Budget blizzard build - 300 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eniotna44

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2012
Hallo,

Ik was hier al laatst eerder voor een vriend en ik heb hem overgehaald om zijn PC te upgraden, ik heb al voor een deel de onderdelen uitgezocht maar heb een paar vraagjes en hoor graag jullie mening wat ik in elkaar heb gezet.

(Ik wou het liefst alle onderdelen zo blauw mogelijk maar heb geprobeerd dit niet een te grote factor in de keuze te laten zijn)

Budget: 300 (videokaart heeft hij al, GT 730)
Doel: Lichte moba games zoals LoL, Heroes of the storm en soms nog een kleine shooter zoals payday.
Omgeving: Mag lawaaierig zijn, maakt vrij weinig uit zolang de performance maximaal is.
Besturing systeem: Heb CD'tje van windows liggen
Accesoires: Heeft al muis/keyboard/monitor

Processor: Intel Pentium G3258, mooi overclockbaar. Kan je nog een eind meekomen met stock cooler en je kan makkelijk een aftermarket cooler ophalen.
Moederbord: MSI H97 PC Mate, ik had veel moeite met een moederbord kiezen want ik heb er vrij weinig verstand van. Als jullie een goedkopere kunnen vinden van ongeveer die prijs waar je goed mee kan overclocken hoor ik het graag.
Geheugen: Kingston HyperX fury blue 4GB, ik heb geen 8GB omdat je later er zo nog 4GB bij kan gooien als het nodig is.
Videokaart: GT730 die hij dus nog heeft van oude build.
Case: Sharkoon VG4-W Blauw, goedkope mooie case. Past er mooi bij met de kleur.
Voeding: Corsair CX430M, corsair is een fijn merk met 80 bronze certified. Modulair is altijd fijn voor onnodige kabels.

Mvg A. Tielbeke

Kan je met een b85M pro 4 de g3258 wel goed overclocken als er later een cooler opkomt? Want als ik op het internet zit is B85 bedoelt voor business.

nee hoor, de Q-chipsets zijn voor het zakenleven. Je kunt de speciale pentium die jij wil zelfs overclocken in een H81 moederbord ;)

Heeft de PSU niet te weinig watt? Is het niet slimmer om iets meer geld erin te steken en 430 halen of is dit niet nodig?

Voor het systeem wat jij in gedachte hebt is een 300W A-merk voeding meer dan genoeg ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan