BSOD + Repair Loop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Retuobak

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Berichten
90
Laptop: Acer Aspire V5-571 (met touch)

Probleem:

Laptop is vastgelopen en werd uitgeschakeld.
Nu bij opstarten krijg ik het welbekende BSOD, dan start ie weer opnieuw op en probeert ie windows te herstellen.
Dan raakt de pc steeds in een soort loop waar ie steeds probeert te herstellen (wat niet lukt)
Na twee/drie pogingen sluit de laptop dan compleet af en gebeurt er niets meer.

Help? Hoop dat ik niet al mn bestanden kwijt ben?
 
Nee, die bestanden ben je vermoedelijk niet kwijt en wel om 2 redenen :

- natuurlijk heb je je eigen bestanden allemaal op een externe harde schijf staan, heb je dus een zogenaamde backup van al je belangrijke bestanden
- vanzelfsprekend zijn er ook mensen die niet zo verstandig zijn geweest om een backup te maken van hun eigen bestanden en die in een situatie komen te verkeren zoals di waarin jij nu verkeert. Die minder handige mensen zou ik adviseren eens te proberen Windows in de veilige modus te starten (F8 indrukken bij het aanzetten van de laptop).
- die minder handige users zouden dan tevens in de veilige modus, nádat ze alsnog hun bestanden naar een extern medium hebben gekopieerd en dus veilig hebben gesteld, in die veilige modus eens kunnen proberen om een herstelpunt van Windows te activeren.
 
Laatst bewerkt:
Kijk of je erin kan door je hard schijf in een andere computer te doen met een beschikbare sata-connector.

Als je geen encryptie op je harde schijf hebt kan het wel eens lukken ;)
 
Dat is jammer. Als je hier geen ervaring mee hebt, adviseer ik om het niet te doen. Althans niet zelf, misschien iemand met meer ervaring.

Hoe bedoel je dat f8 niet werkt btw? Veilige modus start ook niet op?
 
Hoi,
kwam die BSOD zomaar uit de lucht vallen of kwam dat door een update o.i.d.?
Zonder aanleiding krijg je zelden een BSOD, of er moet een hardware-onderdeel plotseling verstek laten gaan.
 
@ Ginojo F8 haalt inderdaad niets uit, gebeurt helemaal niets.
@ Mik Zjegger Ik was wat series aan het downloaden en de samenvatting van een cl wedstrijd aan het kijken.. Toen begon die video een beetje raar te haperen, wilde ik die downloads stopzetten, maar op een gegeven moment sloeg de pc uit
 
Waren de downloads wel betrouwbaar?
Niet dat er gekke extenties tussen stonden? ;)
Wees altijd met extenties zoals exe, msi, etc...

Het is mogelijk dat je moet opstarten via de bios, (mijn laptop start in veilige modus vanuit Bios)
Weet je hoe je daarin moet komen?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan