Budget desktop pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

TopVersnelling

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2008
Berichten
240
Mijn zusje krijgt ze een nieuwe pc, omdat ze naar de middelbare gaat.
Mijn pa en ik willen die zelf gaan bouwen.
We zijn er al wel achter dat het een kleine desktop wordt. Formaat? Dell Inspiron 560S of een Antec NSK 1480. Het moet iig een rechtopstaande HTPC/Desktop zijn. Booksize formaat, want hij moet op het bureau komen, achter de monitor.
Verder zou een CPU die weinig dissipeert heel fijn zijn, omdat de pc zo stil mogelijk moet zijn.
Ook 4gig RAM, zou genoeg moeten zijn.

Maar verder zijn we er nog niet uit. Ik vroeg me af of jullie wat tips hebben.

Wat doet ze met dat ding?
Microsoft Office (powerpoint, word etc.)
Spelletjes op internet (spele.nl of funnygames, in die richting)
En verder gewoon wat intermeppen.

We zouden wel graag wat uitbreidingsmogelijkheden hebben.
Denk dan aan 1 of 2 PCI-E x16 of x8 sloten.

Het mobo zal microATX worden.

Vaders wil graag een 1TB hd erin, denk aan de WD Caviar Blue series.

Verder is het nog een raadsel wat goed zou zijn.

Kosten? Tussen de 600 en de 800 euro zou heel mooi zijn, maar het liefste tussen de 600 en de 700 euro (of nog lager).

(er wordt hier niet gesproken over de kosten die windows licenties met zich mee brengt. die kunnen nog aardig hoog oplopen :( Maar daarvoor heb je nieuwsgroepen :evil:)

Alvast hartelijk dank voor het meedenken!

TopVerschnellung
 
Met dat soort gebruiks-eisen is het budget ruim voldoende volgens mij. Een lager geclockte C2D is prima voor de taken en zeer makkelijk te koelen. E8400, of goedkopere 7xxx serie. Hoewel value-for-money de e8400 op dit moment erg goed is.

micro-atx bordjes heb je echt in alle maten en compleetheid.

voor ongeveer 250 euro heb je een topline MB en e8400. Budget ati HD kaart (ong 100), case (100). heb je nog 250 voor de HD en monitor en memory, of je kunt nog wat besparen op cpu en MB
 
Laatst bewerkt:
Nog even met mijn pa gesproken, hij heeft het liefste een 1156/AM3 socket, voor uitbreidingen in de toekomst....
 
In dat geval ben je eigenlijk aangewezen op AM3. Een vergelijkbaar systeem op intel is bijna 100 euro duurder.
 
micro atx niet een beetje groot?
die dell inspiron is tog mini itx formaat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan