BT en draadloos netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

cyberstefke

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2008
Bluetooth en netwerk.

Ik had een bleutooth stick op m'n vatse pc en dat werkte prima.

Nu heb ik ook een laptop gekocht en een draadloze route. Op de laptop heb ik ook een BT stickje ingeplugd.

Op de laptop doet zicht volgende probleem voor. In de BT instellingen kan ik mijn gsm vinden. Als ik echter Nokia PC Suite opstart zegt en ik wil zoeken naar apparaten, dan zegt het 'dit type van verbinding is niet besckibaar'.

Vreemd genoeg zet ik deze ochtend de pc aan en heb ik daar nu zo'n netwerkicoontje met een rood kruisje. Eén van de netwerkwerkkabels is niet aangesloten. Nu werkt dat dus ook niet meer.

Interfereert een draadloos netwerk met BT toevallig?

Alle drivers zijn op beide pc's reeds opnieuw geinstalleerd dus ik snap echt het probleem niet.

Zit er toevallig geen schuifje op je laptop om Bluetooth aante zetten.

Dit hebben de meeste laptops van deze tijd...

EDIT: schijfje = schuifje

Laatst bewerkt:
Zit er toevallig geen schijfje op je laptop om Bluetooth aante zetten.

Dit hebben de meeste laptops van deze tijd...

wat bedoel je met een 'schijfje'? het is geen ingebouwd BT of zo hè, het is een apart stickje met bijhorende driver.

Het probleem met de vaste pc is al opgelost.

De asus BT stick op de laptop werkt blijkbaar anders. Als ik bij verbindingen kies klaarmaken voor Nokia PC Suite dan zegt hij 'the device is now configured to use serial port COM4. The application must be configurd to use com4'.

Maar ik kan in PC Suite nergens ni COM4 configureren. Nochtans is de gsm wel degelijk verbonden met de pc.

Waarom gedraagt deze BT zich als een com poort en hoe los ik dat op?

Mijn andere BT stickje heeft daar niks last van.

Die heb ik trouwens ook ingeplugd op de laptop en daar werkt die dan wel.

Maar ik wil graag de andere gebruiken omdat dat zo'n heel kleintje is speciaal voor de laptop.

En ik maar denken dat asus een goed merk was :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan