BSOD Onder Windows Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sercan.M

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2010
Hallo,

ik heb een probleem die me nogal irriteerd namelijk:
Mijn laptop krijgt na een tijdje Blue Screen die meld dat er een probleem is met nvlddmkm.sys.
Nu heb ik dus een beetje op internet gezocht en 2 tutorials gevonden die het probleem op zou kunnen lossen maar geen succes.

Dit zijn de tutorials die ik heb gevolgd maar niet hebben geholpen:
1:
http://www.youtube.com/watch?v=YrOKlh9fC9g&feature=related

2:
Go to windows/system32/drivers and rename nvlddmkm.sys to
nvlddmkm.sys.old. Go to the nvidia directory and find the file nvlddmkm.sy_
and copy it to windows/system32. Using the cmd window (DOS box) type
EXPAND.EXE nvlddmkm.sy_ nvlddmkm.sys. When the expansion is complete, copy
the new nvlddmkm.sys to windows/system32/drivers and restart the computer.

ik heb ook de nieuwste driver geprobeert maar ook geen sucess(ik heb ook voor de zekerheid oudere drivers geprobeert)

Nu ben ik er wel achter gekomen dat het probleem niet ligt aan de hardware maar dat het een softwarematig probleem is ik heb namelijk 2 de zelfde laptops en heb dus de videokaarten verwisseld om het te controleren).
Ook is mij het volgende opgevallen:
als ik de thema(vorminstellingen) op vista basic zet krijg ik geen blue screen meer maar zodra ik de thema(vorminstellingen) op vista Aero zet krijg ik binne 15 seconde blue screen.

specs:
Windows Vista SP2 x32
4GB Ram
Intel Core2 Duo T9500
Nvidia Quadro FX 3600M

Ik hoop dat dit voldoende informatie is en hoop dat het snel opgelost wordt.

Als er onduidelijkheden/vragen zijn beantwoord ik ze graag(als ik het zelf weet).

Met Vriendelijke Groet,
Lolmaster15

Laatst bewerkt door een moderator:
En als je eens de Nvideadriver verwijdert, herstart en Vista zelf de driver laat installeren.

Ik mis de foutcode van de BSoD nog, in ieder geval de eerste, de 4 erachter tussen haakjes kunnen handig zijn.

Heb je een speciaal softwarepakket bij je nVidea gekregen & geinstalleerd? Zo ja, dan moet je eerst even dat via Configuratiescherm verwijderen, & daarna meteen via Apparaatbeheer de drivers helemaal verwijderen.
Dan pas herstarten.

Windows even de drivers voor de vorm opnieuw laten installeren, maakt niet uit of het wel of niet werkt.
Herstarten.

Dan het nVidea softwarepakket opnieuw installeren, drivers zitten er als het goed is erbij. Herstarten.
Dan Windows Update, controleren of er een bijgewerkt driverpakket aangeboden word, zoja, installeren.
Herstarten.

Nu de truc: Windows Prestatie-Index vernieuwen. Herstarten.
Nu kan je de Aero opnieuw instellen.

De code bij de Blue Screen weet ik zo niet maar ik krijg wel een fout rapport met dit erin meschien helpt het:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.256.48
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 50
BCP1: FFFFF880067E6000
BCP2: 0000000000000001
BCP3: FFFFF88004A86162
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\040112-33212-01.dmp
C:\Users\........\AppData\Local\Temp\WER-2187056-0.sysdata.xml

Laatst bewerkt door een moderator:
Update:
blue screen probleem is opgelost door sp1 te installeren op win7 maar nu word het beeld af en toe rood is hier een oplossing voor?

Ah, mooi!.. Ok, ik had gisteren je Bug_Check al opgezocht:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff559023(v=vs.85).aspx

Wat een veel voorkomende is, & de bijbehorende code 0x1 geeft aan dat het in dit geval een schrijffout betrof. Als je de bestandsnaam erbij had gegeven, had ik er meer over te weten kunnen komen.

Komt erop neer dat een programma naar een geheugenlocatie, ingedeeld in pagina's, wilde schrijven zonder dat het programma bij de aanroep dat geheugen gedeclareerd had, & dus probeerde te schrijven naar een pagina waar Windows het dan geen toegang toe zal geven.
Programeurs in VB & VC++ alhier herkennen vast het probleem. ;)

Dit komt vaak voor bij oudere buggy geschreven drivers. Een manier om dat te voorkomen is door in Windows DEP voor alle programma's in te stellen, dat voorkomt dat een programma illegaal naar zulk geheugen schrijft. Aan de ene kant voorkomt dat dus BSoD's, echter in jouw geval had dat een bepaalde BSoD doen toenemen.
Op zich is het geen verkeerd idee om toch altijd DEP voor alle programma's in te stellen inplaats van alleen Windows-programma's: Computer, RechterMuisKlik, Eigenschappen, Geavanceerde systeeminstellingen, tabblad Geavanceerd, tabblad Preventie van Gegevensuitvoering (DEP), DEP vool alle programma's aanklikken, Toepassen, OK, OK.

Opmerkelijk is dan dat bij deze Bug_Check expliciet word geadviseerd om een chkdsk c: /f /r /x uit te voeren, meestal staat er alleen de /f optie bij, oftwel: Een volledige schijfcontrole inclusief oppervlaktecontrole.
In feite is dit net als de viruscontrole een voorbereidende handeling om uit te sluiten dat de schijf c.q. bestandsysteem de oorzaak van de BSoD is.
Toch misschien wel verstandig omdat voor het slapen even via de Opdrachtprompt in te voeren, te plannen, & dan de computer te herstarten zodat de volgende ochtend de schijfcontrole voltooid is.

Dan tot slot het rode beeld: In de nVidea manager even alles naar de standaardinstelling zetten zoals gamma, kleur, etc... Dan de computer even herstarten.
Daarna even de monitor zelf degaussen via het menu, & dan ook terug zetten naar de standaard instellingen.
Dan met behulp van een testbeeld de monitor zelf goed instellen (bv. Adjustment pattern.exe van HP), & als dat goed is kan je het nog fijnregelen met de nVidea manager door er eerst een .icm profiel (ICM - Windows Color Matching Control (Microsoft Corporation) - ICM Image Colour Matching) in te stellen, & dat weer met gamma, kleur, etc.., goed te zetten.

Geweldig! het werkte. Maar nu heb ik helaas alweer in ander probleem :( namelijk: nu valt het beeld af en toe uit (gewoon zwart scherm) ik heb voor de zekerheid even de kabels gecontroleerd maar die ziten gewoon goed vast.

Valt het beeld even weg of komt het zo weer?
Je zou een andere monitor kunnen proberen om te kijken of het daar in zit of in je gafische kaart.
Als het het 2e is dan kan het een temperatuurprobleem zijn..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan