Hoi,
Ik ben bezig geweest met het sorteren van een list met behulp van bubble sort. Dit werkt om het maar zo te noemen half.
[JS]int hoeveel = List.getItemCount();
String[] Array;
Array=new String[hoeveel];
String temp;
for(int i=0;i<hoeveel;i++){
Array=List.getItem(i);
}
for(int x=1;x<hoeveel;x++)
{
for(int y=0;y<hoeveel-x;y++)
{
if(Array[y].compareTo(Array[y+1])>0)
{
temp=Array[y];
Array[y]=Array[y+1];
Array[y+1]=temp;
}
}
}
List.remove(i);
List.add(Array);
}[/JS]
Dit stukje code vergelijkt dus of het getal b 'groter' (later in het alfabet komt) dan bijvoorbeeld a, b wordt dan getoond na a.
Zoals ik begon, het werkt wel, maar het probleem komt, wanneer ik nogmaals op de sorteerknop druk.
Voorbeeld:
Nog niet gesorteerd:
B
A
Na sorteren:
A
B
Nogmaals op sorteren klikken:
B
B
Ik weet niet waarom die dit doet, maar hij gooit mijn A dan dus weg. Dit zal waarschijnlijk een fout in het stukje code zijn, maar ik kom tot dusver er niet uit.
Alvast bedankt voor de hulp,
Timo
Ik ben bezig geweest met het sorteren van een list met behulp van bubble sort. Dit werkt om het maar zo te noemen half.
[JS]int hoeveel = List.getItemCount();
String[] Array;
Array=new String[hoeveel];
String temp;
Array=List.getItem(i);
}
for(int x=1;x<hoeveel;x++)
{
for(int y=0;y<hoeveel-x;y++)
{
if(Array[y].compareTo(Array[y+1])>0)
{
temp=Array[y];
Array[y]=Array[y+1];
Array[y+1]=temp;
}
}
}
List.remove(i);
List.add(Array);
}[/JS]
Dit stukje code vergelijkt dus of het getal b 'groter' (later in het alfabet komt) dan bijvoorbeeld a, b wordt dan getoond na a.
Zoals ik begon, het werkt wel, maar het probleem komt, wanneer ik nogmaals op de sorteerknop druk.
Voorbeeld:
Nog niet gesorteerd:
B
A
Na sorteren:
A
B
Nogmaals op sorteren klikken:
B
B
Ik weet niet waarom die dit doet, maar hij gooit mijn A dan dus weg. Dit zal waarschijnlijk een fout in het stukje code zijn, maar ik kom tot dusver er niet uit.
Alvast bedankt voor de hulp,
Timo