BSOD Windows 7

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Nair
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nair

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2009
Berichten
82
Hallo Helpmij,

Ik loop er nu al een lange tijd mee, en nu ben ikhet zeg maar zat. Toenet weer een BSOD met deze codes erbij :

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: c2
BCP1: 00000099
BCP2: 88D6E34C
BCP3: 00000000
BCP4: 00000000
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\081210-50388-01.dmp
C:\Users\EVSE\AppData\Local\Temp\WER-125456-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

Ben een leek op het gebeid van PC's!

Idee?

Groet.
 
Zonder crash-dump is het zelden duidelijk wat er aan de hand is.
Pak het volgende bestand in in een .zip bestand, en upload die bij je volgende posting:
C:\Windows\Minidump\081210-50388-01.dmp

Vermeld ook of je al eerdere deze (of juist een andere) BSOD onder Windows 7 hebt gehad, onder welke omstandigheden (bijv. een 'zwaar' spel aan het spelen), het moment in het verleden dat de pc in de kast helemaal stofvrij gemaakt is etc.

Tijs.
 
Bedankt voor je snelle reactie bij de bijlagen staat het bestand, ik heb wel eens eerder precies dezelfde BSOD gehad en het gebeurt afwisselend dan gebeurt het bij het Gamen en dan weer als ik bezig ben op het Internet. Ook is de PC helemaal stofvrij.
 

Bijlagen

Volgende kwam eruit, ik heb de relevante delen dikgedrukt.

'Schuldige' lijkt een driver te zijn (C:\Windows\system32\drivers\mfehidk.sys)
Als ik het goed gelezen het op Internet (google maar eens op mfehidk.sys bsod) mag u zichzelf feliciteren, want dan zou die driver een onderdeel zijn van een programma dat ik vervloek: Daemon Tools

Succes,

Tijs.


*******************************************************************************
* *
* Bugcheck Analysis *
* *
*******************************************************************************

BAD_POOL_CALLER (c2)
The current thread is making a bad pool request. Typically this is at a bad IRQL level or double freeing the same allocation, etc.
Arguments:
Arg1: 00000099, Attempt to free pool with invalid address (or corruption in pool header)
Arg2: 88d6e34c, Address being freed
Arg3: 00000000, 0
Arg4: 00000000, 0

Debugging Details:
------------------

*** WARNING: Unable to verify timestamp for mfehidk.sys
*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for mfehidk.sys

BUGCHECK_STR: 0xc2_99

CUSTOMER_CRASH_COUNT: 1

DEFAULT_BUCKET_ID: VISTA_DRIVER_FAULT

PROCESS_NAME: explorer.exe

CURRENT_IRQL: 0

LAST_CONTROL_TRANSFER: from 8313af03 to 82ee2d10

STACK_TEXT:
a3fbb9dc 8313af03 000000c2 00000099 88d6e34c nt!KeBugCheckEx+0x1e
a3fbb9fc 82ef5443 88d6e34c 88d6e344 000001ff nt!VerifierBugCheckIfAppropriate+0x30
a3fbba10 82f25544 88d6e34c 00000e08 00000001 nt!VerifierFreeTrackedPool+0x24
a3fbba84 8ca3c5a2 88d6e34c 3045464d a3fbbaa0 nt!ExFreePoolWithTag+0x53e
WARNING: Stack unwind information not available. Following frames may be wrong.
a3fbba94 8ca41d20 88d6e34c a3fbbb30 8ca1d3ef mfehidk+0x385a2
a3fbbaa0 8ca1d3ef 88d6e34c 00000000 00000000 mfehidk+0x3dd20
a3fbbb30 8ca132e2 a3fbbbd8 87c8ae48 a3fbbb54 mfehidk+0x193ef
a3fbbbc4 8ca3dfd2 00000000 86e92ca8 87f242e0 mfehidk+0xf2e2
a3fbbbf0 82e424bc 86e92ca8 87f242e0 87c8ae48 mfehidk+0x39fd2
a3fbbc08 83061ee2 85bb6400 87c8ae30 00000001 nt!IofCallDriver+0x63
a3fbbc48 83028c52 87cac520 87c8ae48 00000001 nt!IopCloseFile+0x2f3
a3fbbc94 8304b7b2 87cac520 a3046088 86d77d48 nt!ObpDecrementHandleCount+0x139
a3fbbcdc 8304cfb2 a3046088 a6671010 87cac520 nt!ObpCloseHandleTableEntry+0x203
a3fbbd0c 8304d12a 87cac520 86d77d01 03d8f46c nt!ObpCloseHandle+0x7f
a3fbbd28 82e4944a 00000808 03d8f470 779c64f4 nt!NtClose+0x4e
a3fbbd28 779c64f4 00000808 03d8f470 779c64f4 nt!KiFastCallEntry+0x12a
03d8f470 00000000 00000000 00000000 00000000 0x779c64f4


STACK_COMMAND: kb

FOLLOWUP_IP:
mfehidk+385a2
8ca3c5a2 ?? ???

SYMBOL_STACK_INDEX: 4

SYMBOL_NAME: mfehidk+385a2

FOLLOWUP_NAME: MachineOwner

MODULE_NAME: mfehidk

IMAGE_NAME: mfehidk.sys

DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP: 4bd1d9e2

FAILURE_BUCKET_ID: 0xc2_99_mfehidk+385a2

BUCKET_ID: 0xc2_99_mfehidk+385a2

Followup: MachineOwner
---------

1: kd> lmvm mfehidk
start end module name
8ca04000 8ca60020 mfehidk T (no symbols)
Loaded symbol image file: mfehidk.sys
Image path: \SystemRoot\system32\drivers\mfehidk.sys
Image name: mfehidk.sys
Timestamp: Fri Apr 23 19:33:22 2010 (4BD1D9E2)
CheckSum: 000685ED
ImageSize: 0005C020
Translations: 0000.04b0 0000.04e4 0409.04b0 0409.04e4
 
Bedankt voor de informatie, maar hoe los ik dit dan op ?
 
Ik zou zeggen: Deïnstalleer Daemon Tools en gebruik het nooit meer.

Anderen ("google" o.a.) zouden zeggen:
- Probeer een update te vinden van Daemon Tools die je probleem mogelijk oplost
- Sluit de drivers/software van Daemon Tools uit in je anti-virus programmatuur.
- Andere/extra tips wellicht te vinden als je die zoektoch in google gebruikt waar ik het over had: mfehidk.sys bsod

Succes,

Tijs.
 
Sorry ik ben echt een leek op dit gebied, maar hoe Uninstal ik hem dan, want ik kom het programma Deamon Tools nergens op mijn PC tegen?
 
Ik denk/vrees dat ik me vergist heb: Het lijkt erop (zie hier) dat het geen onderdeel is van Daemon Tools maar van McAfee softwareproducten.

Ga dus kijken of er van de gebruikte McAfee software updates zijn die (mogelijk) je probleem verhelpen. Zie je die niet zo snel, contacteer dan de helpdesk van McAfee voor verdere instructies. Startpunt: hier

Succes,

Tijs.
 
Daar kan het best aan liggen, ik heb zelf MCAFEE,ik ga dan maar even zoeken.

Bedankt voor het helpen en de tijd die je erin hebt gestoken!
 
Dit was pas geleden een probleem met Mcafee. Een bepaalde update zou SVChost.exe zien als virus, en die in de quarantaine zetten. Waardoor windows een BSOD kreeg. Dit lijkt me bij jouw niet het geval, maar ik zou wel overschakelen. MCaffee is niet geweldig. Het beschermt je PC wel, maar niet goed genoeg, en gebruikt HEEL veel geheugen en CPU kracht van je pc.
Ik zou je aanraden om Avira Personal te gebruiken, of als je geld hebt, Avira Premium, die moet je wel kopen natuurlijk. Je kan ook AVG of Avast gebruiken, en als firewall Comodo.
 
Graag gedaan, en sorry voor de verwarring m.b.t. Daemon Tools/McAfee.

Laat ons in deze discussiedraad weten wat er uit je zoektocht gekomen is zodra je wat resultaten hebt. Ik vermoed namelijk dat er een hoop anderen ook McAfee produkten gebruiken i.c.m. Windows 7 en mogelijk baat hebben bij jouw acties en resultaten.

Tijs.
 
Dit was pas geleden een probleem met Mcafee. Een bepaalde update zou SVChost.exe zien als virus, en die in de quarantaine zetten. Waardoor windows een BSOD kreeg. Dit lijkt me bij jouw niet het geval, maar ik zou wel overschakelen. MCaffee is niet geweldig. Het beschermt je PC wel, maar niet goed genoeg, en gebruikt HEEL veel geheugen en CPU kracht van je pc.
Ik zou je aanraden om Avira Personal te gebruiken, of als je geld hebt, Avira Premium, die moet je wel kopen natuurlijk. Je kan ook AVG of Avast gebruiken, en als firewall Comodo.

Dit is in april dit jaar gebeurd, dus 4 maanden geleden! Ik neem toch aan dat er ondertussen al updates zijn geweest; ik zie de relevantie dus niet. (link en link)

Graag gerichte informatie verschaffen ipv. oude koeien uit de sloot te halen??

Tijs.
 
Toenet een Live Chat gehad met de Klantenservice van MCAFEE en geen ene stap verder gekomen, ze zeggen dat het ligt bij Microsoft en dat ik moet wachten op SP1 van Windows 7, op dat moment kwam ik erachter dat ik hier ook last van had toen ik nog Windows vista had. Het is toch gek dat ze dan in die tijd geen oplossing hebben gehad?


Hier het antwoord,

Na onderzoek met onze technici is het gebleken dat het probleem veroorzaakt is door een
ontbrekende component in de programmatuur van Microsoft.
Het probleem zal opgelost worden wanneer Service Pack 1 voor Windows 7 beschikbaar wordt.
Deze zal ongeveer na 10 dagen uitkomen. Gaat u aub naar de Microsoft website http://www.microsoft.com/ en download u Service Pack 1 voor Windows 7 wanneer deze beschikbaar is.



EDIT : Ik moet nu opeens van de Live Chat Klantenservice contact opnemen met Microsoft, omdat ze nu niet zeker zijn of het wel wordt opgelost in SP1.
 
Laatst bewerkt:
Dat is ietwat mager, maar het moet gezegd dat er voor Windows 7 nog niet al te veel updates zijn geweest.
Je kunt dus 3 dingen doen:
a. McAfee volledig deïnstalleren en voor die 10 dagen gebruik maken van een andere virus-scanner, zoals (zie tip UltraWare): Avira Personal, AVG Free of Avast i.c.m. Comodo of Zonealarm Free als firewall.
b. 10 dagen geduld hebben en daarmee in die periode risico lopen op BSOD's.
c. Kijken of je alleen die ene component van McAfee die nu het probleem lijkt te veroorzaken ("Host Intrusion Detection") kunt uitschakelen en de rest actief kan laten. Dat was/is een mooie vraag voor die Klantenservice specialist. Wellicht kun je nog een keer een beroep doen op die live support en navragen of dat kan en hoe dan precies.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Edit :

Tijs, ik heb jou vraag gestelt en ik moet nu dit doen :

1. Gaat u naar Start => Deze Computer
2. Klikt u met de rechter muisknop op uw C: schijf en kiest u Eigenschappen.
3. Klikt u op tabblad "Extra" en op "Nu controleren"
4. De opties "Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren" en
"Beschadigde sectoren zoeken en repareren" moeten aangevinkt zijn.
5. Klikt u op Starten. De controle van de disk kan enkele uren in beslag nemen.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt totaal niet aan te sluiten bij wat ik beoogde, eerlijk gezegd. Ik had verwacht dat de beheertool van McAfee geopend zou worden en daar een (of meerdere) onderdelen zouden worden uitgeschakeld, danwel de installatie van McAfee gestart zou moeten worden en dan zó dat "Host Intrusion Detection" onderdeel te deïnstalleren.
Ik had niet verwacht dat je een uitgebreide schijfcontrole moest gaan doen, wat je nu gevraagd is te doen.

De logica in deze tip die je van de McAfee helpdesk hebt gekregen ontgaat me, maar ja, ik ben natuurlijk niet de McAfee helpdesk... :rolleyes:

Tijs.
 
Ze gingen deze Technice probleem ook naar een hogere afdeling brengen, maar ik moet deze Scan nu dus uitvoeren. Brengt dit wel tot succes, want het duurt wel een paar uur voordat het klaar is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan