budget nvidia videokaart, welke is het beste?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander13

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
omdat ik black ops heb gekocht en deze zeer traag speelt. (ligt deels aan black ops maar ook deels aan mijn pc) wil ik graag een nieuwe videokaart. ook zodanig dat ik mw2 ook een wat hogere kwaliteit kan spelen. dit heb ik nu:
voeding is 240 watt dus ik wil ook graag een wat grotere voeding. hoeft ook geen merk te zijn. het is gewoon hobby gaming. dus ieder goedkoop merk voldoet :D

[smallIMG]http://i51.tinypic.com/15ov0wz.jpg[/smallIMG]

dus....
weet iemand een mooie nvidia videokaart en een goede/goedkope voeding? mijn budget is niet bijsterend veel denk voorlopig nog aan rond de 100euro. (ja... ik weet zelf ook het is niet veel maar ik hoef ook geen high-end videokaart)

btw. het liefts natuurlijk azerty. hier ben ik wel vertrouwd mee.

edit: foto vergroot. hopelijk nu beter leesbaar? en niet te groot.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je processor is ook gewoon te weinig voor Black ops..

Minimum is namelijk: E6600

(Bron: achterkant van het doosje van het spel. )

Dus dat wordt: een nieuwe processor, voeding en videokaart.. Dat voor 100 euro gaat 'm niet worden.. Lijkt mij verstandiger om even te sparen en dan wat degelijke onderdelen kopen..

dus de lagg zou door mijn processor komen? heb je zelf ervaring of haal je dit gewoon rechtstreeks van het hoesje :P

Grootste probleem zit hem toch in je videokaart.De 9300 is echt geen gamerskaart/chip.
Wil je idd een andere kaart zal je ook naar een ander voeding moeten.De huidige voeding schiet gewoon tekort.Daarbij zeg je dat het een goedkoop merk mag zijn maar daar kan je dan wel eens spijt van krijgen.Een goede voeding kost je gewoonweg 40-50 euro.Blijft dus de helft van je budget over voor een kaart.En dat is niet genoeg.
Verhoging van het budget is zeer wenselijk...anders heeft een upgrade ook geen zin.
Je processor blijft ook zwak btw.

Maar eens gaan nadenken of je voor die ene game deze invvesteringen wilt doen of gewoonweg accepteren dat niet iedere game speelbaar is voor je.

Je processor is ook gewoon te weinig voor Black ops..

Minimum is namelijk: E6600

(Bron: achterkant van het doosje van het spel. )

Dus dat wordt: een nieuwe processor, voeding en videokaart.. Dat voor 100 euro gaat 'm niet worden.. Lijkt mij verstandiger om even te sparen en dan wat degelijke onderdelen kopen..
Daar ben ik het niet mee eens: als je een goede high end videokaart hebt en gewoon een Dual Core processor en min. 3 GB geheugen (wat de TS heeft) denk ik dat het mogelijk is het spel te spelen.

Die processor is slechts een richtlijn voor als de andere onderdelen van mindere kwaliteit zijn.

@stormbreaker precies mijn gedacht :P

@frankwannet. tja... ik heb black ops nu al. in gedachte houden dat ik natuurlijk die 256mb vid. geheugen heb.

wat zou ik eventueel met 150euro kunnen doen?

Ik ben het weer niet met jou eens.:p De processor maakt wel degelijk uit om een high end videokaart goed te laten presteren. Daarbij heeft Black OPS al een lag probleem bij multi-player, wat ze overigens (gedeeltelijk) opgelost hebben. Ik heb zelf ook Black OPS en merk zelfs bij mijn high end systeem af en toe met single player een lag in sommige game situaties.

Oftewel: het is een spel wat alleen voor een i7+HD6890+8GB op 1666 Mhz werkgeheugen mogelijk is.

Een E2200 houdt idd echt niet over.:D

Qua kaart zit ik aan een 460 te denken. Kosten 140 euro's
Wellicht dat er medehelpmij'rs zijn met andere gedachten.

Btw: Mag ik even je voledige type van je pc.Ik ga ervanuit dat je een Packerd Bell hebt.Maar nu het juiste type nog.

Ok...Ik weet genoeg.
Het blijft wel behelpen met dit systeem en cod bo

Laatst bewerkt:
daar bedoel je mee???

EDIT: laat maar je hebt je post geëdit :P

dat het behelpen is maakt me niet uit. heb ik ook weer wat te klooien met mijn pc :p (kant en klare pc vind ik ook niks aan)
maar als ik nu een videokaart waarmee ik mw2/bo beetje op niveau kan draaien. dan kan die weer mee naar mijn volgende pc.
dus... opnieuw de vraag. wie weet een goede nvidia videokaart. + voeding. voor nou laten we zeggen 150euro.
(ati mag eventueel ook wel alleen dan zit ik met de drivers. iemand daar hulp voor :p )

Laatst bewerkt:
Ik denk toch ook dat je cpu aan de beurt komt.
Al is iedere kaart die je nu plaatst al een vooruitgang met hetgeen je nu hebt.

Ik heb ook een Packard Bell maar ik moet zeggen dat er wel mee te modden valt. Zo is de videokaart en voeding met succes vervangen.
Bij een andere PB die we vroeger hadden zijn de processor, geheugen en usb met succes vervangen.

Maar ik ga in het vervolg geen PB meer kopen, ik ga over een paar jaar ook maar eens over op zelfbouw.

Oftewel: het is een spel wat alleen voor een i7+HD6890+8GB op 1666 Mhz werkgeheugen mogelijk is.
Nee, ik heb een ander systeem dan je noemt en daar draait ie prima op, een paar kleine schoonheid foutjes nagelaten.

Daarbij zeg je dat het een goedkoop merk mag zijn maar daar kan je dan wel eens spijt van krijgen.Een goede voeding kost je gewoonweg 40-50 euro..

Weet je wat er kan gebeuren als je een voeding neemt van een slecht merk??(Zoals je nu dus gedaan hebt.)

kijkmaareens

Daarbij zou je voor een goede videokaart voor 80 euro in de second-hand market komen.

tja... risico dat je neemt?

maar over dat 80euro 2e hands ben ik niet met je eens. ik heb hier voorheen een andere pc gehad met een ati hd4550 op deze kon ik perfect mw2 spelen. alleen is deze te heet geworden. ik denk ook niet dat ik met die black ops kan spelen. die videokaart koste iets van 40euro. dus dan denk ik dat ik voor 80euro wel een videokaart heb die black ops tenminste aankan.

Vertel men mij maar eens een videokaart van 80 euro die cod-bo als een tierelier kan draaien.;)

Wat betreft de voeding:Is geheel aan jezelf om dat risico te lopen.

die ken ik niet. maar persoonlijk denk ik wel dat die bestaat :o
want zoals ik al zij. verwacht jij dat een hd4550 mw2 lekker kan draaien? toen wist ik er niks vanaf maar nu al veel meer. ik heb daarna een hd5450 gekocht en die kon mw2 weer veel minder goed draaien.

en over die voeding. ik bedoel dan ook natuurlijk niet het allerslechste goedkoopste merk. maar gewoon een voeding die wel betrouwbaar is en niet te duur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan