BSOD STOP 0x00000024

Status
Niet open voor verdere reacties.

joey31990

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Berichten
44
hallo,

daar ben ik weer met een nieuw probleem.

ik heb laatst mijn pc geüpgraded met een nieuw moederbord, nieuw geheugen, nieuwe processor en een nieuwe videokaart.

nu is ie nog geen dag aan geweest of ik heb al weer een probleem. het welbekende BSOD
ofwel Blue Screen Of Death. met de volgende code

*** STOP: 0x00000024 (0x001902FE, 0xF8AC5380, 0xF8AC507C, 0x83270805)

Ik heb al op meerdere sites gekeken en ook al andere topics op deze site maar nergens staat precies beschreven hoe deze foutcode is op te lossen.

Dingen die ik al gedaan of geprobeerd heb:

1. via XP CD-Rom opstarten om XP te herstellen
dit ging al fout want ik ben gewend bij die cd's dat als je op installeren drukt je nog een keer de mogelijkheid krijgt voor herstellen maar niet bij mij hoor. wel voor ik op installeren drukte. dan ga je naar DOS. Hier moet je je aanmelden bij een installatie. gedaan en toen heb ik chkdsk /r uitgevoerd. deze vond een fout in de HDD en heeft die gerepareerd want na nogmaals chkdsk /r te uitvoeren was die fout verholpen. dat was 1 fout
2. nog steeds de BSOD. nu heb ik gelezen dat het aan je geheugen kan liggen. dus ik een memtest doen.wel een half uur latn draaien en is 5 keer PASS door de test.
3. nog altijd de BSOD. ik heb volgens mij al het mogelijke geprobeerd om weer in windows te komen maar volgens mij laat mijn pc dit niet toe.

Wie o Wie kan dit grote probleem verhelpen voor mij?

vriendelijke groet,
Joey Wolfs
 
Windows opnieuw installeren al geprobeerd? Is volgens deze site ook een oplossing mocht chkdsk /r niet geholpen hebben: http://www.geekswhoknow.com/articles/stop-0x00000024-0x0000024-0x24-ntfs-file-sys-error-code.htm

en dat is nou juist hetgene wat ik wil vermijden. op die pc staat te belangrijke info opgeslagen wat bewaard moet blijven. als ik windows XP opnieuw wilde installeren dan had ik ook nooit hier deze vraag gesteld want opnieuw installeren gaat altijd wel.(sorry als het wat bot overkomt)

toch bedankt voor je snelle reactie en hulp.
iemand anders misschien een idee?
 
is er dan echt helemaal niemand die deze foutcode kent of er mee te maken heeft gehad? ik weet alleen de oplossing van een backup via een andere pc proberen te maken, daar krijg ik wel binnenkort de kans voor, maar ik wil liever gewoon windows kunnen blijven gebruiken en ik heb helemaal geen zin om weer alles opnieuw te moeten installeren.

dus wie heeft de beste oplossing voor mij naast backuppen en opnieuw installeren?
gr joey
 
Fout melding is me niet bekend

Er is nogal wat hardware aangepast in je pc zonder windows opnieuw te installeren begrijp ik uit je verhaal.

Is dit allemaal in 1 keer gedaan of stap voor stap.
Eigenlijk lijkt het nu alsof je een geinstalleerde harddisk in een andere computer met hardware configuratie propt wat vaak voor veel foutmeldingen zorgt en/of niet werkt.

Wat je kan doen is plaats een harddisk erbij en installeer daar windows op
tenzij je aL een partitie vrij hebt om dit op te doen.
Zo kan je al je belangrijke bestanden backuppe/branden etc.
Zo heb je er ook geen andere comp voor nodig.
En daarna met een schone comp. beginnen.

Hopenlijk heb je er wat aan.
 
Laatst bewerkt:
Gebruik je soms Deamon Tools? Het is bekend dat een driver van dat programma problemen kan geven i.c.m. bepaalde hardware.
Kan ook 'n driver van bepaalde AntiVirusSoftware zijn.
Vink alle software af via msconfig,trek evt. je internetverbinding eruit en start overnieuw op en kijk wat er gebeurt.
Kun je trouwens wel in veilige modus opstarten zonder BSOD?
Kijk ook ff hier
 
Laatst bewerkt:
hallo,

Dat is vervelend voor je.
ik ben even een beetje op onderzoek uitgegaan en heb je hier al gekeken ?

http://support.microsoft.com/kb/228888/nl

er zijn nog wel meer mensen met dat probleem worst case moet je nieuwe installatie doen en ben je toch echt alles kwijt.
wat je kan doen is de harde schijf koppelen aan een ander syteem en op die manier kijken of je nog bij je belangerijke informatie kan.
alles overzetten en hardeschijf partities verwijderen.

succes:thumb:
 
Fout melding is me niet bekend

Er is nogal wat hardware aangepast in je pc zonder windows opnieuw te installeren begrijp ik uit je verhaal.

Is dit allemaal in 1 keer gedaan of stap voor stap.
Eigenlijk lijkt het nu alsof je een geinstalleerde harddisk in een andere computer met hardware configuratie propt wat vaak voor veel foutmeldingen zorgt en/of niet werkt.

Wat je kan doen is plaats een harddisk erbij en installeer daar windows op
tenzij je aL een partitie vrij hebt om dit op te doen.
Zo kan je al je belangrijke bestanden backuppe/branden etc.
Zo heb je er ook geen andere comp voor nodig.
En daarna met een schone comp. beginnen.

Hopenlijk heb je er wat aan.

aan dit heb ik inderdaad wel wat, hier had ik nog niet aan gedacht. thnx
alles was inderdaad in 1 kllap overgezet en niet in stappen... dat ik daar als ICT-er niet aan gedacht heb...:eek: dom van me ik ga dit zeker doen dank je

Gebruik je soms Deamon Tools? Het is bekend dat een driver van dat programma problemen kan geven i.c.m. bepaalde hardware.
Kan ook 'n driver van bepaalde AntiVirusSoftware zijn.
Vink alle software af via msconfig,trek evt. je internetverbinding eruit en start overnieuw op en kijk wat er gebeurt.
Kun je trouwens wel in veilige modus opstarten zonder BSOD?
Kijk ook ff hier

ik kan helemaal niet meer in windows komen en ik gebruik wel deamon tools alleen dat gebruik ik af en toe en dat is nu niet van toepassing bij dit probleem. toch bedankt voor je antwoord.

hallo,

Dat is vervelend voor je.
ik ben even een beetje op onderzoek uitgegaan en heb je hier al gekeken ?

http://support.microsoft.com/kb/228888/nl

er zijn nog wel meer mensen met dat probleem worst case moet je nieuwe installatie doen en ben je toch echt alles kwijt.
wat je kan doen is de harde schijf koppelen aan een ander syteem en op die manier kijken of je nog bij je belangerijke informatie kan.
alles overzetten en hardeschijf partities verwijderen.

succes:thumb:

deze pagina ben ik via vele andere sites ook tegen gekomen en daar had ik dus ook alles al van gelezen maar daarmee kwam ik nog niet verder. toch bedankt voor de steun.

ik ga aan de slag met de oplossing van modjuh en ik hoop dat het gaat werken
in ieder geval wil ik iedereen bedanken die me zo snel hebben geprobeerd te helpen

gr joey
 
Welkom masoncarol,

Je reageert in een topic ouder dan 3 maanden namelijk uit 2009. Dit is niet toegestaan en daarom zal het topic gesloten geworden.
Je kan uiteraard een nieuwe vraag stellen voor je probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan