BSOD's gaan maar niet weg....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Holland14

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jun 2010
Hallo,

Ik ben erg hopeloos. Mijn broer krijgt constant BSOD's en weet maar niet waar het aan ligt :confused:. Kan iemand hier misschien voor mij een aantal dump files uitlezen?

Alvast bedankt,
René

Bijlagen

Ik ben geen dumplezer...
Maar we kunnen je misschien beter helpen als je de foutcodes die je krijgt hier plaatst...

Hallo,

Ik ben erg hopeloos. Mijn broer krijgt constant BSOD's en weet maar niet waar het aan ligt :confused:. Kan iemand hier misschien voor mij een aantal dump files uitlezen?

Alvast bedankt,
René
De grote grap is dat BSOD's nooit zómaar ontstaan. Er is altijd een gebeurtenis aan voorafgegaan. Vertel dus wát je broer met de pc heeft gedaan, kort voordat de BSOD's zich voordeden; software en / of hardwarematig.

Laatst bewerkt:
Eerste minidump verwijst naar geheugen problemen. Test het interne geheugen met (bijv.) http://www.memtest86.com

Alle andere minidumps verwijzen naar problemen met de hardware en/of drivers van de Nvidia videokaart. Evt. zou je kunnen kijken of een nieuwere driver wat verlichting geeft.

Succes,

Tijs.

Bsod

Je kunt het misschien uitlezen, maar ik zou eerst de laatst geinstalleerde programma's erafgooien, de computer opschonen en het register bijwerken. Succes

Bedankt voor het reageren. Mijn broer heeft niet veel gedaan met de pc. Na een aantal schone installatie's bleef het maar doorgaan met de BSOD's... Dus met een schone windows heeft hij er ook last van.

De enige foutcode die ik krijg is nvlddmkm.sys. Dit duidt idd dan op een Nvidia probleem. Heb de driver verwijderd en een oudere versie geïnstalleerd. Ik ga dus afwachten wat er nu gebeurt.

Vorige week heb ik memtest gedraaid, en daar kwam niet echt een melding van boven dat er iets mis was. Ik heb 2 passes volledig doorgelopen zonder enige foutmelding.

Groeten,

>>>Na een aantal schone installatie's bleef het maar doorgaan met de BSOD's... Dus met een schone windows heeft hij er ook last van.<<<<

Veelgemaakte fout is om niet alle CORRECTE drivers te installeren.
is de pc geschikt voor windows 7 ????

Probleem wordt inderdaad veroorzaakt door de Nvidia drivers en heeft in mijn ogen niets met geheugen modules te maken in dit geval.
Ik zie ook wat vastlopers m.b.t. ataport.SYS deze hebben weer met IDE drivers te maken.

Kun je controleren m.b.v. regedit of HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SPsys\ bestaat, zo ja, delete de sleutel SPsys. (is trojan gerelateerd)

Groeten Marcel

Heb gister de allernieuwste driver voor de Nvidia kaart gedeïnstalleerd, en de wat oudere versie geinstalleerd. Hierbij crashed de PC ook zo'n 4/5x met dezelfde BSOD's als ik eerder had beschreven.

Wat kan ik hier aan doen? Is het kaartje gewoon stuk? Het is een 8600gt van Gigabyte, 3 jaar oud.

Het is redelijk koffiedik kijken op afstand maar het zou natuurlijk kunnen.
Vragen als:
- zijn na de installatie van Windows de moederborddrivers geïnstalleer,
- is Windows volledig update,
moeten toch eigenlijk ook wel eerst worden gesteld. Wat voor moederbord zit er in de machine?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan