BsoD

Status
Niet open voor verdere reacties.

nieuwePC

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2008
Berichten
35
Gisteren ben ik terug gekomen van mijn wintersport, in eerste instantie leek er niks aan de hand tot dat ik het wel bekende blauwe scherm te zien kreeg.

Fout melding:

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Stop 0x000000D1 (0x0000000000000040, 0x0000000000000002, 0x0000000000000000, 0xFFFFFA60009EEACC)

nvstor64.sys - Address FFFFFA60009EEACC base at FFFFFA60009E9000, Datestamp 458d455e

Collecting data for crash dump
Initializing disk for crash dump

Ik had al wat rond gezocht, en veel wijst op mijn Nvidia drivers, deze heb ik kunnen updaten, door een windows herstelpunt te gebruiken. En deze toen te updaten. Maar nu komt het BsoD weer terug ...

Enig idee?

PC:
CPU: E8400
RAM: 4 GB
GPU: 9800 GTX
 
Laatst bewerkt:
en als je systeem herstel doet en niet update? hoe lang duurt het voordat je de bluescreen krijgt? het kan ook wijzen op te weinig voeding of een beschadiging aan de gpu.
 
De nvstor64.sys is een Nvidia bestand, daar zit dus kennelijk het probleem. Een oplossing zou kunnen zijn het in apparaatbeheer verwijderen van je videokaart en daarna de machine opnieuw opstarten. De videokaart wordt opnieuw gedetecteerd en geïnstalleerd.
Werkt het weer goed? Dan bij Nvidia de laatste update binnenhalen.
 
Ik heb 2 bovenstaande al wel geprobeert, af en toe lijkt hij het dan te doen, tot dat hij op een gegeven toch een BsoD geeft. Op moment lijkt het weer even te werken.

Als mensen nog andere opties weten dan 2 bovenstaade hoor ik het graag.

Bedankt gast0225 en royb3 zover
 
Welke Nvidia stuurprogramma draait momenteel? Te zien middels een rechtse muisknop op de kaart in apparaatbeheer.
 
een oude versie op moment: 8.16.11.9062

ook heb ik windows update uit geschakeld op moment. Draai nu 10 minuten zonder problemen.
 
Het ziet er naar uit dat het een conflict is tussen MS en Nvidia. Om iets preciezer te zijn, chipset drivers geleverd door MS voor SATA lijken voor de **** te zorgen.
 
Nou lijkt het probleem van BsoD verholpen, door het succesvol terugzetten van een herstelpunt. Alleen is er nu het volgende probleem. Mijn PC is een stuk trager geworden. Hij hapert heel erg, en af en toe loopt hij gewoon toetaal vast.

Tevens start hij nu op met de volgende melding: Beheer van bureaublad vensters werkt niet meer.

Zijn hier toevallig ook nog oplossingen voor? :/

Tevens geeft hij bijvoorbeeld errors bij het uitvoeren van de Windows prestatie index:

-Hulp programma voor Windows System Assessment werkt niet meer
-Kan de gevraagde bewerking niet uitvoeren
WinSAT is onverwacht mislukt vanwege een onbekende fout
 
Laatst bewerkt:
Ik moet helaas even passen, het is voor mij een beetje vaag.
 
Voor mij was het ook allemaal een beetje vaag, dus heb hele boel opnieuw geinstalleerd :/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan