BSOD's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schapenvetzak

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jun 2007
Hey iedereen,

Ik heb sinds enkele weken windows vista home premium 64 bit en een nieuwe pc, core2duo e6600, 4 gb ram, radeon x1950xtx.
Nu krijg ik geregeld bsod (blauwe schermen) met telkens andere boodschappen.
Er wordt telkens een dump file aangemaakt in de windows map, maar ik krijg deze niet geopend.
Ik heb al geprobeerd met windows debugger, maar er komt steeds de boodschap dat ik niet gemachtigd ben op dit te openen.
Kan ik zulk een file naar iemand doormailen die mij wil helpen of weet er iemand waar ik zulk een file kan uploaden?
Ik heb windows al 8 keer er opnieuw opgezet en telkens met andere drivers ed geprobeerd, maar ik krijg telkens terug de blauwe schermen.

Mvg

Zo'n dump-file is een momentopname van wat er in je geheugen zat op het tijdstip van de crash.
Technisch personeel van Microsoft zou daardoor iets wijzer kunnen worden over de oorzaak van de crash. Jij hebt er niets aan.

En blauwe schermen met verschillende boodschappen, daar kunnen we niets mee.
Blijft zo'n scherm staan, of start de PC meteen weer op?

Is het een merk PC, heb je hem zelf gebouwd? Acht keer andere drivers er op, welke dan?

De dump daar heb je juist heel veel aan. Je kunt dan goed achterhalen waar het probleem zit en daarma kun je dan gerichter zoeken.
Zo heb ik zelf al veel van dit soort vage problemen kunnen oplossen.

Het blauwe scherm of opnieuw opstarten is een instelling die je zelf kunt instellen wat er moet gebeuren, Opnieuw starten of juist niet.

Je moet er wel even wat tijd in stoppen. Hier staat allesn beschreven.
http://support.microsoft.com/kb/315263

Laatst bewerkt:
Voor de eindgebruiker zijn de logboeken Systeem en Toepassing toegankelijker. Als de blauwe schermen blijven staan, kun je de foutmelding zo compleet mogelijk noteren.

Klopt en dit zou je ook altijd als eerste moeten controleren.
Maar soms krijg je geen meldingen in de logboeken en de info in het blauwe scherm is soms ook niet voldoende of krijg je ook geen bestand te zien die de problemen veroorzaakt. Dan geven de Dump bestanden veel meer info en zie je wel waar het fout gaat en kun je verder zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan