toch je dumpfile maar even nagekeken, & er vallen me een paar dingen op. Omdat het nogal wat verschillende Bug_Check's zijn kan je ze hier zelf in de lijst opzoeken.

De belangrijkste:

KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED 0x0000001E veroorzaakt door atapi.sys.

Met name deze kan veroorzaakt worden door een gecorrumpeerde of geinfecteerde atapi.sys. In beide gevallen behalve de standaard-acties, chkdsk /f /x op alle partities van de systeem hardeschijf, bij voorkeur vanaf de Herstel Console, AV (Boot/RootKit) scan, stuurprogramma's bijwerken:

SFC /SCANNOW

Uitvoeren als (een) Beheerder, zorg dat de originele Windows-Installatie-Media al geladen zijn voor je sfc start (DvD, HerstelPartitie).

De tweede is SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION 0x0000003B veroorzaakt door ndis.sys.

Dat betekend dus een probleem met je netwerkkaart(en).

Los die twee op, sfc hersteld in een keer al je gecorrumpeerde systeembestanden, start een keertje op in Veilige modus, daarna staan je IRQ's ook weer goed, dus dan komt IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL waarschijnlijk ook niet meer voor, & tegen PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA kan je Preventie Van Gegevensuitvoering (DEP) voor alle programma's aan zetten. Vaak word die veroorzaakt door een verkeerd geconfigureerde grafische kaart.

P.S: De Tom's Hardware oplossing zou ik nog even laten voor wat het is, Kingston word standaard onder SPD goed ingesteld, de link die je geeft overklokt dat, & dat is dus waar het dan echt mis gaat. Pas proberen als de BSoD's opgelost zijn.
 
Laatst bewerkt:
SFC /SCANNOW uitgevoerd, maar deze kon niets vinden.

sfc.jpg

Wat zijn de volgende stappen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan