Btw berekenen door seletievakje aan te klikken

Status
Niet open voor verdere reacties.

oosthoek

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2013
Hallo,

Ben bezig een facturatie database te maken en wil op het formulier een selectievakje plaatsen of er wel of geen btw berekend moet worden maar kom er niet uit daarom onder de bijlage even een simpel voorbeeld misschien dat iemand het voor wil doen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
En wat moet er gebeuren als dat selectievakje aan staat?

Als het vinkje aan staat moet er btw berekend worden, na enig zoek- en denkwerk lijkt onderstaand te werken

Code:
Private Sub BTW_AfterUpdate()
If Me.BTW = True Then
BTWbedrag = [Bedrag] * 0.21
Else
 BTWbedrag = 0
End If
End Sub

Zo allicht goed o.b.v. aanvink vakje ...

... maar wel wellicht toch wat "beperkt" ?

Hoi,

Normaal zou ik verwachten dat je het al/niet berekenen van BTW laat afhangen van zaken als :

- klantgegevens ( uit een tblKlanten) o.b.v. het "export klant" zijn en het hebben van een BTW nummer ;
- productgegevens ( artikelen/diensten uit een tblArtikelen ). Nl., voor bepaalde producten geldt een nul-tarief, voor andere 6% of 21 % ( bijv. in een tblBTWtarieven ) ?

Enfin, in z'n meest eenvoudige vorm kun je met zo'n aanvink vakje werken ...

Succes, mvg,

HH

Oosthoek,

De BTW gegevens leg je inderdaad vast bij de productgegevens, meestal op het niveau van de productgroepen.
(Frisdrank 6%, Alcoholische dranken 21% etc.)
Maar ook bij klantgegevens moet je dit vastleggen, zo mag je geen BTW berekenen bij buitenlandse bedrijven
of bij transacties tussen bijvoorbeeld fiscale entrepots. Het is dus raadzaam dit bij de klantgegevens vast te leggen.
Een vinkje bij het maken van een factuur lijkt me dan onnodig.

Veel Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan