Bsod

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn2901

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2010
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje last van BSOD's. En zijn gaan allemaal over het zelfde namelijk, atikmdag.sys. Dit is de videokaart driver die crashed. Ik heb me al helemaal rot gezocht naar een oplossing. Ik heb de driver al compleet verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Meerdere versie's ervan. Geen resultaat.
De kaart is niet overclocked en de temperaturen zijn normaal. Het betreft een R9 290 van Sapphire.

Het meest rare is dat de BSOD optreden als ik bijvoorbeeld op facebook een afbeelding aan klik, oftewel een zeer lichte load op de GPU. Tijdens het gamen is het mij slechts 1 keer overkomen en voor de rest bij internetten etc.

Hij zit nu op de 14.4 driver van AMD.

Overige specs:

MSI Z87-G45 gaming moederbord
Crucial 8 GB DDR3-1600
Intel i5 4670K
Seagate 1tb SSHD
R9 290 Sapphire 4GB GDDR5

Alvast bedankt :)

Let bij de BSOD eens op de STOP code. Daarmee kun je opzoeken waarom de BSOD zich voordeed.

Ik ben in principe niet zo'n voorstander van het 'doorposten' van oplossingen zonder te weten of deze betrouwbaar / veilig zijn, maar voor de hier genoemde oplossingen maak ik een uitzondering. (alleen maar vanwege de herkomst ervan -> Tom's hardware én omdat de geboden oplossing het probleem bij de probleemhouder oploste.............)

Laatst bewerkt:
Indien je het eerder niet had....
Kwam het na een driver update? doe eens een roll-back naar een oudere indien die er nog is via apparaatbeheer of download die.

Ik ben in principe niet zo'n voorstander van het 'doorposten' van oplossingen zonder te weten of deze betrouwbaar / veilig zijn, maar voor de hier genoemde oplossingen maak ik een uitzondering. (alleen maar vanwege de herkomst ervan -> Tom's hardware én omdat de geboden oplossing het probleem bij de probleemhouder oploste.............)

Ik heb dit al geprobeerd en helaas zonder resultaat.

En ik heb al meerdere versie's van de driver geprobeerd. En het kwam opeens en niet na een update.. Ik denk dat er misschien ergens een bug zit met de driver en een programma of zo iets..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan