BSOD (Windows 8.1)

Status
Niet open voor verdere reacties.

mehhh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jul 2014
Hallo,

Ik heb serieuze problemen met mijn pc en hoop dat iemand hier weet wat ik er aan kan doen. :(

Al een tijdje valt mijn computer regelmatig uit, ik krijg dan een blauw scherm met een foutmelding erop.
Dit gebeurd regelmatig. Na de eerste paar keer, dacht ik dat het handig zou zijn om de foutmeldingen maar is te gaan noteren.

Bij deze:

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

KERNEL_SECURITY_CHECK_FAILURE

SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED(ks.sys)

SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION

UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP

SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION(atikmdag.sys)

THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED

DPC_WATCHDOG_VIOLATION

DPC_WATCHDOG_TIMEOUT

SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION

SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION

SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION

Ik hoop dat er iemand is die weet wat ik hier aan kan doen en mij er mee wil helpen! :confused:

Bij voorbaat dank!

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je een blauw scherm krijgt staat er ook een Stop code bij. Je hebt je best gedaan, maar die is het belangrijkste ;)

Hmmm, als ik die meldingen zo bekijk die jij geeft, heb je of een serieus driver-probleem, of is je Windows corrupt geraakt, of is je werkgeheugen kapot. Maar dit zijn echter gokken zonder de bijbehorende foutcodes (0x000000... codes) zoals edmoor al opgemerkt heeft.

Recentelijk een .ati videokaartkaartdriver update gedaan? (gezien de foutmelding m.b.t. atikmdag.sys) Zo ja, ga eens terug naar de vorige versie.

Als je een blauw scherm krijgt staat er ook een Stop code bij. Je hebt je best gedaan, maar die is het belangrijkste ;)

Ik zal de eerst volgende keer dat het gebeurd de stop code noteren. Bedankt voor de reactie in ieder geval!

Recentelijk een .ati videokaartkaartdriver update gedaan? (gezien de foutmelding m.b.t. atikmdag.sys) Zo ja, ga eens terug naar de vorige versie.

Nee, niet dat ik weet. Ik heb gister de cd van de driver er in gedaan om te kijken of er een repair button was, helaas niet gevonden.

Laatst bewerkt:
Even een korte update:

Ik heb de cd van mijn drivers opnieuw geïnstalleerd. Sindsdien geen problemen meer gehad.
Hopen dat het probleemloos blijft.

Ik heb ook even gegoogeld naar één van de foutmeldingen die ik kreeg, maar daar vond ik geen "foutcodes (0x000000... codes)". Alleen dit: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION

win8_bsod.png

Zo ziet het scherm er dan uit.

Even je pc herstellen.met win 8 cd niet opnieuw installeren

Waarom zou TS een prima werkende computer moeten gaan herstellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan