Budget game-PC €800

Status
Niet open voor verdere reacties.
De voeding is aan de lage kant, de minimum eisen voor een GTX 460 is 450-500 watt daar zou ik als ik jou was boven gaan liggen voor de zekerheid daarom zou ik een 600 watt nemen dan weet je zeker dat hij het aan kan, anders zou je straks een andere voeding moeten kopen als hij het niet aan kan. Verder zou ik voor de GTX 460 1gb gaan, deze heeft toch iets betere prestaties en is meer op de toekomst gericht.

systeem van lord4163 aangepast: *link*

Ik denk zelf dat het slimmer is om een i7 te nemen omdat een game over het algemeen maar 1 core gebruikt dus heb je niks aan 6 core's en ik denk dat het nog wel een aantal jaren duurt voordat deze games er zijn en dan nog zullen die geen 6 core's gebruiken. Dan komt er dit uit: *link*

Laatst bewerkt:
1 Core? De nieuwe games liggen rond de 3 a 4 cores. 6 Cores nog lang niet. En 500watt is meer dan genoeg hoor...
En aangepast? Je hebt de hele samenstelling aangepast, een stuk slechter. X4 965 en 2 videokaarten? Klopt niet echt...

Laatst bewerkt:
van die 2e videokaart klopt niet, had niet gezien dat de hd6870 er bij zat, de processor heb ik niks aan veranderd alleen videokaart en voeding, en 500 watt is wel te laag zo kan hij niet meer upgrade naar een betere kaart omdat deze(GTX 460) al 450-500 watt gebruikt.

alle twee de samenstellingen die ik gemaakt heb zitten binnen het budget van €800-€900
ik heb mijn 2e systeem een beetje veranderd zit nu triple channel in *link*

Ja maar je heb als je de samenstelling van mij en para aanschaf een STUK snellere pc vooral met de ssd erbij maak je een groot snelheidsverschil ;)

maar de videokaart die ik in de samenstelling heb gedaan is beter op de toekomst voorbereid en sneller dan die van jullie samenstelling verder ben ik het er wel mee eens dat de ssd een groot verschil maakt maar hiermee lig je wel weer boven het budget dus we zullen de reactie van ts moeten afwachten of hij het goed vind om een aantal tientjes boven het budget uit te gaan.

alle twee de samenstellingen die ik gemaakt heb zitten binnen het budget van €800-€900
ik heb mijn 2e systeem een beetje veranderd zit nu triple channel in *link*

Ik heb dat moederbord expres overgeslagen omdat er maar 3 DIMM sloten in zitten, er is dus geen RAM uitbreid mogelijkheid.
En inderdaad die SSD is een grote snelheidsboost.

Hallo,

Twee videokaarten zijn voor mij net wat te veel gevraagd, ik houd het dus op 1 videokaart. Ook heb ik mij bedacht in de kwestie six-core/quad-core. Het wordt de i7.
Ik blijf dan toch bij de eerste setup van Paranoid: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...263314]=1&product[338876]=1&product[259124]=1

Alleen wil ik graag horen of op dat moederbord wat bezuinigd kan worden (ja Nederlanders weer he :P), en welke videokaart nu het beste voor dit systeem is: De GTX460 of de Radeon HD6850?

De 6850 is een fractie sneller als de GTX460 768MB, de 6850 1GB is evensnel als de GTX460 1GB, en goedkoper heb ik al uitgelegd dat kan helaas niet. Dit is een van de goedkoopste moederborden uit de selectie. Wanneer je goedkoper wilt gaan kan je een goedkopere kast nemen (Richting Cooler Master Elite 3xx) met een extra fan.

Laatst bewerkt:
Ik zal het eens over een andere boeg gooien... :evil:

Ik denk dat de i7 wat overdreven is voor een game pc. De i7 is duidelijk meer voor multitasking. Ik vind het wel grappig dat jullie de discussie hebben over hexa- en quad-core, het grootste verschil tussen de i7 930, en de i5 760, is dat de i7 gebruik maakt van HyperThreading. Hyperthreading betekent dat de i7 virtueel gebruik maakt van 8-cores. Oftewel; je spreekt jezelf eigenlijk tegen. Voor games zijn 8-cores zeker niet beter. Als je de i5 760, en de i7 930 naast elkaar legt, zie je dus dat de i5 zelfs iets beter presteert. Daarom heb ik gekozen voor de i5 760.

Ook is 6GB ram geheugen misschien ietswat overdreven (ik snap dat dat nodig is met de i7). Dus heb ik gewoon voor 4GB gekozen.

Omdat ik voor de i5 kies, heb je ook een goedkoper moederbord. Ik heb toch nog voor een vrij duur moederbord gekozen, omdat dit een zeer goed moederbord is, die alle nieuwste technologien goed ondersteunt.

Nu heb je veel meer ruimte voor een betere videokaart, wat toch echt het belangrijkste deel is voor een game pc. Zoals je al ziet in het winkelmandje heb ik nog niet gekozen voor een videokaart, omdat de HD69++ series binnenkort uitkomen. Deze zijn ideaal voor jouw budget, en daarom zal ik daar nog even een weekje op wachten! :)

Winkelmandje

Ik heb trouwens voor een 600w voeding gekozen, omdat ik denk dat de HD69++ series bijhoorlijk wat stroom vergen. Natuurlijk kan dit nog worden verandert.

Hoe kan je het nog goedkoper maken; je kan kiezen voor een iets minder geavanceerd moederbord, wat je al gauw 40 euro kan schelen. Ook kan je opzich een wat goedkopere kast kiezen, sheelt je nog ongeveer 15 euro, maar deze kast lijkt me die 15 euro wel waard. ;)

Ik ben benieuwd wat je ervan vindt, als je nog vragen of suggesties hebt, vraag ze gerust! :thumb:

Edit: een SSD Schijf in een game-pc heeft al helemaal geen nut, je gaat dit alleen merken als je een nieuw level laadt, wat enkele seconden sneller gaat. Dit heeft alleen nut in Windows zelf! ook raad ik Windows 7 aan, omdat Windows XP niet meer alle spellen ondersteunt (bijv. Just Cause 2) en dit veel sneller is!

Nog maar weer een editje: Natuurlijk is de i7 930 ook goed voor gaming, zelfs ietsjes beter (ongeveer 2%), maar ook vele malen duurder, processor + een ander moederbord + geheugen = ongeveer 150 euro. Het verschil is zo minimaal dat ik voor de i5 760 zal gaan. Hier even een benchmark over de i7 tegen de i5, je ziet dat de i7 enkele fps sneller is. Ik denk dat dit het niet waard is voor die 150 euro. Je ziet wel dat de i7 beter is in multitasking ivm hyperthreading.

Laatst bewerkt:
De i7 is gewoon goed geschikt voor gaming hoor, nu kan je net zo goed voor AMD gaan....

je kan het zelf verwijderen. klik op aanpassen en dan verwijder dit bericht, zoiets staat er. maar even ontopic: wat raad jij dan aan?

Ah bedankt :)

Zie me vorige post, nog even ter herhaling, Winkelmandje.

Zit nog geen videokaart in afwachtend op de hd69++ series. Deze zullen heel erg goed presteren, en dus denk ik beter in budget vallen bij de TS. :thumb:

Laatst bewerkt:
De post van Jantju spreekt me ook aan, toch net wat goedkoper maar ik heb even op die HD69++ gezocht en ook via dit forum schijnt deze kaart tussen de 300-400 euro te zijn en dat valt toch wel even buiten mijn budget.
Ik blijf denk ik toch bij Paranoid's setup maar dan met de HD6850, ik moet er nog even goed over nadenken, het is geen zak aardappelen wat je koopt he. :P

Natuurlijk moet je zelf kiezen! Je moet het forum een beetje zien als een advies, en sommige dingen ook met een korreltje zout nemen ;)

Ik vind zelf alleen wel dat de i7 930 overdreven is voor een game pc. Het verschil in prestaties is 2 tot 3%, en het verschil in geld is in totaal 150 euro. Ik vind dit het toch echt niet waard.

Als je 150 euro bespaart kan je een tweede videokaart erbij kopen, wat een enorme prestatiewinst geeft. Als je de GTX 460 in SLI doet, dan kost dat 280 euro, en die presteert beter dan de GTX 580 van 400 euro. Als je twee GTX 460's in een systeem hebt, dan heb je een prestatiewinst van 90%. Daarom zal ik de GTX 460 in SLI doen, met mijn samenstelling, maar met een ander moederbord, omdat deze geen SLI ondersteunt.

Hier even het verschil tussen de set van Paranoid, en die van mij.

- Processor De i7 is beter dan de i5 van mij, omdat de i7 gebruik maakt van onder andere hyperthreading. Hierdoor maakt de i7 als het ware 8-cores aan. Natuurlijk is dit ideaal voor multitasking, omdat er meerdere delen van de processor worden benut. Maar voor gaming heeft dit totaal geen zin, omdat de meeste spellen nog maar dual-core ondersteunen, dus nog lang geen 8-cores.

- Geheugen Het 6gb geheugen van Paranoid is beter, omdat het 6gb bevat inplaats van 4. Ook dit geeft geen prestatiewinst voor gaming, omdat spellen niet veel geheugen vergen. Natuurlijk is het logisch dat Paranoid 6gb heeft gekozen, omdat het systeem gebruik maakt van triple channel. Dus daarom allen 3, 6, 12 of 24gb goed ondersteunt.

- Moederbord Het moederbord van een Socket 1366 processor is duurder, simpelweg omdat het de Socket 1366 processor ondersteunt. Hierdoor zijn alle bordjes rond de 50 euro duurder.

In totaal scheelt dit zo'n 150 euro, ik vindt het zonde om dit allemaal te besteden, terwijl je er voor jouw doel bijna niks aan hebt. Daarom zal ik voor een echt goede game pc gaan, en bijvoorbeeld twee videokaarten nemen, of wachten voor de HD69++ series. Ik denk dat de HD6950 rond de 300 euro wordt, en dat zit binnen je budget als je geen i7 processor neemt.

Maar zoals al eerder vermeld; je moet alles zelf weten! :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan