• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

BTW 21% berekening formule in Excel 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abuwaseem

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2013
Hallo mensen,

Wie kan mij helpen?

Ik heb in een cel mijn totaal bruto per 4 weken salaris en een cel eronder wil ik mijn netto salaris hebben.

welke formule kan ik gebruiken? Ik heb overal gegoogled maar kan nix vinden...

Iemand aub?

Ik voeg een voorbeeld bestand als bijlage bij !

Bijlagen

Ik heb je topic naar de Excel afdeling verplaatst, Hier heb je meer kans te worden geholpen dan in de Members chat. :)

Als je 21% van je brutoloon wilt afhalen doe je dat als volgt, er van uitgaand dat je brutoloon in cel a2 staat:

In A3 zet je dan:
=A2*79%

Kees

Ik ben wel heel erg benieuwd wat een BTW-percentage te maken heeft met een bruto en/of netto salaris.

Als je 21% van je brutoloon wilt afhalen doe je dat als volgt, er van uitgaand dat je brutoloon in cel a2 staat:

In A3 zet je dan:
=A2*79%

Kees

@Kees

Ik heb het volgende gedaan: A2 salaris

A3 cel heb ik het volgende gedaan =A2*79% en dan krijg ik dit te zien #####

Heb ik iets niet bij toegevoegd????

keesbl. Bijna goed, maar lagere schoolfout. Je moet het inclusief BTW resultaat delen door 1,21. Levert bij benadering 0,82644 op. Probeer anders bij jouw berekening het resultaat maar weer eens met 1,21 te vermenigvuldigen. Zul je zien dat je niet op het originaal uitkomt.

Verder ben ik ook erg benieuwd wat BTW met salaris van doen heeft.

keesbl. Bijna goed, maar lagere schoolfout. Je moet het inclusief BTW resultaat delen door 1,21. Levert bij benadering 0,82644 op. Probeer anders bij jouw berekening het resultaat maar weer eens met 1,21 te vermenigvuldigen. Zul je zien dat je niet op het originaal uitkomt.

Verder ben ik ook erg benieuwd wat BTW met salaris van doen heeft.

@RogerS

Ik wil namelijk van mijn bruto salaris >>>> mijn netto salaris weten. en dat hij deze automatisch berekend!

Ja dat snap ik ook wel. Maar bij een salarisberekening komt geen BTW kijken. Wel pensioen, loonheffing volgens tabel, vergoedingen, kosten, etc..... Zie een voorbeeld http://www.salariseninkomen.nl/wp-content/uploads/Loonstroken_Doornekamp_Nick_R2-page-0011.jpg

Nou ik heb erna gekeken naar de link... hmmm dus in principes is het via excel bijna niet te doen. Omdat de inhoudingen dus verschillen per loonstrook, althans per periode. Bedankt voor t meedenken RogerS.

Is zeker te doen in Excel. Je hebt enkel een paar eenvoudige formules voor procenten nodig en de functie vert.zoeken voor het opzoeken van de juiste percentages in een paar extra tabellen. Leuk Excel oefening ook

Wil je het echter snel dan zijn er prima online salarisberekeningen te vinden die dit gratis voor je berekenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan