BSOD's

• Onderwerp starter Onderwerp starter QuuN
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

QuuN

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2007
Sinds een tijdje krijg ik geregeld (lees erg vaak) een BSOD (Blue Screen of Deatch aka blauw scherm).
Deze bsod's hebben te maken met http.sys en nvtcp.sys (deze 2 bsod's krijg ik)

Na wat googlen ben ik tegen het probleem aangelopen. Het heeft zeer waarschijnlijk met de netwerkkaart zelf te maken. Ik maak gebruik van een onboard netwerkkaart van de AsusA8N-E serie. Deze maakt gebruik van Nvidia4. De firewall heb ik er al van uit gezet maar dit mocht niet baten. Het probleem is blijkbaar bekend aangezien er veel over te vinden was op google. Echter was het probleem vaak te vinden maar de oplossing niet.

Voor de zekerheid dat ik dadelijk geen reacties krijg over andere hardware>> ik krijg de bsod's alleen met internetconnectie.

Iemand die weet wat er fout zit?

Groeten

QuuN

probeer eens bij asus aan de hand van je mobo gegevens de nieuwste drivers van je netwerkkaart te downloaden

ik zit daarbij met het volgende probleem.

wil ik mn chipset updaten, dan moet ik er op letten dat de bios niet hoger geupdate is dan 1006. Echter had ik mijn bios al eerder geupdate naar versie 1013. Het downgraden lukt echter niet meer. Ik krijg de volgende error: Warnning (ja met dubbel n volgens asus :S). The bios image can't use in this motherboard. (The EEPROM Type Incompatible). ik post dit probleem bij de bios sectie en laat mijn bevindingen hierna weten

de chipset is geupdate maar de errors blijven komen. Iemand nog een andere oplossing?

het probleem is nu opgelost. Ik heb de foutmelding van de bsod nog eens goed bekeken, en heb een driver kunnen vinden die he tprobleem op heeft gelost

thx iig voor de replys

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan