budget game pc + zelf samenstellen of kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

margriet1971

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2009
in ander deel van dit forum al gemeld dat mijn pc dood is en ik denk er tóch over binnen een maand een nieuwe te kopen.

Heb wat rond gesnuffeld en ik kan nog wat zaken van mezelf hergebruiken (zo oud is die pc nl. nog niet).

Ik speel wel graag goeie games, enmijn huidige pc was daarvoor maar "net op het randje".

Daarom: Een game pc - eentje waar ik dus COD MW2 op kan spelen, maar wel voor een redelijk budget.

Eigen onderdelen: dvd speler, harde schijf, voeding (? 340W)

Geluidskaart is geen must. Kast is er evt. dus ook nog. Beeldkaart vind ik wel belangrijk!

Vroeger stelden we hem vaak zelf samen, maar ik durf niet te zeggen of dit nu nog steeds handig/goedkoop is, omdat ik niet weet hoe het met garanties zit.

Als ik hem wil laten maken.... waar is het dan gunstig??

Ik vond deze pc: is dit interessant? De aanschafprijs is 399 - NIEUW

Quadcore Gaming PC: Voor de zwaardere gebruikers. Een zeer krachtig systeem waarmee u de komende jaren vooruit kunt!
Het systeem beschikt over een krachtige quad-core processor voor meerdere taken/games tegelijk, 1024MB videokaart, 4GB intern geheugen en 500GB opslag voor al uw data.
Prima geschikt voor Full HD video's of Youtube HD vloeiend af te spelen!
Geschikt voor games zoals: Call of Duty World at War 2, GTA 4, Need for Speed Shift, Crysis, Far Cry 2.
- Processor: AMD Athlon II 4x3.0Ghz (Overclocked)
- Videokaart: ATI Radeon 4650, 1024MB eigen geheugen (HDMI, DVI, VGA)
- Geheugen: 4GB DDR3-1333
- Hardeschijf: Maxtor 500GB
- Overig: Samsung DVD-brander, 6xUSB, 7.1 HD Audio, Gbit LAN
Levertijd: Uit voorraad leverbaar

Laatst bewerkt:
400 euro en een processor die is overcloced?

Als de computer nieuw is dan is dit zeer raar.
Als het een gebruikte computer is dan kan het.
maar een nieuwe computer overklokken nee......

Het is heel goedkoop naar mijn zin, maar ik vind het raar dat ze een overclockte pc leveren. Ze zeggen ook niet welke processor dat er in zit. En of hoe ver dat deze overclock is. Mischien is het de athlon x4 dan is het niet heel goedkoop. Je weet ook niet wat voor voeding het kan een 400watt zijn van 16euro. De kast is ook niet veel meer waard dan 20euro. Mischien toch, maar samenstellen.

Groetjes,

Meer40

Laatst bewerkt:
Ik verwacht dat de pc ongeveer dezelfde hardware heeft als de pc die ik nu heb samengesteld rotzooi dus link: http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[53586]=1&product[199428]=1&product[234319]=1

Zoiets zal het zijn. Ik vraag me af wat is u budget? 400euro of toch iets meer het lijkt me verstandig om iets samen te stellen en niet die die zooi te nemen. Ik vraaag me ook af kun u een pc assembleren of moet dit ook erbij. Het stelt niet heel veel voor met een paar filmpjes van youtube ben je al ver. En ik/wij kunnen u ook natuurlijk altijd helpen.

Groetjes,

Meer40

ik zei ook niet dat ik die per sé wilde kopen, maar het klonk op zich niet verkeerd....

Vroeger zetten we altijd zelf de pc's in elkaar, maar dat is alweer een tijdje terug ;) Als nog steeds geldt dat je het stekkertje er maar op één manier in kan steken (van welk onderdeel dan ook), dan zal het niet zo'n probleem zijn... kwestie van proberen denk ik :)

Ik vraag me overigens dan wel af, hoe het zit met garanties... dat is nl. de reden dat we op een gegeven moment gestopt zijn met het zelf in elkaar zetten.

Budget is inderdaad niet geweldig 500 euro ong. en ik wilde ook nogeen mooi scherm erbij.... (sja... ).

Maar ik heb wel eengoede kast, en de harde schijf is nog prima. De voeding (340W) is vermoedelijk te klein, maar de dvdbrander daarentegen kanik natuurlijk ook zo meenemen. Ik heb één bankje DDR2 geheugen er in zitten, maar wilde eigenlijk naar DDR 3 (denk ik?)

Dus mijn vraag:

Gezien de onderdelen die ik nog kan hergebruiken:

1. Wat is een goede samenstelling? en wat kan ik dan hergebruiken (500) ?
2. Heeft zelf samenstellen invloed op garanties van de diverse onderdelen?
3. PC moet wel COD MW2 kunnen spelen (en dergelijke nieuwere games).
4. Jullie stellen samen bij Azerty, is deze ook de beste/goedkoopste?

U zou ook graag een monitor willen voordat ik een pc ga samenstellen wil ik graag de eisen hiervoor horen:

Hoe groot
Welke resolute
Avg of liefst Dvi

Mooi dat u zelf kan assembleren :thumb: Voor dit geld zul u cod mw2 niet high end alleen kunnen spelen ik hoop dat u dit begrijpt.

Groetjes,

Meer40

Dit lijkt mij anders wel iets link: http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...213070]=1&product[243391]=1&product[218606]=1

Ik ben alleen niet 100 procent zeker van grafische kaart:

Mischien is dit wel een betere keus: http://www.azerty.nl/8-970-216504/xfx-radeon-hd-4770-grafische.html

Maar is wel duurder. Deze processor is een stuk sneller dan een athlon 64 x4 processor. Ook al is het allebij 2.8ghz. De caches zijn bijv. onder andere groter. Dit lijkt me een uitstekende pc. Op de producten krijg je volgens mij 1 jaar garantie je krijgt geen garantie wanneer er door uw toedoen iets kapot is gegaan. Op deze pc kun je aardig cod mw2 spelen heb hem zelf ook echt vet :thumb: . Je beeldscherm kan ook hoge resoluties aan.

Groetjes,

Meer40

Bedankt !! :thumb: Hoewel ik je op een paar punten nog niet helemaal begrijp :o

Je laat bij je tweede link alleen een grafische kaart zien.... klopt dat? Omdat het in je tekst lijkt alsof je een ander systeem wilde laten zien...

Ik heb nu een dual core 1800 met 1 gb intern geheugen, en een 512mb dedicated Nvidea kaart... en ook daarop speelde COD al ;) Niet geweldig hoor, met veel vertraging enzo, maar dat kan ook aan mijn scherm hebben gelegen :)

Besloten is nu dat: We mijn oude pc weer levend maken (nog steeds niet écht een idee waar het aan ligt), en in december koop ik een nieuwe, met nieuw scherm!

Ik heb nog wel een vraag over het scherm dat je geselecteerd hebt:
Hoe groot -------------------- mag wel rond die 20 inch of nog iets groter
Welke resolute ------------------- gezien de spellen die ik speel: wel hoog ???
Avg of liefst Dvi ------------------- GEen idee.... wat is het verschil, en waar moet ik dan op letten??

Het scherm dat je voorstelt, ziet er wel mooi uit. Ik zag wel dat hij nog 5ms vertraging heeft... ik begreep dat dit zo laag mogelijk zou moeten zijn....hoe zit dat? En in welke verhouding staat dat dan tot de rest van de eisen aan een nieuw scherm?

Bedankt alvast voor al het meedenken!!

Laatst bewerkt:
Het is wel makkelijk als je scherm snel reageert het snelste dat erop de markt is is volgens mij 2ms, maar 5ms is het normaal gesproken. Ik had voor een 21,5´´ scherm gekozen met een resolutie van 1920x1080 full hd dus. Het ingangs signaal is door een vga ze zeggen dat dit minder mooi is, maar ik heb het zelf ook. Is een prima beeld.

Ik liet een andere videokaart zien, omdat daar veel keuze in is je kunt sneller nemen meer geheugen enz.

Uw pc: Uw pc de dual core 1.8ghz zal cod mw2 volgens mij nooit zonder te schokken trekken. Of je moet op een hele lage resolutie spelen, maar dan is het mooie van het spel af. Tegenwoordig is 1.8ghz dual core niet veel meer. De technologie gaat snel vooruit.

Groetjes,

Meer40

Tegenwoordig is 1.8ghz dual core niet veel meer.

Daar was ik al achter :) :) :)

Inderdaad, geweldig deed COD het niet, dus ik ben er niet rouwig om een nieuwe pc te kopen... Maar voor administratie doeleinden is de oude pc nog prima geschikt, dus ik denk dat we dit maar doen!

Inderdaad, in die beeldkaarten is veel keuze.... ik vind het lastig daar uiteindelijk in te kiezen. Ik denk wel dat het goed komt hoor, je hebt me al een héééél eind op weg geholpen!!

Voorlopig sluit ik deze topic, maar in december kom ik zeker nog even terug, voor een "last check" ....

Tnxx :thumb:

Graag gedaan ik hoop dat ik je dan nog van dienst kan zijn :p

Groetjes,

Meer40

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan