bsod tijdens instaleren windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElivdGeest

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2015
hallo iedereen,:D

Ik heb wat problemen met mijn xp cd:

Ik wil windows xp installeren op mijn inspiron 9100, maar als de installatie geladen is en ik klik op enter dan krijg ik een bsod.
ik dacht eerst dat dit aan mijn pc lag, maar op elke andere pc doet hij dit nu ook.:(

een halfjaar geleden kon ik nog prima deze cd gebruiken, maar nu werkt ie dus nergens en geeft overal de zelfde error code.

de code is:

***stop: 0x0000008E (0xC0000006, 0x8090E6E1, 0xF7203A10, 0x00000000)

hoop dat jullie mij kunnen helpen:)

btw het is een cd van windows xp professional met sp3 erop, en het is een legale cd, dus geen kopie.

alvast bedankt voor alle moeite en hulp:thumb:

dacht ik eerst ook, maar het punt is dat dit op elke pc is, dus geheugen zal het dan niet zijn. (met vmware hetzelfde probleem)

Laatst bewerkt door een moderator:
zou het mogelijk zijn om een windows xp iso torrent te downloaden en dan mijn key te gebruiken?
moet je wel de exact dezelfde versie hebben.

Waarom gebruik je nog XP als ik vragen mag? Is het niet veel beter om over te stappen op Windows 7 of Linux bijv. als het een oudere pc betreft?

Tip: ga niet met je Xp pc het internet op (hoewel er hier nog heel veel mensen zitten die zeggen dat het best nog wel kan :( )

nee het is niet om op te interneten, gelukkig, anders had ik er wel linux mint of ubuntu op gezet.

ik gebruik deze laptop vooral voor retro lan parties om warcraft iii, age of empires 1,2 & 3, en unreal tournament op te spelen.
(via utp kabel, geen wifi)

ik heb nu windows 7 op deze laptop staan, omdat de windows xp cd niet werkt, maar het is erg traag met een p4 en 1gb geheugen en ik heb wat problemen met de drivers waardoor gpu af en toe bosd's geeft, en omdat deze laptop met xp kwam leek mij dat het beste om er op te zetten.

Gewoon de goede XP-SP3 dutch/NL torrent zoeken, zijn zat opties qua uitvoeringen en key's.

beetje illegaal maar ja, microsoft zal in geen van beide gevallen geld aan mij verdienen, legaal of niet

dat kan natuurlijk ook

ga niet met je Xp pc het internet op (hoewel er hier nog heel veel mensen zitten die zeggen dat het best nog wel kan :( )

wacht maar tot chrome, firefox ect. windows xp niet meer ondersteunt, dan zal dat snel ophouden:evil:

@macguy
krassen op cd.
De bedoeling van een helper is goed onderbouwde antwoorden te geven en er geen raadspelletje van te maken., daar heeft TS niets aan.
Dit is niet de eerste keer dat je zulk soort antwoorden geeft.

Ok, ik neem ondertussen aan dat er:

1: Niet van GPU is gewisseld ((game-) laptop).
2: IDE schijf, geen SATA (anders eerdere installaties mislukt, F6 opmerkingen alhier).

De betreffende BSOD geeft geen van de vaak voorkomende 3 parameters (https://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff559271(v=vs.85).aspx).

Krassen op de CD zijn doorgaans ook geen probleem, want dan krijg je een melding dat een bepaald bestand niet gekopieerd kan worden, geen BSOD. In dat geval kan je elke willekeurige OEM of Retail Windows XP-Cd/DvD gebruiken, in geval van OEM kan je alleen telefonisch activeren.

Download Hiren's Boot CD (HBCD), wis de hardeschijf daarmee met DBAN, in het DOS-Linux menu (custom, 1x wissen is genoeg).
Op de HBCD staan hardeschijf gereedschappen van diverse fabrikanten, als je schijf van een bekend merk is, test de schijf op fouten. De fabrieksoftware kan wel of niet gevonden fouten repareren. Zoniet: Einde oefening.

Is de schijf goed, start met de Installatie-CD/DvD, kies "R" voor de Herstel Console, na invoeren schijf, & Administrator, typ:

map

Bij een gewiste schijf zal er geen vaste schijf letter getoond worden.

Typ:

diskpart

Partitioneer de schijf naar believen, voor Windows XP minimaal 8 GB.

Herstart, start op vanaf CD/DvD, kies "R" voor de Herstel Console.

Typ:

map

Zoek hardeschijf, letter waarschijnlijk C:

Typ:

Format c: /fs:ntfs

Kan even duren, NOOIT onderbreken. Stopt vanzelf, goed of fout.

Bij fout: Einde oefening.

Bij goed:

Typ:

chkdsk c: /r

Kan even duren, NOOIT onderbreken. Stopt vanzelf, goed of fout.

Herstart.

Probeer XP opnieuw te installeren.

P.S: Dat het niet lukt met dezelfde CD op andere computers of in Virtual Box, is omdat de CD/DvD speciaal voor Dell gemaakt is, inclusief alle drivers & daarbij behorende register instellingen.

Laatst bewerkt:
Het is geen dell cd hoor, het is een gewone windows xp cd met sp3 erop, ongeveer zoals deze:http://panam.gateway.com/s/SOFTWARE/MICROSOF/7512178/751217801.jpg, maar dan met dus met sp3.

Andere cd's/dvd's van windows 2000,98 en 7 werken wel, alleen heeft deze laptop daar geen drivers voor (bij 7 is er alleen geen goeie gpu driver).

Na het uitproberen van de gedownloade xp iso zie ik wel verder, dat zal ongeveer vanmiddag zijn.

In ieder geval bedankt voor de hulp en ik laat wel weten of het werkt.

Als dat niet werkt, dan kijk ik wel naar de handige tips die Tknight me gegeven heeft.;)

Die bsod melding heeft veelal te maken met brak geheugen (heb ik in een eerder bericht hierboven ook al voorbij zien komen).
Probeer het eens met minimaal aan ram er in (1 bank) als het kan, probeer dan de setup opnieuw.
Of je nu een legale of een illegale versie gebruikt, zal waarschijnlijk niets verbeteren.

Het is ook met meerdere pc's en met een andere windows/linux cd's/dvd's werkt het prima dus geheugen is het niet.

(heb zoiezo al memtest geprobeert en daarmee zijn geen problemen gevonden)

Laatst bewerkt:
Die bsod melding heeft veelal te maken met brak geheugen (heb ik in een eerder bericht hierboven ook al voorbij zien komen).
DAn moeten alle pc's een brak geheugen hebben aangezien de TS zegt dat het ook voorkomt bij andere pc's.

Een bsod is in de meeste gevallen wel een hardware gevalletje, dus ja.....vraag ik mij af hoeveel pc's de TS heeft uitgeprobeerd.

Indien het echt aan de cd zou liggen kun je er ook een ISO van maken, indien problemen zie dat gelijk, en van die iso weer een cd branden.

http://www.imgburn.com/

Die foutcode relateert idd aan een ram probleem maar andere versies willen wel installeren......

Ik probeer vanmiddag wel een kopie te maken van mij cd/een torrent te downloaden

Ik denk echt niet dat het aan het geheugen ligt in mijn geval, zelfs op mijn nieuwe school laptop werkt de installatie niet. (al mijn pc's staan in de lijst van mijn systemen, behalve mijn school laptop)

de cd werkte voorheen prima (half jaar geleden voor het laast gebruikt om een pc te installeren, werkt ook daar nu niet meer)

Laatst bewerkt:
Kom er net achter dat ik geen lege cd heb liggen.:p

Ik heb de iso al geprobeert met vmware, en met daarmee wil ie wel installeren.:D

nu maar hopen dat dit ook het geval is met een echte pc.

Ik zeg wel als ik meer info heb.

tot zover bedankt voor de hulp:thumb:

Uit onze regels:
Illegaal downloaden:

Het downloaden van software en media uit illegale bron (ook als het om een zogenaamde "thuiskopie" gaat) is sinds april 2014 in Nederland, net als in de rest van de EU, wettelijk verboden. Dat betekent dat er geen links naar illegale downloads mogen worden geplaatst, en ook dat indirecte verwijzingen (bijvoorbeeld "download een torrent van Windows", of "mail mij maar even voor een mp3tje") niet zijn toegestaan.

Hier worden dus illegale praktijken via helpmij.nl aangeboden en dat is niet de bedoeling.
De betreffende antwoorden heb ik verwijderd.
Denk hier in het vervolg even aan.

Topic gesloten voordat er meer illegale dingen via het forum gaan lopen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan