BsOD

• Onderwerp starter Onderwerp starter ODee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ODee

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2007
Hoi beste mensen,

ik heb, sinds eergisteren , een probleem met mijn PC.
wat is er aan de hand?
wel de laatste tijd werd de PC erg traag en deed niet erg zijn best om snel te zijn zullen we maar zeggen
Maar omdat het warm was dacht ik, ik zal eerst de handel eens schoon ( stofvrij) maken.
maar gaf geen verbetering.
Dus dacht ik ik installeer Win7 gewoon opnieuw wellicht is er wat software wat parten speelt en is het zo opgelost.:)
Maar als de eigenlijke setup begint dus kiezen van de HD, formatteren etc. etc. dan gaat hij na een seconde of 25-30 ineens op dat BsOD:(
Vraag is wat kan daar de oorzaak van zijn?
Ik heb ook al een andere HD geprobeerd maar ok die geeft geen verbetering.:confused:

Ik hoop dat iemand een antwoord,..... of nog liever een oplossing heeft.

alvast bedankt

Zitten er 4 reepjes geheugen in? Doe dan eens een testje met 2 en dan uiteraard met wisselende reepjes. Zoals jij het beschrijft lijkt het toch ernstig op een mem probleem.

er zitten er maar 2 in
maar zal vanavond eens proberen om er 2 andere in te zetten,.... van de PC van mijn vriendin. ( zit er nu op te werken )

Als het gelukt is laat ik het wel even weten

bedankt voor de tip

Kan je een foto maken van de bsod code? daar kan ik wel uit lezen wat er aan de hand is mits het er bij staat haha.

hoi ben nu even terug thuis, en heb een andere HD erin gezet
en opnieuw aan het proberen tot nu toe........ is de PC bestanden aanhetuitpakken
h0pelijk dat het helemaal door gaat dan ligt het aan de HD
anders maak ik een foto en upload die dan.
Maar voor als nog gaat het goed ( 55% nu)

duimen

Ok, maar de hdd had ik heel eerlijk gezegd uitgesloten omdat je in je startbericht meldde dat je reeds een andere had geprobeerd.

klopt gast0225 maar dit is wéér een andere
ik had er nog een van 500GB liggen dus dan die maar proberen
tja je weet maar nooit dacht ik.
maar ik ga verder kom er nog wel uit denk ik :confused:

Laatst bewerkt:
Nou ik ben weer ff bezig geweest
door omstandigheden thuis en op het werk kon ik ff niet verder
maar ik heb nu een foto van het scherm
Maar als ik het wil uploaden krijg ik een fout melding :(

maar de foutcode is
***STOP: 0x00000101 (0x0000000000000031, 0x0000000000000000, 0xFFFFF88001E5C180, 0x0000000000000002)

wie het weet?/

Ik heb niets meer teruggelezen over het geheugen........ (behalve dat je er maar 2 reepjes in hebt zitten). Heb je het geheugen op de een of andere manier getest?

Oke ff wat ik gedaan heb
ik heb de strookjes eruit gehaald en op 2 andere banken gezet.
Toen ik daar mee bezig was kwam ik met mijn hand langs de video kaart welke loei heet was
ik haal deze eruit en nou blijkt dat de koeler vin vast zat dus geprobeerd deze weer gangbaar te maken
lukt niet dus ander video kaart erin
en WIn7 opnieuw geïnstalleerd
tot aan het opnieuw opstarten ging alles goed
toen wat extra software erop zoals office en wat andere toestanden
alles nog goed ...toen begon Windows te updaten en toen ging het fout
dus ik denk weet je wat ik installeer gewoon alles opnieuw en doe dan de update stukje bij beetje gaat het fout kanik altijd nog die update eruit gooien en weet
ik wat de oorzaak is.....dacht ik dus.:(
maar nu krijg ik al een BSOD als ik opnieuw wil installeren
maw ik dacht ik heb het gevonden..... het is de video kaart!
Maar nu ik er die nieuwe ingezet heb blijft het probleem,... nadat Windows ging updaten. kan ik zelfs niet meer een clean install doen.

Ik weet het niet meer

Laatst bewerkt:
lol
ik ga nu iig kijken of ik ergens andere geheugen strips kan krijgen ( lenen oid voor het geval het daar niet aan ligt) en vandaar weer verder.

ff update
ik heb mijn PC weggebracht naar iemand die er wellicht meer verstand van heeft dan ik
want meer dan die strookjes eruit halen om te testen kan ik niet bij deze PC.
En dan moet deze het geheugen maar ff testen,....... want lenen...tja kan wel maar ik heb er weer iets in zitten waar dat uitsparinkje
nét op een andere plaats zit dan bij de meeste dus.... ff afwachten
wat er nu aan de hand is met dat ding....

Weer ff een update
ook maar meteen opgelost denk ik zo

wat is er nu aan de hand.....
de persoon waar ik hem naartoe gebracht had wist het ook niet meer en dacht dat het Moederbord wellicht stuk zou kúnnen zijn
dus hij heeft hem ook weer weggebracht en wat denk je.... yep Moederbord stuk :(
dus bedankt voor het meedenken :thumb:
ik ga een nieuwe kopen komend weekend op zich ook wel een leuk idee ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan