BSOD-scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

agvanbeusekom

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2008
Heel af en toe zie ik bij het opstarten van mijn PC het z.g. BSOD verschijnen en dat is natuurlijk niet zoals het hoort. Wanneer ik dan in het Windows Logboek kijk dan zie ik dat mijn computer niet in staat is om de GT680x-service te starten en daardoor ontstaat de in het logboek vermelde foutmelding die blijkbaar af en toe aanleiding heeft tot het eerder genoemde blauwe scherm. Ik zal bij dit bericht een ScreenPrint voegen zodat te zien is wat ik bedoel en ik hoop natuurlijk dat iemand de oplossing weet zodat ik gericht naar dat niet op te starten apparaat kan gaan zoeken om het vervolgens uit te schakelen of op te ruimen. Maar op dit moment weet ik echt niet wat voor apparaat er bedoeld wordt.
Wie helpt?
Met een vriendelijke groet, AvB.

Toe vallig een scanner 3 in één printer geinstalleerd, verwijder deze drivers en software eens en kijk eens of er een nieuwe versie op de site van de fabrikant beschikbaar is.

Toevallig een scanner 3 in één printer geinstalleerd, verwijder deze drivers en software eens en kijk eens of er een nieuwe versie op de site van de fabrikant beschikbaar is.

Ja ik heb inderdaad en HP Photosmart C4280 geinstalleerd nog niet zo lang geleden en daarmee is alles toen wel begonnen. Ook heb ik deze al eens gedeinstalleerd en die printer er toen weer opnieuw opgezet, maar dat alles wel met hetzelfde installatieschijfje!
Zo daar het probleem dan in kunnen zitten? Wijst de aanwijzing GT680x-service dan op een driver van een printer?

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=228&lc=nl&cc=nl&dlc=nl&product=3192753&lang=nl

Dag SJJ hier ben ik weer, tot nu toe erg bedankt. Omdat ik mijn printer op dit moment niet goed missen kan ben ik toch al vast op zoek gegaan naar nieuwe Software om die straks te kunnen gebruiken. Maar (en daar komt mijn probleem) ik kan kiezen tussen twee verschillende versies op de HP site hierboven genoemd.

1. Basisdriver voor HP Photosmart en
2. HP Photosmart-software en drivers met volledige functionaliteit.

Welke van deze twee raad je me aan? Groet, AvB.

. Basisdriver voor HP Photosmart zijn alleen de drivers voor je printer

HP Photosmart-software en drivers met volledige functionaliteit.is met de software (programma's)en drivers

Dank SJJ, dus de tweede optie. Zodra ik mijn printer missen kan zal ik hem er vanaf gooien en de nieuwe software installeren om te zien of het probleem van het blauwe scherm dan is opgelost. Groet, AvB.

Tot nu toe heeft niets geholpen maar inmiddels ben ik er wel achter dat het BSOD alleen verschijnt als mijn Motorola SBV5120E Surfboard Cable Modem in de 'Stand-by' stand staat. Blijkbaar ligt het dus aan het modem maar daar ben ik nog steeds niet goed uit. Wel weet ik dat wanneer ik mijn computer opstart met een niet aangesloten modemkabel ik het BSOS-scherm niet te zien krijg. Als het blauwe scherm verschijnt dan staat daarop: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL als mogelijke fout!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan