• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

btw berekening met vaiable waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alcide

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2008
Hoi,

ik ben met bezig met een excelsheet, waarbij ik bijvoorbeeld het bedrag 119 euro invul (dit is het incl. btw bedrag)

de cel er naast krijg ik het btw bedrag, in dit geval dus 19 euro, naast deze cel heb ik een dropdown lijst gemaakt voor 0,6 en 19 %.. Met welke formule kan ik er nu voor zorgen dat
als ik ipv 19%, 6% invul, ik ook het juiste btw bedrag te zien krijg..

Als ik nu 106 euro invul zou het btw bedrag 6 euro moeten zijn, maar dat klopt nog niet helemaal...hopelijk ben ik duidelijk genoeg.... Ik wil dus het btw bedrag zien van het incl. btw bedrag wat ik invul.

aanvulling.

Ik vul nu in E5 het bedrag € 119, in H6 komt het bedrag automatisch €19 te staan (bij het juiste percentage uiteraard) te staan, in J5 selcteer ik 0,6 of 19%. Als ik nu van die 19%naar 6% ga, krijg ik een niet juist btw bedrag. en dat komt uiteraard door een niet correcte formule

alvast bedankt voor jullie feedback :thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Alcide,

Zie de bijlage, misschien heb je er wat aan.

Bijlagen

Alcide,

Hier je bestandje, is het zo goed?

Hoi WIm

bedankt voor je snelle reactie, hij is bijna goed.. echter wil ik het incl. btw bedrag invullen in E5, en dan wil ik in H5 het verschuldigde btw bedrag zien, dus E5 119 resulteert in 19 voor H5... zoals eigenlijk in het bestand wat ik heb geupload... alleen gaat het fout in de 6% regeling

Alcide,

Je deeld het bedrag door 119 in je formule dus klopt de 6% niet.
Kijk in het bestand wat ik nu heb of dat het is?

Suc6,

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan