Bsod

Status
Niet open voor verdere reacties.

pannakru0

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2008
Ik heb ongeveer 3 keer per dag het z.g. BSOD. Ik heb net een nieuwe computer aangeschaft en heb de afgelopen tijd dus erg veel geïnstalleerd, dus vraag me niet wat ik pas heb geïnstalleerd :p
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL is de foutmelding die ik krijg. BSOD verschijnt bijna altijd als ik wat aan het installeren ben of iets aan het overzetten.

Wat moet ik doen? vista opnieuw installeren of alle programma opnieuw installeren?
Hoop dat iemand mij kan helpen want is echt heel hinderlijk.

panna

(voor systeem kijk bij mijn profiel)

We kunnen gaan troubleshooten, maar waarschijnlijk is een cleane Windowsinstallatie de snelste manier om van je probleem af te komen. (Ook de gemakkelijkste, maar ja, soms mag men de makkelijke weg kiezen.............)

Thanks voor de snelle reactie pasja. denk dat ik dat dan maar ga doen hé. Ik ben zelf ook niet heel erg ondernemend dus kies zeker voor de makkelijke weg :p.

gr
panna

Gegeven dat je niet meer wist wat je allemaal geïnstalleerd had heeft Pasja gelijk.

Overigens duidt die DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL melding normaal gesproken op 3 mogelijke types problemen:
1. Hardware problemen (vooral intern geheugenproblemen).
2. Driverproblemen (harde-schijfcontroller, grafische kaart, toetsenbord)
3. Standaarddrivers van Windows die corrupt zijn geraakt of overschreven door 'foute' fabrikant-drivers

Je zult dus extra goed moeten gaan testen als je weer driversofware installeert en bijhouden wát je hebt geïnstalleerd.

Intern geheugen kun je testen met een opstart-cd zodra je dit bestand hebt uitgepakt en van het resulterende .ISO bestand een opstartbare cd-recordable maakt met (o.a.) ImgBurn ("Write image file to disc").
Terugzetten/controleren van Windows-bestanden en drivers kan met:
a. Maak snelkoppeling naar CMD.EXE op bureaublad
b. Rechtsklik op die nieuwe snelkoppeling, kies voor Als Administrator uitvoeren.
In het nieuw geopende CMD-venster intypen en daarna op Enter drukken:
sfc /scannow

Succes,

Tijs.

@ dnties

Bedankt voor de info. nog even een vraagje over dat intern geheugen checken als ik dat bestandje open staan er 4 dingen: 1. Mapje isolinux 2. readme 3. winrar bestand 4. winrar bestand.
Wat moet ik nou op de cd zetten alleen wat er in dat mapje van isolinux staat of ook nog die 2 winrar bestanden openen en die er opzetten.

Het controleren van windows-bestanden en drivers heb ik ook gedaan en dan komt er te staan: Er zijn geen schedingen van de intergriteit gevonden. Betekend dit dat er niks mis is?

Laatst bewerkt:
Je moet niet ín dat .ISO bestand kijken, maar het branden als image. Met ImgBurn: Installeer ImgBurn, kies de keuze Write image file to disc, blader naar het .ISO bestand (zie bovenste rode rechthoek, en zodra opgezocht, drukken op het stuk van de onderste rode rechthoek). Natuurlijk ook een lege cd-recordable of lege cd-rewritable in je schrijver doen.
Voor het testen van het geheugen opstarten van die memtest-cd die je dan zojuist gemaakt hebt.

attachment.php

Je 2de opmerking betekent dat inderdaad dat daar geen probleem is.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• imgburn_write_image_to_disk.JPG
    imgburn_write_image_to_disk.JPG
    63,8 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
Oke bedankt voor de goede uitleg.
Het is gelukt om het op Cd te zetten en heb hem toen opnieuw opgestart. Ook daar waren geen errors stond er dus waarschijnlijk ligt het ergens anders aan.
Installeer vista dan wel even opnieuw en let goed op wat ik installeer.

In ieder geval bedankt voor de snelle en goede reacties.

Gr
Panna

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan