bsod random is mijn ssd schijf kapot? of is er een ander probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lefty999

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2002
Berichten
913
hey

ik krijg geregeld op random momenten het bekende blauwe scherm,

ik heb het dump bestand even door een programma "whocrashed" gehaald om te zien wat de fout was :

On Sun 29/12/2019 8:41:18 your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\Windows\MEMORY.DMP
This was probably caused by the following module: ataport.sys (0xFFFFF88000C7A93C)
Bugcheck code: 0x7A (0xFFFFF6FC400063D0, 0xFFFFFFFFC0000185, 0x20023111E860, 0xFFFFF88000C7A93C)
Error: KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR
file path: C:\Windows\system32\drivers\ataport.sys
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: ATAPI Driver Extension
Bug check description: This bug check indicates that the requested page of kernel data from the paging file could not be read into memory.
The crash took place in a storage driver or controller driver. Since there is no other responsible driver detected, this could be pointing to a malfunctioning drive or corrupted disk. It's suggested that you run CHKDSK.

bij het scannen geeft die wel een deel dingen aan die hij hersteld heeft (chkdsk) maar volgens de samsung ssd programma is mijn hd in goede staat.

Zou mijn ssd schijf bijna kapot zijn of zoek ik het helemaal in de verkeerde richting?
 
Het zou heel goed een slecht vastzittende kabel kunnen zijn, even controleren dus (even loshalen en weer goed vastdrukken)
 
Zet eens de weblink van Speccy hier neer, zie m'n sig, weten we meer over de gebruikte hardware.
De weblink graag en geen screensot o.i.d.
SSD's gaan tegenwoordig zelden stuk en dan zal het derhalve wel om een ander probleem gaan.
 
Reseaten noemen ze dat, even eraf halen en opnieuw plaatsen, ook van de andere ata devices, vermoedelijk is het de optische drive die een probleem heeft, althans het protocol ervoor.
In het bezit van andere sata kabels?
 
Sinds deze ochtend word ik door een bsod begroet" bad system info config " melding ook in veilige modus krijg ik deze melding als ik opstart met de Windows 7 dvd en in CMD ga zie ik dat de schijf met Windows erop op E letter staat de Windows herstel zegt dat hij het niet kan herstellen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan