Btx Moederbord in Atx kast?!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

headshot

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
hallo, iemand die ik ken heeft een Btx moederbord uit een (kleine) maxdata pc gehaald.
nu heeft hij meerdere harde schijfen die niet in die kleine maxdata pc passen, dus heeft hij een kast gekocht coolermaster elite 340 (Atx.) (deze is onderweg naar zijn huis)

het gaat om dit moederbord.

ik weet dat btx een andere layout heeft maar met de achterkant van de kast komt het wel goed (wat zagen enz :p)

maar waar ik over inzit zijn de schroefgaten, of die wel op de zelfde plek zitten in de kast zowel als op het moederbord.

zoals hier op het plaatje te zien is zie je het verschil tussen atx en btx.

vraag 1: gaat het passen? de schroeven zonder extra gaten te boren?
vraag 2: als dat niet wil is het dan een optie om hem op een andere manier vast te maken (zelf gaatjes boren en vastmaken met boutjes), (misschien vastkitten).

alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
De schroefjes zullen niet precies op dezelfde plek zitten, maar de gaten die overeen komen, moet je dan maar gebruiken. Gebruik wel afstandsbusjes, anders ben je je MOBO kwijt. Vastkitten is niet verstandig. ik weet niet of kit geleid, en als je het mobo uit de kast wil hebben, gaat dat niet.

ok bedankt, afstandsbusjes gebruik ik zeker wel, dat is nodig.

verder kan ik toch ook wel 4 van de 6 schroevjes gebruiken door die goed vast te maken?, er komt maar een kleine videokaart op en een Arctic Freezer 7 pro

Kit geleidt niet, maar om nu een moederbord vast te gaan kitten.:rolleyes:

ja het klinkt misschien dom, maar waarom ook niet:p, als hij er niet meet uit hoeft.

dat gebruik ik als laaste optie, eerst maar eens kijken of hij past, morgen is het binnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan