Bsod

Status
Niet open voor verdere reacties.

jgroteb

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2004
Berichten
448
hoi allemaal,

ik heb sinds kort een nogal vervelend probleem,
ik was updates van microsoft aan het uitvoeren en ik was even van huis weggegaan. toen kwam ik terug en stond er de code 1234F.

de pc wilde dus windows niet meer opstarten omdat hij de harde schijf blijkbaar niet vond(of de boot)

dit heb ik kunnen fixen met de xp floppy's en dan het commando 'bootcfg /rebuild" te geven, hij wilde xp weer opstarten!, toen begonnen de volgende probemen......

ik kreeg een bsod met de error:
DRIVER_IRQL_NOTT_LESS_OR_EQUAL

deze foutmelding heb ik weg kunenn krijgen door in de command een code in te voeren die de services naliep (moest er voor restarten - en weet de code niet meer)

maar ik was nog niet van het gezeik af.
ik heb nog 2 verschillende bsod's gekregen met de volgende foutcode:
0x0000008E
0x00000024

deze hebben te maken met -> win32.sys en ntfs.sys

ik beschik over de KNOPPIX 4.0 cd en deze gebruiki ik dus ook voor het probleem te zoeken. nu hoop ik dat jullie mij op weg kunnen helpen naar de oplossing, mocht je meer info willen laat het dan vooral weten!

systeem:
windows xp home edition sp2 (sp2 opnieuw geinstalleerd)
768mb ram(heb ik al heel lang)
5600XF geforce kaartje
asus moederbord: A7V8X-MX-EAY

ik heb clarity (van mycom pc-zaak op de pc staan, als ik die bij de boot dmv F10 aanzet dan kan ik windows herstellen, jammer genoeg lukt het me niet erin te komen
.( IK HEB DUS GEEN XP-CD!! alleen een recover partitie)

EDIT: nog een mooie bsod.....
STOP: C000021a (onherstelbare systeemfout) het systeemproces windows subsystem is onverwachts afgebroken met de status: 0xc0000005 (0xf5e40335 0x0069e6bo)
het systeem is afgesloten
 
Laatst bewerkt:
Kan de schijf zijn.

Het zou inderdaad de schijf kunnen zijn.
Even IDE of Sata kabel checken en de voeding (witte molex).

Je kunt ook nog in herstelconsole chkdsk runnen, maar dan moet je even een CD lenen. Hoeft niet persé die van jou PC te zijn.

Anders schijf in andere PC hangen en daar chkdsk runnen. Als hij slecht is kan dat tot gevolg hebben dat je daarna nergens meer bij kunt. Dus eerst belangrijke data kopiëren.
Geldt ook voor chkdsk in je eigen PC!

Meestal moet je daarna in je eigen PC nog Fixboot draaien omdat XP van de andere machine de bootsector expres molt. Bill is als de dood dat je zijn besturingsysteem probeert over te zetten door een schijf over te zetten.

Succes,

Eric.
 
chkdsk heb ik gedaan, d.m.v. tuneup utility's,
ik las ook ergens dat het aan mij ram kon liggen, en die fouten zou ik er uit kunen halen door d.m.v. memtest.

ik ga eerst maar eens even alles opnieuw aansluiten nu.
 
MemTest

MemTest laat alleen de fouten zien, repareert niet hoor.

Eric:thumb:
 
maar zou het aan het ram geheugen dan kunnen liggen?
ik hjeb 1 reepje van 256 en 1 van 512
ik ga ze even verschillend poberen om iig zeker van mijn zaak te zijn.

weten jullie anders misschien diagnostische programma's ofzo?
(die ook kunnen repareren;) )
 
Helaas

Ram geheugen kun je niet repareren. Je kunt wel in het bios Quick scan uit zetten. Dan zegt hij welke niet goed is.

Maar wat gebeurt er nu dan ?? Weer BSOD.

Download anders van seagate hun disktool om de HDD te testen.
Er is een twee floppen versie en een bootable CD image.

Eric.:thumb:
 
nou schijnbaar doet hij het nu weer,
ik heb even veeleisende programma's gedraaid. en veel programma's tegelijk gestart, nu krijg ik geen bsod meer:D

Wat ik heb gedaan is het volgende:
1. alle kabels losgehaald en weer aangesloten, alles behalve de gpu en de 2 hdd's heb ik
weer aangesloten.
2. ik heb de modem eruit gehaald.
3. Ik voelde dat de gpu nogal warm was,... ik heb hem eruitgehaald en is goed schoongemaakt(geen perslucht maar een kwasje en voorzichtig blazen), er kwamen flink wat vlokken uit:eek: dus ik denk dat dat het probleem is geweest:confused:
jammer genoeg denk ik niet meteen aan de makkelijke oplossing........


hopelijk nooit meer dit soort gezeik in de vakantie, ik vind het leuk om aan een kapotte pc te rommelen, maar als je maar 2 pc's hebt en de ene is al kapot en de andere gaat dan ineens kapot is het tog minder leuk.

nu heb ik nog wel na de boot iets irritants, ik krijg dan keuze uit 3 operating systems, ze zijn allemaal hetzelfde en ik heb de namen zelf bij het starten van de xp bootfloppy's (6!) en dan bij de recovery mode ingesteld,
natuurlijk was dit de bedoeling niet en mijn vraag is hoe kan ik dat scherm laten verdwijnen? of zorgen dat hij er weer normaal uit ziet.

dus kort gezegt. dat ik niet meer de keuze uit besturingssystemen krijg:)

wel bedankt voor de snelle hulp overigens!!!
 
Simpel

Open Boot.ini van je opstart partitie.
Zet de delay time op 5 seconden.
Laat herstelconsole maar staan als die er is.
Laat alleen de goede staan, staat mogelijk al als default.
Print hem anders even uit, of sla hem op als bak. Dan kun je altijd terug.

Dit is die van mij met XP,2000 en ME alleen om de notatie te laten zien.

[Boot Loader]
timeout=5
Default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS

[Operating Systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(4)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect
C:\="Microsoft Windows Millennium Edition"

Zoals je ziet staat XP op mijn tweede HDD 1e partitie
2000 op mijn eerste HDD 4e partitie
en ME op de eerste HDD 1e partitie

:thumb:
 
Probeer dit ook eens:

Start --> uitvoeren --> typ in msconfig --> bij tabblad Boot.ini --> Alle opstartpaden controleren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan