Budget-PC €500

Status
Niet open voor verdere reacties.

SjefvanOekel

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2013
Hallo,

Graag zou ik een nieuwe pc kopen die ik kan aansluiten op mijn tv op zo films af te kunnen spelen, te browsen en wat andere eenvoudige dingen te doen (Excel, Word eenvoudig spel).
De Pc komt in het kastje onder de tv waar niet bijzonder veel ruimte is maar een minitower die kan liggen of staan is geen probleem.
Windows 7 en de benodigde randapparatuur ik al in bezit en het eventueel zelf in elkaar zetten van de Pc is geen probleem.

Iemand enig idee wat een goede configuratie is?
Ik heb natuurlijk al even gekeken op diverse sites waar je een en ander zelf kan samenstellen alleen raak ik niet wijs uit de vele mogelijkheden.

Met vriendelijke groet,

Ik heb zelf een AMD a10 all-in-1 CPU en dat is meer dan voldoende voor dit gebruik. Er was zelfs genoeg budget voor een kleine SSD om snel op te starten voor TV gebruik, en een IR/radio module voor afstandsbediening.

Er zijn ook totaal-oplossingen van Zotac en andere aanbieders die alles ook in een ultra-compact kastje leveren. Die zijn dan wel relatief wat duurder dan zelf gaan bouwen, maar is wel veel kleiner.

Dit is ongeveer wat ik heb staan, aangepast aan de huidige onderdelen (geheugen was toen stuk goedkoper / SSD ietsje duurder)

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...626777]=1&product[634347]=1&product[221139]=1

De kast die ik zelf heb is niet meer verkrijgbaar, dus heb een equivalente genomen. Voor 20 euro meer is er een nieuwere CPU ook beschikbaar, die nog net iets zuiniger is, maar qua prestaties niet heel veel veranderd. Kan wel het overwegen waard zijn. Heb zelf ook een stille koeler erop geplaatst. Als je geen blueray disks wil kijken vanaf de PC, kan dat ook goedkoper.

Of dit voldoet aan al je eisen kan ik natuurlijk niet inschatten, maar ik gebruikt het als HTPC en is krachtig genoeg voor alle flash-games etc. voor de kinderen. De samenstelling is ook relatief zuinig en nauwelijks hoorbaar verder dan ongeveer 1 meter.

Bedankt voor de tip! Weet je toevallig ook hoe je met zekerheid kunt zeggen dat het moederbord in de behuizing past?

Laatst bewerkt:
Het zijn beide ITX onderdelen. Speciaal ontworpen om klein te zijn. Normaal hoort dat gewoon te passen. Je kunt er eventueel reviews op naslaan.

Er zijn overigens nog kleinere kasten, maar dan past er niet altijd een reguliere voeding in. Dat is wel iets om naar te kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan