Bsod unmounteble_boot_volume

Status
Niet open voor verdere reacties.

asdfghjk

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2011
Als ik mijn computer probeer op te starten krijg ik de foutmelding UNMOUNTEBLE_BOOT_VOLUME

STOP: 0x000000FD ( 0x867F7C50, 0xC0000185, 0x00000000, 0x00000000)

In eerste instantie dacht ik dat het om een virus ging, dus probeerde ik mijn computer op te starten in veilige modus, dit werkte niet, zelfde foutmelding. Alle mogelijke opties via het F8 menutje werkten niet, behalve automatisch repareren, wat zoals verwacht niets opleverde. Dus heb ik mijn harde schijf op een andere computer aangesloten en probeerde ik een backup te maken van de schijf, maar toen ik de schijf probeerde te openen in explorer, liep deze gelijk vast en moest ik explorer via taakbeheer herstarten om te laten werken. Dus nu dacht ik dat het er misschien om ging dat mijn harde schijf kapot is. Na enig googelen op UNMOUNTEBLE_BOOT_VOLUME kwam het erop neer dat boot.ini corrupt is, dat is niet zo heel gek als de schijf kapot is.

is het mogelijk dat mijn schijf kapot is en deze melding geeft?

Harde schijf:
- Samsung HD103SJ

Eerder al, als de schijf een intensieve lezing moest doen kwam er een krijsend geluid uit mijn computer, kan dit ermee te maken hebben?

De foutmelding duidt op een fout in het systeembestand 'BOOT.INI', waarvan je de inhoud kunt bekijken met behulp van de tool 'MSCONFIG' Dit is echter alleen bedoeld om je een idee te geven van wat er aan de hand is en op welke plek je het moet oplossen. Over één ding kunnen we kort zijn: het gaat je niet lukken om Windows XP vanaf de harddisk te laten starten! Je hebt de Windows XP installatie-CD-ROM nodig om de zogeheten 'Herstelconsole' aan te spreken. Je boot vanaf de Windows XP installatie-CD-ROM en als het welkomstscherm (na enige tijd) wordt getoond, dan kiest je voor de optie <R> om de 'Hertselconsole' te starten.
Er verschijnt een DOS-achtig venster waarop je de volgende opdrachten moet geven:

(1) chkdsk ⁄p <ENTER> (2) fixboot <ENTER> (3) y <ENTER> en (4) exit <ENTER>. Daarna kun je de PC opnieuw starten. Werkt het bovenstaande niet?

Dan ga je wederom naar de Herstelconsole, maar nu voor om het volgende te proberen: (1) chkdsk ⁄r <ENTER> en (2) exit <ENTER>
Groet.

het gaat hier om een windows 7 ultimate 32-bit versie, maakt dit uit?

het gaat hier om een windows 7 ultimate 32-bit versie, maakt dit uit?

Oef jammer dit was of is een XP oplossing. Dus dat zal niet zo werken, maar wellicht is er een andere oplossing. Wacht daarop het kan even duren ben een biertje aan het drinken zo direct met vrienden en vriendinnen. Sorry ontspanning....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan