BSOD probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmvdjagt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 nov 2011
Berichten
4
Omdat een tijd geleden mijn laptop was vastgelopen en niet meer opstartte, heb ik met behulp van de Recovery CD-ROMS geprobeerd om hem weer te herstellen. Daarbij wordt ook gevraagd om de Driver CD-ROM, en na de installatie daarvan gaat hij over op het installeren van Windows XP (waarbij hij aangeeft dat de installatie nog 39 minuten duurt). Er verschijnt dan ook een balkje met "Apparaten installeren". Iedere keer als de installatie nog 34 minuten duurt, verschijnt er een Blue Screen of Death met IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. De code onderaan het scherm begint met 0x0000000A.

Vervolgens heb ik geprobeerd opnieuw te installeren, maar zodra het bericht "Setup is inspecting your hadware configuration" (of zoiets) verschijnt, druk ik op F5 zodat ik de HAL kan bepalen. Daar kies ik "Advanced Configuration Power Interface PC" en laat de rest installeren. Dat werkt dus niet, dezelfde BSOD verschijnt weer.

Toch is het wel gelukt Windows XP te installeren. Ik drukte weer op F5 bij het Setup is inspecting... bericht, maar sloot dat toen weer af met F3, waarna de computer opnieuw opstart en er hetzelfde bericht verschijnt, nu in het Nederlands. Weer op F5 gedrukt, Advanced Configuration Power Interface gekozen, en de installatie werd nu wel voltooid, maar volgens mij werden niet alle drivers geïnstalleerd. Toen ik de computer had opgestart ging ik naar het Apparaatbeheer, waar nog een lijst stond met apparaten die niet correct waren geïnstalleerd. Door "Stuurprogramma bijwerken" kreeg ik het wel geïnstalleerd, en daarmee kwam ik volgens mij op de oorzaak van de fout. De "Intel(R) PRO/WIRELESS LAN 2100 3B Mini PCI Adapter" veroorzaakt blijkbaar de BSOD, want zodra het stuurprogramma hiervan wordt geïnstalleerd, krijg ik weer een BSOD met dezelfde code (en soms een 0x000000D1 code). Soms gebeurt dat al als de installatie net is begon, soms wordt de installatie voltooid, maar krijg ik daarna een BSOD, en verschijnt er ook iedere keer een BSOD als ik de computer probeer op te starten (zelfs in de Veilige Modus).

Mijn vraag is simpel: hoe los ik dit op? Ik word die blauwe schermen onderhand meer dan zat, dus ik hoop dat iemand een oplossing voor dit probleem weet.
 
Installeer eens de Intel software: deze, en klik op Download aan de rechterkant van die pagina.
Laat daarna de Driver update utility van Intel kijken of er in het algemeen nog nieuwere drivers zijn voor Intel componenten in je systeem.

Hopelijk helpt het wat. Indien niet, dan zou ik vermoeden dat het een hardwareprobleem betreft.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Intel software geïnstalleerd en tot nu toe nog geen BSOD (dus dat ziet er al goed uit). Alvast bedankt voor je reactie!
 
Dat is goed nieuws! :)

Mocht het probleem nu inderdaad wegblijven (een week of zo testen), dan graag je vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Wat betreft het BSOD probleem, ik heb nog steeds geen vervelende blauwe schermen gekregen. Maar ik heb ander probleem, maar ik weet niet of ik daar een nieuwe vraag voor moet openen, dus ik doe het eerst maar hier.
Ik kan nu dus een draadloze netwerkverbinding gaan instellen, Het probleem is dat ik Windows XP Service Pack 1 geïnstalleerd heb, en die ondersteunt geen WPA beveiliging. Laten wij dat nou net hebben. Ik moet dus eerst updaten naar Service Pack 2 of 3, maar daar heb ik een internetverbinding voor nodig. Hoe moet ik dat nou weer voor elkaar krijgen?
 
Makkelijkste is het volgende: Ga naar de downloadpagina voor SP2 danwel SP3 vanaf een andere computer dan degene die je moet updaten.
Zet SP2 of SP3 op memory-stick/cd/etc. en neem die memory-stick/cd/etc. naar de te updaten pc.
Draai daar dan het SP2/SP3 installatieprogramma.

Link SP2 voor XP NL: hier
Link SP3 voor XP NL: hier

Succes,

Tijs.
 
Bedankt, het heeft gewerkt. Ik heb Service Pack 2 geïnstalleerd en daarna was de netwerkverbinding binnen 10 seconden gemaakt. Bedankt voor de hulp!
 
Fijn dat je ermee geholpen bent.

Graag je vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan