Budget (gaming) pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Epeon01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 aug 2013
goede avond (nacht) allemaal,
Ik zal het kort proberen te houden.

Ik ben op dit moment nog student, en mijn huidige computer heeft het helaas begeven. Ik heb slechts een klein budget om een nieuwe pc van te kopen.
(zelf samenstellen is prijs/kwaliteit gezien altijd het beste heb ik mij laten vertellen)

Ik heb echter totaal geen verstand van hardware en computers in het algemeen en vroeg me dus af of iemand mij kan helpen met het nagaan
of de verschillende componenten wel "compatible" zijn. En of dat ik misschien essenti�le onderdelen mis. (Ik heb de pc samengesteld door actief in te lezen op verschillende sites, maar weet niet of mijn kennis hierdoor nu voldoende is, vandaar dat ik hier om advies kom vragen)

De computer die ik heb samen gesteld bestaat uit de volgende onderdelen: ( ik ben al in het bezit van een monitor/ toetsenbord en muis) Mijn vraag betrekt zich dus puur op de kast)

proccesor - AMD a10-6800k APU
interne harde schijf - Western Digital Caviar Black (1TB/SATA3.0)
Moederbord - Gigabyte F2A75M-D3H,sFM2
Geheugen - Corsair Vengeance DDR3,1866-8GB KIT
behuizing - Cooler Master Elite 334U (midi tower)
voeding - Corsair CX430
DVD re-writer - Samsung DVR DL 8X,USB2.0
Interne draadloze netwerkkaart - ?????? = ?????? (heb ik automatisch internet op mijn computer, of moet ik hier nog iets extra's voor aanschaffen? Ik zou graag draadloos internet willen hebben op mijn computer)

M.b.t het gamen, speel ik niet echt spellen die grafisch veel eisend zijn, ik vermoed dus dat ik voldoende heb aan de computer die ik samen heb gesteld.
Spellen die ik zoal speel zijn ;

Leauge of Legends
Total war games
Sins of a Solar empire)

Ik wil jullie alvast bedanken voor jullie hulp

Ik speel niet echt spellen die grafisch veel eisen stellen, dus ik denk dat ik voldoende heb aan de computer die ik samen heb gesteld.
Spellen die ik zoal speel zijn ;

Leauge of Legends
Total war games
Sins of a Solar empire)

Zoals ik het zo snel zie past het allemaal op elkaar ;) En ja, die spellen zou je wel moeten kunnen spelen met deze pc denk ik zo.

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Als je hier draadloos mee wil moet je inderdaad een draadloze netwerkkaart voor insteken :thumb:

Laatst bewerkt:
Volgens mij is dat een externe DVD speler. Is dat wat je wil (is namelijk duurder)?

Total war is ERG afhankelijk van welke. empire/napoleon en samurai-2 zijn echt niet lichtjes voor je PC. Draadloos kun je kiezen voor een interne kaart of een USB oplossing. Beide hebben voordelen en nadelen.

Naar wat ik net las wordt de 6800k t.o.v. de 5800k een stuk warmer en zit er niet bijzonder veel prestatieverschil in, 3-10%. Er zit wel ruim 20 euro prijsverschil tussen, dus ik zou voor de a10-5800k gaan. Voor de games die jij aangeeft zal dit inderdaad voldoende zijn om ze goed op 1080p te spelen.

Corsair Vengeance is ook onnodig als je niet je ram gaat overclocken, goedkopere ram modules zullen evengoed werken.

Als je een interne dvd speler koopt kan je ook weer ruim een tientje besparen, en je zal wederom geen verschil merken :)

Voeding kan ook minder, aan 300-350 watt heb je meer dan genoeg.

Voor draadloos internet heb je inderdaad een aparte kaart nodig.

Waar ben je trouwens van plan te gaan bestellen? Heb hieronder even mijn suggesties staan bij azerty.nl:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...467159]=1&product[557801]=1&product[629110]=1

Corsair Vengeance is ook onnodig als je niet je ram gaat overclocken, goedkopere ram modules zullen evengoed werken.

Goedkoper wel, maar overclocken is onzin. De 5800k loopt standaard op 1866 en de 6800k zelfs op 2133. Dat is ook beter, omdat je dit geheugen gaat delen met de GPU, dus goed geheugen heeft wel degelijk meer impact op de performance bij de APU series dan bij losse CPU's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan