Budget Game pc €700

Status
Niet open voor verdere reacties.

FrankieStein

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2012
Berichten
9
Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
600-700

Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...
Gamen.

Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
Beetje Stiller dan normaal, als het kan, want de pc komt in mij kamer, en me ouders slapen hiernaast, wat als het veel geluid maakt, moet ik de pc afsluiten :)

Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?
Samenstellen, als 't kan,


Besturingssysteem - Welke wil je?
Geen, ik heb er eentje hier liggen.

Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?
Nee, Alleen de kast, geen Monitor,Muis,Toetsenbord, of iets anders, het draait echt puur om de kast.


PS. Nou kijk ik naar paar Topics en ik zie veel van die Azerty site, en ik zie ook dat bij Azerty veel van die oranje en groene vinkjes zijn voor de leverdatum, dus ik wou geliefe allemaal Groene Vinkje, het is niet dergelijk, maar ik wil graag de componenten in een keer hebben.

En nog iets, Ik ben een hele beginner met deze PC dingen, ik weet alleen hoe je een spel open moet krijgen, en moet afsluiten, en installeren natuurlijk :eek:
 
Zoiets?
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...441860]=1&product[419028]=1&product[423778]=1


4 eurootjes boven je budget.
FX4100 / HD7850 / 8GB DDR3 1600Mhz / 1TB HD / DVD brandertje / CM behuizing / Corsair 500W Voeding en inclusief assemblage.

Je zou eventueel 20,- goedkoper uit kunnen komen door 4GB te nemen ipv 8GB.
Met 8GB zit je de komende jaren wel goed. Met 4GB nu ook nog wel, maarja ik zit liever altijd ruim met geheugen.

CPU is in deze opstelling ook makkelijk te upgraden naar een snellere variant in de FX serie van AMD.
Maar de CPU is minder van belang bij Gamen als een GPU. Vandaar dat ik een krachtigere GPU genomen heb voor dit budget.

Grka is de 7850 iets sneller als de 6950, maar wel zuiniger / minder warm.
 
Laatst bewerkt:
Wat je aan geheugen bespaart kan je uitgeven aan een Zallman cooler.
Deze zijn uitstekend van koel kwaliteit door hun grotere fan, maar zijn muisstil in te stellen.
Een normale voeding kan je ook vervangen voor een low-noise variant... met die samenstelling zou je op ongeveer 750 euro uit kunnen komen.
 
Hallo, ik wil graag paar vragen vragen.

1.Is die FX-4100 niet een beetje zwakjes? Ik weet het niet maar ik zit beetje rond te snuffelen bij de processors en er zijn best wel veel processors daar :eek:
2. Kan je niet heel misschien een beetje lager gaan, ik heb echt een maximale budget van 700 echt geen centje omhoog, lager zou altijd beter zijn, natuurlijk :)
3.Wat betekent dat Montage tegen bij Azerty?


@Muchacho, 700 EUro is max :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
klikerdeklik
heb van de fx4000 processor een intel i5 2310 gemaakt
en zit netjes binnen je budget

maar persoonlijk zou ik wel voor een h77 moederbord kiezen geeft je wat meer mogenlijkheden kwa toekomstige upgrades

montage bij azerty is dat zij de computer voor je inelkaar zetten echter word er geen windows op geinstalleerd
hierbij krijg je 1 jaar garantie
 
Laatst bewerkt:
Hai, die van joune heeft allemaal verschillende vinkjes, zoals oranje en groen, :D ik wil graag allemaal een groen vinkje, waarom? zodat ik ze voor 2'en bestel, en dan gelijk kan assembleren, :d

Maar ik heb deze gemaakt..

hoe is die?

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B477517%5D=1&product%5B479107%5D=1&product%5B450099%5D=1&product%5B475564%5D=1&product%5B280241%5D=1&product%5B511589%5D=1&product%5B516931%5D=1&product%5B458157%5D=1&product%5B423154%5D=1




(Ik ben geen prof, dus als er een foutje is, graag veranderen :eek:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk niet dat je de PC de volgende dag in huis hebt.
voor 14.00u besteld / volgende dag in huis is waarschijnlijk gewoon voor de losse verkoop.
Immers jij bent niet de enige die daar besteld. Een pctje in elkaar zetten duurt niet zo heel lang, maar ze moeten er wel mensen voor inplannen.


PS. Die koeler gaat waarschijnlijk niet passen. Bokt tegen je geheugen aan, als ik zo je mobo bekijk.
 
Laatst bewerkt:
Haha, ik geef mezelf valse hoop dan :eek: dus, welk koeler zal ik gebruiken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B357034%5D=1&product%5B441437%5D=1&product%5B358442%5D=1&product%5B428156%5D=1&product%5B455750%5D=1&product%5B363903%5D=1&product%5B405410%5D=1&product%5B479108%5D=1&product%5B469039%5D=1


Mijn Gaming Rig gevonden, hij is binnen, ik heb hem samengesteld, alle onderdelen zijn hetzelfde, ze passen precies vloeiend in de kast, helemaal geen fouten. Ik speel nu:


Mafia 2- MAXED-Physx. 60-110 FPS
Metro 2033-MAXED-Physx. 25-40 FPS
Mirrors Edge-MAXED-Physx. 60-100 FPS (Zo te zien heeft dit meer cores nodig dan Mafia 2, schrok er een beetje van :)
Grand Theft Auto IV-Maxed met ENB Series (Hogere texturen) (Zonder ENB 40-60 FPS) (Met ENB 30-48 FPS, waarom het zo laag is omdat het een van de hoogste textuur pack is van het hele Mod section.)
En natuurlijk Mario :D, Haha!

Dank jullie wel voor de hulp.

Status Opgelost
 
Mooi systeempje!
Alleen jammer dat je een mobo met een H - chipset hebt genomen. Hiermee kun je niet overklokken..
Je hebt een i5 2500K genomen die juist bedoelt is voor overklokken :) Dan had je ook de goedkopere "normale" i5 2500 kunnen nemen.

Gameze nog en veel plezier ermee :)
 
Mooi systeempje!
Alleen jammer dat je een mobo met een H - chipset hebt genomen. Hiermee kun je niet overklokken..
Je hebt een i5 2500K genomen die juist bedoelt is voor overklokken :) Dan had je ook de goedkopere "normale" i5 2500 kunnen nemen.

Gameze nog en veel plezier ermee :)

Ik was eigenlijk van plan om een ASUS P8B75-M LE te kopen, ik weet niet veel van pc's maar ik dacht dat dat zou kunnen overklokken, maar ik heb het niet gekocht, want als ik dat wel deed, was ik over mijn budget voor 3 euros, en dan zou ik inplaats van een Antec One Hundred een Thermaltake v4 black edition halen, was dit ook goed gekunt?
 
je kan alleen overklokken met Z77 Z68 en P67 moederborden
met B75 kun je niet overklokken
 
Ik was eigenlijk van plan om een ASUS P8B75-M LE te kopen, ik weet niet veel van pc's maar ik dacht dat dat zou kunnen overklokken, maar ik heb het niet gekocht, want als ik dat wel deed, was ik over mijn budget voor 3 euros, en

En nu heb je de 2500K versie gekocht die 11euro duurder is als de normale 2500 :)
Maakt niets uit kwa prestatie op standaard snelheid. Maar toch een beetje jammer voor de K-versie die hunkert naar overklokken.
 
je kan alleen overklokken met Z77 Z68 en P67 moederborden
met B75 kun je niet overklokken

kan jij mij dan de goedkoopste moederbord laten zien dat je wel kan overklokken, want ik wil nu wel een betje overklokken, heb er beetje lust in gekregen, me broer weet het toevallig, dus hij gaat die applicaties en programmas enz voor mij doen.

PS. Kan je even kijken naar die winkelmandje die ik nu in mn huis heb? was die voeding een beetje overkill? want ik denk dat 500-550 genoeg was voor een voeding..
 
Laatst bewerkt:
Je had het spul toch al thuis liggen en ingebouwd?
 
Je had het spul toch al thuis liggen en ingebouwd?

ja, maar ik kan het altijd veranderen. ik game nu ook fijn en goed en vloeibaar, maar sinds je met die overklok bizznizz ben begonnen, wil ik er wel wat over voor doen ;d
 
overklokken is geen must voor gaming je hebt er ook vrij weinig aan omdat je processor die je nu hebt zonder overklok alles al op ultra aan kan
het is dus niet nodig en raad het je ook niet aan het verminderd namelijk de levensduur van je cpu en je hebt kans dat het gewoon fout gaat en dan heb je ook geen garantie

het goedkoopste moederbord dat kan overklokken is de asrock pro3 p67 klikerdeklik
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan