Budget game PC: € 600 - 650,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vinzahammed

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2011
Kan iemand een goeie game pc voor mij samenstellen? De pc zal voornamelijk gebruikt worden voor photoshop en FPS' zoals Battlefield 3 en heel veel youtube.

Ik heb alleen de kast nodig, dus niet een monitor, OS, toetsenbord en muis.
Het liefst voor ~ €600,- maar als ik echt iets beter kan krijgen voor een paar tientjes meer dan is dat ook goed.
Hij moet natuurlijk ook wel een beetje futureproof zijn (Ik wil niet dat als ik één onderdeel vervang ik meteen de helft van de PC moet vervangen). Ik heb ook geen grote HDD nodig (320 GB voldoet).

Bij voorbaat dank.

Laatst bewerkt:
voor €650 een pc halen, met monitor, os, muis en toetsenbord wordt nog lastig, zeker als je dit ook nog futureproof wilt maken

Ik zei dat ik geen monitor, toetsenbord, muis en OS nodig heb?

Laatst bewerkt door een moderator:
klikerdeklik
Core i5 2500 cpu
HD6870 videokaart
4Gb werkgeheugen
500GB HDD
500watts a-merk voeding
Coolermaster Elite 334 kast

zal Battlefield 3 prima draaien verwacht geen high settings eerder medium

@ firest0rm

Heel erg bedankt voor het advies, maar is het niet verstandiger om het Kingston geheugen the vervangen met deze, ik heb immers nog wat ruimte in het budget:

http://azerty.nl/0-750-361602/corsair-vengeance-geheugen-8-gb-2-x-4-gb-dimm-240-pins-ddr3-1600-mhz-pc3-12800-cl9-1-5-v-niet-gebufferd-ni.html

Of is het helemaal niet nodig?

En nog een vraag, kan ik de ATI gpu niet beter vervangen met een gelijkwaardige Nvidia kaart of is dat meteen weer heel veel duurder?

BTW: Ik hoef geen assemblage dus kan er weer € 60,- aan de PC zelf worden besteed :d:d

Laatst bewerkt:
Nee, dat extra werkgeheugen is niet nodig. Het is überhaupt de vraag of die 4 GB zelfs al nodig is; welk besturingssysteem ga je installeren en is dit een 32- of 64 bits versie?

En een AMD videokaart is net zo goed. nVidia heeft de GTX560 in dezelfde prijsklasse als de HD6870. Het is maar net wat je zelf wilt.

@ ronald89

Bedankt voor de reply, denk dat ik toch wel voor nVidia ga (Heb ergens gehoord dat BF3 beter is geoptimaliseerd voor nVidia).

Dat extra RAM geheugen laat ik dan maar zitten.

Het enige wat ik heb gehoord is dat zowel nVidia als AMD bezig zijn met het maken van drivers die het meeste halen uit BF3. Uit benchmarks (bad company 2; de engine van battlefield 3 is gebaseerd op de engine die in BFBC2 gebruikt wordt) tussen de GTX560TI en HD6950 blijkt juist dat de HD6950 beter presteert op hogere resoluties (boven 1280 x 1024)...
Het zijn geen grote verschillen, maar toch: http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-6950-1gb-vs-geforce-gtx-560-ti-review/15

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan