Budget pc (450eu) - multitasken/beeldbewerking/af en toe games

Status
Niet open voor verdere reacties.

Murrayz

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2007
Budget - 450
Doel - Voor mijn stage, school en werk zal Photoshop, Illustrator en dergelijke programma's regelmatig opgestart worden. Deze moeten smoothly runnen naast de andere applicaties. Zo nu en dan wil ik nog weleens eens gamen dus een redelijke/goede videokaart is zeker nodig. Hoeft natuurlijk niet zware games op 'high' af te spelen. Zelfs ik snap dat dat niet gaat met dit budget.
Hoe belangrijk is stilte? - Enigszins belangrijk, wil gewoon kunnen concentreren wanneer het beeld even uit gaat.
Assemblage - Winkel
Besturingssysteem - Windows 7 heb ik. Weet nog niet of 32bit of 64bit geinstalleerd zal worden.
Randapparatuur - Is niet nodig. Ik heb monitor, muis, toetsenbord en 5.1 surround system.

Hier kwam ik zelf op uit:

Optie 1 (Star Computers 430eu)
Intel Core 2 Quad Q8400, 4 x 2,6 GHz, 4MB Cache, 1333 MHz FSB, en revolutionaire 45nm architectuur
Moederbord AsRock G31M-S, met de snelle G31 en ICH7 Chipsets.
GeForce 9600GT, 512mb DDR3, 256bit
Maxtor Diamondmax 21, 500GB, 7200 RPM, SATA
Kingston 2048 MB DDR-II, 800 Mhz

VS

Optie 2 (Star Computers 430eu)
AMD Phenom II X4 920 Quad-Core (4 x 2.8 GHz, 8MB Cache, 2000MHz FSB en revolutionare 45nm technologie)
Moederbord AsRock K10N78M
Videokaart Saphire ATI Radeon HD4670 1024mb, DRR3, 128bit
Kingston 2048 MB DDR-II, 800 Mhz

VS

Optie 3 (Dragon computers - 420eu)
AMD Phenom II 940 (4x3Ghz)
ASRock N68-GE AM2 AM2 / AM3 ready moederbord - 4 x DDR2 - PCIe - PCI - Serial ATA-300
Seagate 500GB SATA2 HDD
Kingston 4GB geheugen
ATI 4350 1GB grafische kaart

460 watt stille voeding

Wie er verstand van heeft en wat tijd overheeft kan misschien nog iets anders samenstellen met betere prijs/kwaliteit verhouding? :)
Budget is 450 euro.

Bij voorbaat dank,

Game

Laatst bewerkt:
ik wil wel even vlug iets samenstellen, maar eerst ga ik eten (dus nog een half uurtje-uurtje geduld!) en ik moet wel zeggen dat ik Intel en ATI fan ben ^^

[EDIT]Van beide opties is er een pluspunt en een negatief punt: optie 1 heeft betere grafische kaart, terwijl optie 2 een betere cpu heeft.
Ik zou gaan voor optie 2, maar dan een grotere HDD erbij steken, want met 250 gig kom je echt niet toe!!!

Laatst bewerkt:
Heb de opties iets aangepast.

Kan eventueel de processor van optie 2 en de videokaart van optie 1 bij elkaar doen. Kom ik slechts 7 euro duurder uit.

Wat ik mij afvraag is alleen of ik misschien beter 4x 2.6GHz kan nemen en dan 2GB geheugen erbij? Snelle processor is wel leuk maar moet werkgeheugen daar niet op aangepast worden? (2GB meer kost 49eu)

die laatste optie is idd supergoed, voor maar 450 euro te kosten ^^

Het wordt hetvolgende:

AMD Phenom II X4 920 Quad-Core (4 x 2.8 GHz, 8MB Cache, 2000MHz FSB en revolutionare 45nm technologie)
Moederbord AsRock K10N78M
Videokaart GeForce 9600GT, 1024mb, DRR3, 128bit
Kingston 4096 MB DDR-II, 800 Mhz

Zoals Mr Psycho zegt zou ik voor de laatste keuze gaan. Maar aangezien je keuze al gemaakt is houd ik mij verder op de achtergrond

Ik wist niet echt of hij nou met laatste optie 3 bedoelde of optie 1 en 2 door elkaar in de laatste post. Anyways dit is veel beter dan alles hierboven ofniet soms?

HKC 400W (stille) power supply
AMD Phenom II X4 955 Quad Core (AM3, 8MB, 4 x 3.2 Ghz, boxed)
Asus M4A785T-M AM3
Geheugen KINGSTON 4096MB DDR3 1333MHZ PC10600
nVidia GeForce 9800GT, 512MB Direct-X 10, HDMI OUT
Hardeschijf 250GB S-ata2 7200RPM

Dit is toch een mooie deal voor 499,-?

Denk alleen dat er andere voeding op moet ofniet? Zie HKC namelijk al in het 'sechte rijtje' staan bij de voedingtopic.

Laatst bewerkt:
ik zou wel kiezen voor die optie 3, hetgene wat je laatste postte is maar half zo goed in HDD en GPU ^_^

Heb mijn computertje gevonden denk ik. Als ik die tijd die ik heb besteedt aan computer zoeken in mijn tentamens had gestoken had ik alles nu al gekend haha :o

Behuizing Antec Sonata III (ultra stil)
Voeding Antec EarthWatts 500 Watt power supply ultra stil
Processor Intel Core 2 Quad Q8200(S775, 4x2.33GHz, 6MB, 1333MHz FSB, Boxed)
Moederbord Asus P5KPL-AM EPU
Videokaart ASUS nVidia GeForce EN9800GT 1024MB Direct-X 10 HDTV OUT (zie foto)
Hardeschijf 500GB S-ata2 7200RPM
Geheugen KINGSTON 4GB DDR2 PC6400 800MHZ

Beter dan de rest toch? Processor ghz zijn dat ietwat minder maar heb vaak gehoord dat je beter iets minder kan nemen met Intel dan meer met AMD, natuurlijk zijn de meningen hierover verdeelt maar na het zo vaak gehoord te hebben gaat voorkeur toch uit naar duurdere Intel. Thoughts?

Ik heb het volgende samengesteld:
http://www.hardware.info/wishlist/dirkie00/17900/aahelpmij
voor € 453,56 bij cool-prices.nl
Er zit alleen nog geen videokaart bij. Ik heb te kort verstand van videokaarten die bij jou budget passen om daar een advies over te geven.

Deze processor is een stuk beter dan al de andere die hier genoemt worden. En je hebt hiermee een beter systeem voor de toekomst. ddr3 geheugen, goede voeding, moederbord kwam het beste uit de tests, en een snelle hardeschijf.
Heb je al een OS? windows 7 bv.
En kun je hem zelf in elkaar zetten?

Het zou mooi zijn als je nog 50 euro bij je budget kan doen voor een goede videokaart

En de amd's die genoemd worden zijn beter als die intel q8200

Kan hem niet zelf in elkaar zetten, heb wel Windows 7 nog liggen. Wordt sowieso 64 bit.

Heb zelf dit systeem samengesteld:

Antec Sonata III
OCZ ModXStream Pro 500 Watt
AMD Phenom2 X2 550 6MB L3 [2x3,10ghz]
MSI 785GM-E51 moederbord
4GB DDR3 1333Mhz OCZ
ATI Radeon HD5750 1024MB
500GB Sata Harde-schijf
Cd-Dvd Brander

Ben alleen aan het uitzoeken of je bij MSI 785 ook de laatste 2 cores aan kan zetten (via ACC). Bij de 790 serie namelijk wel. Iemand die weet of het kan?

Ik heb het volgende samengesteld:
http://www.hardware.info/wishlist/dirkie00/17900/aahelpmij
voor € 453,56 bij cool-prices.nl
Er zit alleen nog geen videokaart bij. Ik heb te kort verstand van videokaarten die bij jou budget passen om daar een advies over te geven.

Deze processor is een stuk beter dan al de andere die hier genoemt worden. En je hebt hiermee een beter systeem voor de toekomst. ddr3 geheugen, goede voeding, moederbord kwam het beste uit de tests, en een snelle hardeschijf.
Heb je al een OS? windows 7 bv.
En kun je hem zelf in elkaar zetten?

Het zou mooi zijn als je nog 50 euro bij je budget kan doen voor een goede videokaart

En de amd's die genoemd worden zijn beter als die intel q8200

die processor is speciaal gemaakt voor mensen die willen overclocken, ik denk dat dit hier niet van toepassing is?

+ voor dezelfde prijs als wat jij iets hebt samen gesteld, zonder GPU, heeft de TS al een even goede, MET GPU, en voor 50 euro heb je echt nog geen goede videokaart hoor, begin beter al maar te kijken naar 75 -> 135 euro voor een goede videokaart van een degelijk merk.

en ps: Asus is een CRAPmerk voor videokaarten ^^ ga beter naar MSI, Club3D, Sapphire, XFX, dit zijn de super topkaarten, met toch een goede prijs/kwaliteitverhouding.

Laatst bewerkt:
Sorry boys voor de steeds andere systemen en opmerkingen maar wil gewoon het beste uit m'n centjes halen.

Bijna alles is nu naar wens zit alleen te twijfelen over de processor nog steeds.

Ik kan kiezen voor een quad (van phenom II) rond de 2.6 ghz en dan besparen op videokaart, of ik kan kiezen voor een radeon 5750, 1024mb en dan i.c.m. een 2x3.1ghz processortje met de mogelijkheid om later uit te breiden naar een AMD Phenom II X4 955..

Ik ga nog maar is wat onderzoek doen..

Probleem met kiezen is dus dat ik al een half jaar met een ***computer zit opgescheept en me niet echt kan voorstellen wat ik allemaal doe wanneer ik een normaal systeem heb qua beeldbewerking, videogames en multitasken. Ik zal even proberen een rijtje te maken van meest naar minst:

1. Multitasken (Windows Media Player, MSN, meerdere internetpagina's en zo nu en dan Photoshop OF Illustrator of een Microsoft Word 2007 programma i.e. Word, Excel)
2. Gamen
3. Computer maakt vaak lange dagen

Aan de ene kant neem ik aan dat de Phenom 550 het toch wel kan handelen wanneer de bovengenoemde (bij #1) tegelijk draaien?

als je wilt upgraden tussen dualcore en quadcore, moet je ook wel letten op welk moederbord het is, en of hij zowel de sockets voor dualcore als voor quadcore onderteund eh?

en zolang je niet van plan bent om nu Crysis op maximum of GTA IV op maximum te spelen, zou je het wel kunnen halen met een ATI Radeon HD 4875 als grafische kaart hoor.

als je wilt upgraden tussen dualcore en quadcore, moet je ook wel letten op welk moederbord het is, en of hij zowel de sockets voor dualcore als voor quadcore onderteund eh?

en zolang je niet van plan bent om nu Crysis op maximum of GTA IV op maximum te spelen, zou je het wel kunnen halen met een ATI Radeon HD 4875 als grafische kaart hoor.

Jah dat ondersteund de moederbord, had ik al gecheckt :thumb:

Wordt de 4770 denk ik, op meeste vlakken bijna gelijk aan 4850, gebruikt alleen minder stroom wanneer aan maar wel veel wanneer idle wegens GDDR5. Dus nu nog even onderzoek naar processortje en dan eindelijk is bestellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan