• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

BTW berekenen uit brutoprijs in exel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saxdude

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jul 2009
Nou ja, weeral een vraag over BTW berekenen :(

Ik wil "mooie" ronde verkoopsprijzen hanteren en van daaruit vertrekken om de prijs ex. BTW te vinden om van daaruit dan weer de prijzen te berekenen voor mijn dealers.

Ik wil graag een formule vinden om btw te trekken uit een Brutoprijs.

VB: H7 is de bruto prijs - daar wil ik de 21% BTW uit trekken om de nettoprijs te vinden.
=(H7*0,79) lijkt geen goeie omgekeerde formule te zijn als de BTW 21% is

Kan iemand me helpen?

De brutoprijs delen door 121 en dan vermenigvuldigen met 100. Je hebt dan de nettoprijs.

Dus (brutoprijs/121)*100 = nettoprijs

Thanks Wim! Dit is lekker snel :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Of:
Code:
=h7/1,21

Het kan nog makkelijker, namelijk brutoprijs delen door 1,21.

Beste Lexie ;)

Het kan nog makkelijker, namelijk brutoprijs delen door 1,21.

Waarom heb je deze topic nog eens opgevist :D:D:p

TROUWENS :eek:

Wat schreef rdg1314 in het vorige bericht :

=h7/1,21 :p:p

Groetjes Danny. :thumb:

Hallo, ik weet dat dit een veroudere topic is maar ik wil graag van een reeks bedragen het BTW bedrag weten. Ik heb dus een =SOM.ALS(I22:J38;"21%";J22:J38) gemaakt in een cel. Nu telt hij alle bedragen op die aangemerkt staan als 21%. Het totaalbedrag is bijvoorbeeld 100 euro. Nu wil ik juist in deze cel alleen het BTW bedrag vermeld hebben staan dus 21 euro. Wat moet ik veranderen aan mijn formule?? Alvast bedankt!

@paulknorml

normaal is het gebruikelijk om een nieuwe vraag te maken en te verwijzen naar deze vraag (met b.v. een hyperlink).

hier komt ie dan:

=(I22:J38;"21%";J22:J38)*(21/121)

Dit topic is gedateert, m.a.w. de op Helpmij geldende THT (Tenminste Houdbaar Tot) regel is overschreden. Die regel luid: topics
ouder dan drie maanden mogen met rust gelaten mag worden. Topic gaat op slot en wordt overgedragen aan de afdeling BNw(Betere Naslagwerken)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan