Budget Game pc €700

Status
Niet open voor verdere reacties.

timo660

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2011
Hallo,

Omdat mijn laptop kapot is gegaan wil ik een nieuwe pc samen stellen, helaas is mijn budget niet al te hoog (€700)omdat ik dit niet had verwacht.
Scherm en sofware hoeft er niet bij en ik zet hem zelf met een vriend in elkaar dus dat scheelt.

Hij is voor schoolgebruik een daarnaast om te gamen, spellen als call of duty black ops en assassins creed.

Ik heb al wat op internet gezocht en heb op basis daarvan een lijstje samengesteld maar omdat ik er niet super veel verstand van heb wil ik jullie mening daarvan horen :)

computerf.jpg

Ik heb ook nog een proccesor koeler nodig maar die staat er nog niet bij.
Past dit allemaal in elkaar en klopt het een beetje qua verhouding van videokaart en proccesor etc? :)

Laatst bewerkt door een moderator:
prima hoor misschien kan je de HD6850 vervangen door een GTX460? processorkoeler zit er al bij, bij de processor, en zou voor een andere kast gaan.

@lord
voor dat geld kun je veel beter voor een Intel systeem gaan I5 2300 presteert veel beter in games dan een hexacore van AMD
en je hebt micro atx moederbord gekozen = dus minder mogenlijkheden voor toekomstige upgrades...
@timo
je hebt trage ram geselecteerd pc3-10600 1333mhz is nu wel de standaard

ik zal wat voor je klaarstomen

EDIT:
okey dit is wat ik voor je heb
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/20137

2 x2GB DDR3 Kingston value ram 1333mhz
1TG Samsung spinpoint F3 HDD
HD6950 1GB Videokaart
Core I5 2300 erg goed voor het spelen van games
DVD speler/brander
600watts OCZ StealthXstream voeding
Coolermaster Elite 430 kast
Gigabyte GA-PH67A-UD3 iH67 moederbord
helaas nog niet leverbaar van wegen intel die heeft alle moederborden terug geroepen van wegen een fout in de chipset
maar die zullen binnen een maand weer goed leverbaar zijn dus of je er wil voor wachten is aan jou (ik zou het doen)

Laatst bewerkt:
oke thanks, ik zie het nu ook dat ik perongeluk de verkeerde RAM heb aangeklikt :o

Helemaal eens, maar al wil je nu het systeem hebben kan je beter mijn systeem nemen.

Ik heb wat benchmarks bekeken en die i5 2300 is wel sneller idd terwijl hij niet eens duurder is dus dat lijkt me wel wat. maar ik las dat de i5 760 erg goed te overclocken is wat ik in de toekomst misschien wil gaan doen, hoe zit dat met deze?

Die hd6950 is die zoveel beter dan de 6850 want hij is wel een stuk duurder?
Wat me trouwens opvalt is dat 2gb van de hd6950 maar €20 euro duurder is dan die van 1gb, is het dan niet slimmer om die te nemen?

En de behuizing zou ik graag die ms-tech houden omdat ik die mooier vind en er daarnaast 3fans in zitten ipv maar 1.

1maand zou ik wel kunnen w8en als die setup beter is :)

ja de HD6950 is veel beter dan de HD6850
is ongeveer net zo goed als een GTX480
en die 2GB heb je alleen nodig als je op een super grote resolutie gaat spelen met bijvb 4 schermen
dus 1GB is ruim voldoende

verder zit de Core I5 760 op socket 1156 waar voor geen CPU's meer worder gemaakt
dus wil je in de toekomst upgraden moet je een ander moederbord kopen

en dat in tegen stelling tot Socket 1155 wat net uit is
persoonlijk zou ik tog echt voor de nieuwe sandy bridge cpu gaan dan ben je echt up to date

Laatst bewerkt:
ok daar heb je gelijk in dat het slimmer is om een 1155 te nemen, een 2400 is nog iets sneller dan een 2300 voor maar 6 euro meer dus ik denk dat ik die dan neem.
Is de standaard koeler die erop zit goed genoeg voor als ik in de toekomst misschien ga overclocken?
en heb ik nog koelpasta nodig?

Dit word het lijstje dan:
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/20137#p-15

Alleen wil eigenlijk wel die MS-tech behuizing maar die hebben ze niet bij 4launch, als ik dan die cooler master neem moet ik er dan niet 1 of 2 fans bij plaatsen omdat die er maar standaard 1 heeft.

MS-tech kasten zijn juist de kasten waar bij je extra fans bij moet zetten
de kasten van ms-tech hebben een erg slechte air flow en design
coolermaster kasten daarin tegen zijn bekend van wegen goede designs en goede airflow
bij de elite 430 kast hoef je geen extra fans te doen er zit er al een aan de voorkant 12cm groot

wil je in de toekomst overklokken dan moet je de 2400K versie nemen
reden is dat die unlocked zijn dus alleen de K versies kun je overklokken
en die kosten ook een stuk meer...

de Scythe mugen 2 is een goede lucht koeler en kan met gemak de I5 koel houden tijdens het overklokken

Met de boxed koeler kom je niet hoog, al wil je echt gaan overklokken koop je er later nog een goede lucht of waterkoelingkit bij. (en dan moet je de K versie-processor hebben)

maar hoe zit het dan met die turboboost die erop zit, waar is dat dan voor?
Ik neem dan maar gewoon die Cooler Master behuizing met 1 extra ven erbij.
is dit wat? die is best goedkoop en zet toch best wat lucht om plus hij is best stil.
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/20137#p-4-productid-083538

En hoe zit het met de HDMI aansluiting, loopt dat via de grafische kaart naar de kast ofzo want die zit niet op het moederbord.

de HDMI aansluiting gaat via de videokaart ja want daar word de data omgezet in signalen voor het scherm...
het scherm sluit je dus direct aan op de videokaart
die extra fan kan geen kwaad maar let wel op dat er plek is om die extra fan erbij te zetten

Laatst bewerkt:
De turbo boost overklokt hem automatisch als je computer het nodig heeft

oke bedankt voor de hulp nu nog even w8en totdat het moederbord er weer is :)

Ze zijn er nog niet, bij 4launch staan er zelf helemaal geen 1155 moederborden meer op de site sinds net.
Ik heb net gelezen dat Ma de eerste pas komen en dat zijn alleen nog maar aan de grote frabrikanten dus voordat er genoeg beschikbaar zijn bij de webshops duurt nog wel een tijd denk ik :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan