BSOD's sinds windows 8 install

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yomarao

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jul 2013
Ik heb sindskort windows 8 geinstalleerd (legaal via msdn). Ik blijf echter maar BSOD's krijgen, welke steeds frequenter worden. Ik heb mijn harde schijven en ram getest, die zijn ok, het probleem ligt volgens mij aan een driver ofzo, maar ik kan niet genoeg info uit de minidumps halen, ik krijg enkel vage windows errors.

Zou iemand eens naar deze minidumps willen kijken en me eventueel in de juiste richting wijzen?

https://dl.dropboxusercontent.com/u/19281989/minidump.rar

KERNEL_SECURITY_CHECK_FAILURE (139)
A kernel component has corrupted a critical data structure. The corruption
could potentially allow a malicious user to gain control of this machine.
Arguments:
Arg1: 0000000000000003, A LIST_ENTRY has been corrupted (i.e. double remove).
Arg2: fffff880071d77f0, Address of the trap frame for the exception that caused the bugcheck
Arg3: fffff880071d7748, Address of the exception record for the exception that caused the bugcheck
Arg4: 0000000000000000, Reserved

Debugging Details:
------------------

CUSTOMER_CRASH_COUNT: 1

DEFAULT_BUCKET_ID: WIN8_DRIVER_FAULT

BUGCHECK_STR: 0x139

PROCESS_NAME: System

CURRENT_IRQL: 2

Wat voor software en drivers heb je er (verder) op gezet? Als 'schuldige' zou ik aan malware denken, een slecht functionerende anti-virus programma of drivers zoals Alcohol 120% / Daemon Tools.

Tijs.

Drivers komen rechtstreeks van de site van de manufacturer (behalve die van de grafische kaart, die heb ik rechtstreeks van NVidia gedownload omdat deze recenter is). Ik ga eens proberen of daemon tools eraf gooien helpt. voor de rest is het nog een vrij cleane install en staat er enkel Visual Studio, SQL Server en wat andere development tools op. Ik was eigenlijk aan het hopen dat iemand de schuldige driver uit de minidump kon halen :d

Laatst bewerkt door een moderator:
En heb je ook anti-virus geïnstalleerd? Indien ja, dan kan die ook de schuldige zijn, zoals aangegeven in mijn vorige posting...
Toen ik de minidumps doornam kreeg ik sterk de indruk dat software die "diep ingegraven" zit in het filesystem (zoals Daemon Tools en anti-virus (en evt. malware/rootkits)) de schuldigen kunnen zijn.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan