(Budget) Game PC €525,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

MFProductions

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2013
Hallo,

Zoals in de titel te lezen valt zou ik graag een budget game pc willen bouwen, met een budget van €525,-

Ik wil met deze pc spellen zoals GTA IV en BF3 spelen, ik zou deze ook graag met fraps willen opnemen. Ik doe ook aan videobewerking, hiervoor gebruik ik Sony Vegas Pro 11. Over het geluid doe ik niet moeilijk, ik ben wel wat gewend! Zoals ik al zei wil ik de pc zelf gaan bouwen.

Ik heb zelf nog een Windows licentie, een monitor (24" 1940x1080), een muis en een toetsenbord liggen, dus deze hoeven er niet bij. Ik zou graag een AMD FX-6300 in mijn pc willen hebben en een HD7850 hoewel dit misschien door het budget onmogelijk wordt gemaakt!

Alvast bedankt!
MFProductions

Zo iets?

AMD FX-6300 Black Edition
€ 102,20

MSI 970A-G43
€ 66,60

MSI N660 TF 2GD5/OC G
€ 166,-

Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB
€ 54,85

Cooler Master K280
€ 30,43

Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
€ 44,99

LG GH24NS95 Zwart
€ 14,86

XFX Pro 550W
€ 54,-

Ben toch voor een GTX 660 gegaan omdat het een mooie en goede kaart is.

En video bewerking gaat ook veel beter op Nvidia kaarten dankzij de Cuda cores

Laatst bewerkt door een moderator:
@Miksel12:Indien je nog iets wilt toevoegen aan je posting kan je de knop "bericht aanpassen " gebruiken.;)

@Miksel12:

Ja ik denk dat ik dit ga doen! Bedankt!

Een ssd hoef ik ook nog niet, die wil ik later kopen, het probleem met dit systeem is dat het een beetje boven mijn budget gaat. Ik kan natuurlijk wel even doorsparen, maar ik beslis nog wel of ik dit wil doen. In ieder geval: bedankt voor je reactie!

Wat je ook kan doen is je pc kopen en later een SSD er bij steken.:thumb:

Ik heb een mooi mandje gemaakt, alleen je AMD wens met ne 6000 series kaart heb ik laten liggen, aangezien je nu 2x zoveel prestatie krijgt voor je budget!

I3 erin moeten doen, anders had je een I5 maar dan had je maar €100 voor je videokaart, wat erg krap is, verhoog je je budget naar €600 kan het echter wel.

Je mandje

€21 over je budget, hoop dat dit niet erg is, want er valt weinig nog te bezuinigen. Verhoog je je budget naar €600 kan er een I5 in.
7850, niet voor Battelfield 3 op max, maar high zeker wel, ook moeilijk om met dit budget op max. te spelen, heb er alles uitgehaald wat je er uit kan halen.

Waarom een FX6300? Games hebben nog geen hyperthreading, en de cores van de i3 zijn aanzienlijk 'sterker' dan die van de fx6300.
Hij heeft meer cores, wat geen voordeel geeft bij het gamen. Dus volgens mij biedt het geen meer opties, bovendien moet je dan ook weer andere moederbord en chipset zoeken, wat ook waarschijnljk duur(der) is.

Kortom, de huidige setup die ik heb gegeven is voldoende, de FX verbetert niets.

Klopt, de 6300 is wel beter, maar dit is niet individueel per core berekend zo te zien, maar de gehele processor.
De 6300 is inderdaad wel wat beter, maar of dit verschil uitmaakt moet je mij niet vragen, bij gamen merk je amper prestatieverschil.

Ik heb weinig kennis over AMD, processoren en moederborden, maar heb dus naast mijn mandje ook nog een AMD mandje gemaakt, weet weinig over de chipsets, dus iemand met verstand hierover moet even kijken of ik het 100% goed heb gedaan.
Klik hier voor het AMD mandje (let op: niet zeker of moederbord goede chipset heeft)

Dan denk ik dat ik Lolliepop's samenstelling neem, metdat moederbord dat Miksel adviseerde :)

Paar dingen veranderd: het formaat van de fan paste niet in de behuizing dus heb ik er een andere ingedaan, ik heb ook een non modulaire voeding er in gedaan maar modulair is ook heel fijn, ligt er aan of je die 7 euro meer wil besteden(is het zeker waard).
http://http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B568285%5D=1&product%5B452330%5D=1&product%5B561075%5D=1&product%5B557195%5D=1&product%5B549508%5D=1&product%5B563658%5D=1&product%5B555977%5D=1&product%5B565745%5D=1&product%5B557834%5D=1

Waarom non modulair? Da's echt heel slecht met zo'n kleine case, nergens kan je je kabels kwijt.
Je mandje werkt trouwens niet.

@MFProductions Ik zou het mandje van lolliepop nemen maar als je een case fan neemt moet je eentje van 120mm diameter.

@lolliepop Het mandje is niks veranderd in behalve een 120mm case fan en een non modulaire voeding maar zoals je al zei is de kast daar te klein voor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan