BT Hoofdtelefoon laden en gelijktijdig gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mondriaan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 okt 2013
Hallo ik zoek al lang naar een BT hoofdtelefoon die te gebruiken is terwijl deze aan het laden is, nu kan ik deze niet vinden en las op een site dat dit niet wil ivm dat de audiokwaliteit dan na langere tijd slechter wordt, klopt dat, en zo niet welke merken (typen) kunnen dit wel aan?

Waarom wil je laden en gebruiken tegelijkertijd?

Heb de Sennheiser MM 400 al zeker 1,5 jaar in gebruik. (Is ondertussen vervangen door de Sennheiser MM 400-X volgens mij)

Ben dan wel geen audiofiel maar kan niet zeggen dat ik merk dat de kwaliteit achteruit gaat.
Opladen gaat via micro-usb en kan prima terwijl ik muziek luister.

Bijkomend voordeel aan dit type is dat de accu los verkrijgbaar is, dus mocht ik merken dat de duur hard achteruit gaat hoef ik alleen maar een nieuwe accu aan te schaffen :)

Ik woon hier in gezelschap van mensen die nogal gevoelig zijn voor geluidsoverlast, ik gebruik mijn hoofdtelefoon voor computer (films, muziek, gaming) en om gitaar te spelen en om anderen geen last te geven gebruik ik veel de hoofdtelefoon. Heb even gezocht op de Sennheiser MM 400, mooi apparaat, ga ik voor sparen, dank je.

Met laden en luisteren tegelijkertijd zit je aan een snoer vast.
Waarom dan een draadloze?
Dat geld kun je dan in kwaliteit van het geluid steken of een evenwaardige geodkopere zonder draadloos nemen.

Wat dacht je er van als de accu van de headset leeg is? ;) dan is het toch handig dat je gewoon door kunt luisteren terwijl hij oplaadt.

Daarnaast is de MM400 ook gewoon van een losse koptelefoonkabel voorzien, voor het geval je vanaf een apparaat wilt luisteren dan geen A2DP ondersteunt.

@The devil,

Lijkt logisch, maar houdt een akku het dan geen hele dag uit? 's Nachts opladen.

Heb een hele goede mobiele noodaccu en de bt hoofdtelefoon die ik nu nog gebruik is zeker 5 jaar oud dus dat gaat al achteruit.

Lijkt logisch, maar houdt een akku het dan geen hele dag uit? 's Nachts opladen.

De accu houdt het prima een dag vol (zelfs nu nog), wat dat betreft is het wellicht de moeite waard te kijken naar Bluetooth 4.0 headsets.

Ik heb geen idee of die er zijn en of ze ook binnen het budget passen maar BT4.0 schijnt energiezuiniger te zijn dus kun je nog langer met een volle accu doen :)
(Opmerking: Dan moet het apparaat waarvan je afspeelt natuurlijk ook BT4.0 ondersteunen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan