BSOD Op mijn windows 7 systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

compulsion

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2007
Hoi allemaal,

Sinds een x aantal weken krijg ik steeds vaker een BSOD melding op me pc met Windows 7 Ultimate erop.

Ik dacht eerst dat het door het gebruik van Quickpar kwam, maar het gebeurt ook tijdens het uitpakken van .rar bestanden en zelfs tijdens het downloaden of gamen.

Ik heb de computer al schoongemaakt en stofvrij, heb zelfs de behuizing opengelaten zodat ie wat meer koeling zou hebben, maar wat ik ook doe, ik krijg steeds deze BSOD.

Soms komt het wel eens voor dat hij geen BSOD geeft maar me systeem spontaan herstart, of volledig uitschakelt.

Bijgevoegd vinden jullie een screenshot.

Ik hoop ten zeerste dat iemand me kan uitleggen waar dit aan kan liggen.

Bij voorbaat dank!

Greetz

Dave

Bijlagen

• FOUTMELDING PC.jpg
    FOUTMELDING PC.jpg
    100,8 KB · Weergaven: 80
Heb je ook al eens een herinstallatie geprobeerd?

Heb je ook al eens een herinstallatie geprobeerd?

afhankelijk van de reacties hier, zal ik dat idd eens proberen, alleen had ik het liefst natuurlijk een snellere simpele oplossing...maar mocht dat er niet zijn, dan zit er idd niks anders op :D tnx

Mbv van een linux live cd kun je alle bestanden eraf halen :)

Heb je iets met het BIOS gedaan? Als ik google op "a clock interrupt was not received on a secondary processor within the allocated time interval" zie ik veel oplossing die met het BIOS te maken hebben.

BIOS resetten zou ik inderdaad eerst doen (sorry dat ik dat heb vergeten te zeggen:confused:, hopelijk ben je nu niet aan het herinstalleren...)

BIOS resetten zou ik inderdaad eerst doen (sorry dat ik dat heb vergeten te zeggen:confused:, hopelijk ben je nu niet aan het herinstalleren...)

lol, nee joh! al ben ik wel al een boel aan het backuppen alvast... ik zal idd eens de bios resetten / firmware upgraden, wie weet helpt dat....

ik hou jullie nog up to date of het geholpen heeft ja of nee, alvast muchos gracias amigos :)

Suc6 dan :thumb:

Helaas was er van mijn bios geen update beschikbaar, alleen beta versies.

Mijn systeem is een ASUS A8N32-SLI-DELUXE ACPI BIOS REVISION 1303 met AMD ATHLON 64 X2 DUAL CORE PROCESSOR 4600+

Ik ga nu me ketel maar opnieuw installeren en hopelijk is hiermee het probleem opgelost, ik meld het zowiezo hier nog ff

greetz!

Dave

Helaas was er van mijn bios geen update beschikbaar, alleen beta versies.

Mijn systeem is een ASUS A8N32-SLI-DELUXE ACPI BIOS REVISION 1303 met AMD ATHLON 64 X2 DUAL CORE PROCESSOR 4600+

Ik ga nu me ketel maar opnieuw installeren en hopelijk is hiermee het probleem opgelost, ik meld het zowiezo hier nog ff

greetz!

Dave

...Nou, windows7 ultimate opnieuw geinstalleerd, en alles leek goed te gaan, totdat ie zichzelf ineens spontaan uitschakelde, niet eens een BSOD, maar bots!bam! SHUTDOWN!!!....ik zal het de komende dagen eens in de gaten houden, mocht het weer vaker voorkomen, dan horen jullie het!

Greetz

Weet je wel zeker dat die windows installatie niet gewoon is besmet? of dat je ergens een geïnfecteerd bestand hebt?

Ik heb een clean install gedaan, en das dezelfde installatie dvd die ik ook bij anderen installeer en die hebben nooit problemen.

Ik heb nog even in de bios gekeken en merk dat de processor een top van 74graden bereikt, dat lijkt me in eerste instantie nogal te warm of niet?

Zelfs als ik beide deksels eraf haal word ie goed warm, op zich is de locatie waar de pc zich bevind niet overdreven warm...

Het probleem ontstaat meestal als ie veel moet rekenen, dus met Quickpar , Winrar uitpakken of downloads, dan komt de BSOD of de totale shutdown...

Heb je of iemand nog tips wat ik zou kunnen proberen?

Greetz

Dave

Dat de computer nu uitgaat i.p.v. BSOD kun je in of uitschakelen.
Start de computer opnieuw op en druk herhaaldelijk op F5 of F8 zodat je het veilige modus scherm krijgt, daar kun je kiezen voor de optie automatisch opnieuw opstarten na systeemfout uitschakelen.

Mocht de pc automatisch willen rebooten dan krijg je weer de BSOD te zien.
Waarschijnlijk ligt het aan de hardware omdat geheugen adres 0x000000101 vrijwel in het begin van de opstartprocedure ligt.

Je kunt je geheugen eens controleren op fouten of een nadere harde schijf proberen.

En dat doe je M.B.V. de Windows 7 dvd en dan in herstel menu

:(

En dat doe je M.B.V. de Windows 7 dvd en dan in herstel menu

Hoi,

Sorry voor de ietwat late reactie, maar ik was op vakantie in center parcs, kon ik wel ff gebruiken :)

Geheugen test gedaan door windows, en geen fouten gevonden.

Ook heb ik Opnieuw opstarten bij systeemfout uitgeschakeld en zal nu het systeem wederom testen.

De harde schijf die ik gebruik is pas nieuw: OCZ-VERTEX 60GB SSD HD

De week dat ik weg was, heb ik alle kabels uitgetrokken , zelfs de stroomkabels, maar half uur nadat ie aanstond viel ie weer uit.

Wat denken jullie zelf dat dit probleem kan veroorzaken? Althans wat zegt jullie gevoel? Want ik sta bijna op het punt de hele pc te vernieuwen, alleen zo zonde van het geld he ;)

Greetz!

Dave

Haal maar eens de batterij eruit:thumb: en natuurlijk ook alle stekkers en druk op de aan en uitknop (de pc gaat dus niet aan maar dan is de stroom helemaal uit de pc) soms is de stroom er nog niet helemaal uit dus laat hem even voor een half uurtje en drink een lekker bak koffie en dan stop je de baterij weer terug sluit je hem weer aan. Nu zal de BIOS waarschijnlijk een error (CMOS ofzo) geven. Zo ja, dan is het goed! En als de tijd ook weer is terug gezet dan weet je zeker dat de stroom er helemaal uit was. Er bestaat nu een aardige kans of je pc het weer doet. Omdat je schreef dat die het een half uurtje deed nadat je de stroom eraf had gehaald.

Veel suc6:thumb:

Jobbes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan