Budget Game PC beetje goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GalumirNL

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 apr 2012
hallo,
ik ben toe aan een nieuwe pc en ik heb al niet zo super veel geld op dit moment.
dus daarom is mn budget maar ongeveer 500 euro en vroeg ik me af, of deze build wel bf3 en guild wars 2 kan runnen op med/high settings. en beetje future proof is.

Processor : AMD Phenom II X4 965 Black Edition
Videokaart : Sapphire Radeon HD 6850 1GB DDR5
Voeding : Corsair CX500 V2 500W
Werkgeheugen : Corsair 2x4GB DDR3, 1600Mhz
Kast : Cooler Master RC-310-OKN1-GP
Moederbord : MSI 760GM-P34 (FX)
Processor koeler : (voor overclocken) : Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2
Hardeschijf : Western digital Caviar Blue 500GB

Totaal : € 533,10 (inlcusief assemblage)

alvast bedankt! (:

Laatst bewerkt:
maar een vriend van me heeft ook een radeon hd 6850 en die kan um wel op high runnen met ongeveer 60 fps

Laatst bewerkt door een moderator:
dan zal hij op high ook wel werken maar hij kan iig alle games op low draaien en de meeste ook op high

ja oke het is tenmninste beter dan mn pc die ik nu heb (veel beter)

6850 is een goed "budget" kaartje kan bf3 goed spelen, eigenlijk alle games wel.
Ultra zal hij niet lekker trekken, maar dat moet je er ook niet van verwachten.

neem een kleinere voeding en kijk of er een 6870 in past. 500W is in principe niets mis mee, maar deze setup heeft nauwelijks 300W nodig (zeg 400 met overclocken).

Goeie pc hoor , met die kaart kan je bf3 mooi op high spelen maar wel een paar settings op low zoals fsaa
Voor single player kan je zelfs op ultra alles spelen.
Die voeding is trouwens niet echt future proof , neem hiervoor een ocz modxstream 600 watt of 650 dan ben je future proof

de phenom is goed, en beter in multitasking dan de i3 ... maar de i3 is toch net iets krachtiger voor games
Bf3 gebruikt wel alle 4 cores dus dan kan je voor de phenom gaan.

de i3 is toekomst gericht een betere keuze

Daar ben ik het dan niet mee eens.
Een i3 is gewoon een dual core..met sommige HT versies
Daar komt bij dat intel vrij vaak van sockets wisselt, waardoor je later met een upgrade alsnog in de knoop kan komen.

Je systeem in je startpost is gewoon goed. 500w als je in de toekomst een zwaardere graka wilt, dan zit je in iedergeval goed.
Je hebt een AM3+ mobo, waardoor je de laaste AMD serie CPU's er ook op kan prikken (FX / bulldozers)
AMD houd altijd aardig lang een socket vast, waardoor je makkelijk kan upgraden tov intel.

De allersnelste intel (1155 socket) i7 37xx gebruikt 75W zonder overclock. De allersnelste AMD bulldozer 125W. De allersnelste grafische kaart op de markt (7970) gebruikt 210W (de nvidia 680 gebruikt zelfs iets minder).

Dat betekend dat de allersnelste game CPU (i7-3770K) plus de allersnelste grafische kaart samen 285W gebruiken... Neem 75 W voor de overige onderdelen en de snelste, niet crossfire/sli, niet overclocked computer die je vandaag kan samenstellen gebruikt 360W!

Het is echt onnodig mensen met een kleiner budget op kosten te jagen door enorme voedingen aan te bevelen die niemand (behalve idioten, zoals ik :) ) ooit benut.

Laatst bewerkt:
De amd fx/bulldozers aka zambesi zijn geen game cpu's .
De i3 2120 verslaat ze allemaal met gaming en met socket 1155 heb je een boel upgrade mogelijkheden zoals bijv de ivy bridge .
En 500 watt voor een ''zwaardere graka'' lijkt mij niet genoeg , de meeste kaarten vragen nu minimaal een 600 watt voeding en de zwaardere zelfs meer en hier komt nog bij dat je niet alleen de ''graka'' later upgrade maar ook andere dingen die ook meer stroom vragen.

Zware grafische kaarten hebben dus helemaal geen "600W" nodig. Dat is een OEM aanbeveling gebaseerd op een testsysteem van bijna 6 jaar oud. Ondertussen is het stroomverbruik elke twee jaar met 25% achteruit gegaan. De aanbevolen voeding is eigenlijk nooit meer relevant.

tis nodig als je er een 2de videokaart naast wilt plaatsen echter kan dat met dit moederbord niet
wampier je moet wel 100watts overhead mee tellen omdat je de voeding op 80% wilt laten draaien
dan kom je op 460watts

Laatst bewerkt:
@firest0rm: Eens, maar dat betekend dus dat de zwaarste "normale" opstelling van dit moment toe kan met 500W met optimale stroomhuishouding.

430W kun je ook nog mee werken, omdat je zelden EN je CPU 100% EN je video 100% EN je harddisks 100% EN je pheripherals 100% hebt draaien. Mijn punt ging er dus eigenlijk ook om dat 430W net zo futureproof is als de duurdere oplossingen, zeker voor mensen met een kleiner budget. Als je 800 euro uitgeeft alleen aan de CPU en GPU, maakt 20 euro extra voor de voeding ook niet zo heel veel uit :) Goede kans dat over twee jaar de nieuwe topmodellen weer minder verbruiken en dan is 430W helemaal prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan