Budget pc 500 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonaldBeintema

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2010
Beste Helpmij'ers,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik topic hier had, maar nu kan ik jullie eindelijk weer om hulp vragen:) Ik heb de opdracht van mijn moeder gekregen om een goede, vlotte pc te maken voor in haar bedrijfje. Nou had ik zelf al de volgende samenstelling gemaakt, waar het mij om ging is dat hij compact, stil, snel en een beetje futureproof(USB3) zou zijn. KLIK!

IK heb voor de CM elite 360 gekozen omdat ik hem er goed uit zag zien en met een m-ATX moederbord, processorkoeler en modulaire voeding, er ook nog sprake was van een redelijke koeling van de componenten. Enige nadeel is dat hij zeer slecht leverbaar is, zou het de moeite waard zijn om er voor te wachten of suggereren jullie een andere goeie compacte kast?

Budget - 500 euro, mag eventueel wel hoger
Doel - Internet+Email Anders+Administratie+Office+Muziek+ eventueel beveiligingsysteem er op aan te sluiten.
Hoe belangrijk is stilte? - Heel belangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Zelf :D

Opties: nvt
Besturingssysteem - W7 Home Premium 64-bit of als iemand me zou kunnen helpen om het te downloaden met nieuwsgroepen of torrents bijvoorbeeld :P

Randapparatuur
Heb je zelf al onderdelen op het oog of in huis, vermeld die dan ook
Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur? nvt

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

Weten jullie misschien een andere betere processorkoeler, want deze presteert namelijk nauwelijks beter dan de stock, hij is alleen wel veel stiller :)

Alvast bedankt,

Ronald B

Laatst bewerkt:
ziet er prima uit processor koeler is goed hoor je hoeft er geen losse videokaart in?
Maar omdat de pc niet hoeft te gaan gamen is er geen losse graka nodig.
ps je processor is al wel redelijk oud
Mvg Merlijn

Laatst bewerkt:
@Windowsfaq Het lukt je niet om mij een Acer te laten kopen :P

@Merlijn Nee losse videokaart leek me onnodig, omdat er ook maar nooit een enkele game op gespeeld zal worden. Het klopt inderdaad dat de processor al redelijk verouderd is, maar als het goed is doet hij nog goed zijn werk. Want Intel lijkt me rekening houdend met het budget geen mogelijkheid en een Phenom X6 is dikke overkill volgens mij :P

Weet iemand anders nog iets wat de prestatie stukken verbetert? Misschien een ssd? Dan laten we W7 weg en dan komt het er zo uit te zien KLIK, dit zal dan ook schelen in geluidsproductie toch?

Een barebone zoals bijvoorbeeld een Asus Pundit niet iets?

Het grote voordeel van die dingen vind ik persoonlijk de looks (ziet er gewoon veel strakker uit dan een gemiddelde Aopen / Coolermaster kast) is relatief stil, en als je er de juiste componenten in prikt ook relatief vlot.

@mukkel Een gtx460 in een pc waar nooit op gegamed zal worden lijkt me geld verspilling :)

Kan iemand mij helpen met een goede behuizing die voldoet aan de volgende functies: Compact, stil, zwart, mogelijkheden voor enige cablemanagement, PSU onderin en goed leverbaar :)

Hallo,

goed systeem al, misschien die processor vervan voor een 965 omdat er nog wat geld over is :) En voor de doeleinden waarvoor je moeder hem wil gebruiken kan je er misschien nog wel beter Linux op installeren (gratis en sneller) http://www.ubuntu.com/desktop

oke een aangepaste versie van m'n vorig systeem.
Persoonlijk vind ik een 460 geen geld verspilling maarja :P
Gewoon een universeel kaartje. niet specifiek gaming.

Omdat je stilte erg belangrijk vind:
-Ruime behuizing met losse dempingskit om het overig geluid te denpen.
-Een passief gekoelde 5670 => geen fan dus.
-Stille CPU koeler.
-zwakkere voeding ivm andere kaart.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[51215]=1&product[212287]=1&product[239784]=1

Edit:
Eventueel kun je de standaard fans vervangen voor stille noiseblockers
http://azerty.nl/producten/zoek?GRO...&MERK_ID[9870]=on&presentatie=miniatuur-lijst

Laatst bewerkt:
onboard.. ja dat kan, maar 8 van de 10 mensen krijgt hier spijt van.

De TS wil misschien een beveiligings systeem er op aan sluiten.
Ik denk dan aan beveiligings camera's ect.
Grafisch iets meer eisend als surfen / office

Edit :P een ssd voor surfen ? :P hhehe kan ook.
Maar als je dat doet neem een agility, zie berichtgeving van de vertex schijfjes.
De schijfjes die nu in de winkel liggen zijn 25nm
http://tweakers.net/nieuws/72462/oczs-vertex-2-ssds-met-25nm-geheugen-presteren-slechter.html

Laatst bewerkt:
@Vuilnis aan de antec three hundred zat ik zelf ook al te denken, ik vind de gladiator namelijk niet mooi :P Ook de Antec Performance one mini lijkt me een leuke en goede case, ook voor de doeleinden voor mij, minpunt is alleen de prijs klik

@Mukkel er zal eerst sowieso geen videokaart inkomen, later zal er wss wel 1 inkomen daarom kies ik ook voor een 500 watt voeding :)

@Lord Ubuntu zou misschien mogelijk kunnen zijn, maar elke computer in mijn huis draait windows 7 op, dus dan zal het wel zeer wennen zijn voor mijn moeder.

Ik zit nog na te denken over een goede processorkoeler, die zeer stil is en ook redelijk goed zijn werk doet, enige suggesties?

Ja inderdaad maar hij wil een snelle PC, en een videokaart versnelt de pc niet (ja de processor is minder belast) maar een SSD is een echte versneller ;) En aan Ubuntu wen je heel snel.

Laatst bewerkt:
@lord weet wel dat niet alles werkt op ubuntu en dat die beveiligings software van hem problemen kan opleveren
verder is een SSD echt totale onzin voor dit budget hij mag wel sneller zijn maar je hebt er totaal niks aan omdat je het alleen gebruikt bij opstarten en het laden van bestanden
maar die gaan tog op die spinpoint...

en je moederbord heeft geen onboard videokaart...

verder lijkt mij een Athlon II x4 640 al sterk zat hij gaat geen games spelen en die dingen zijn hier prima voor

EDIT
dit is wat ik heb
klik

de behuizing Antec sonata proto staat bekent om zijn stilte
maar dan is de CPU koeler wel aan te raden wil je je computer koel houden
OCZ stealthXstream 500watts voeidng
AMD Athlon II x4 640 processor sterk zat
2x 2GB DDR3 geheugen
ASRock M3N78D moederbord
HD5450 512mb Silent (Moederborden voor jou budget hebben GEEN onboard videokaart)
Windows 7 64 BIT

dit lijkt mij het beste voor je moeder

Laatst bewerkt:
ook dat moederbord heeft GEEN onboard videokaart
je zult een videokaart moeten kopen wil je in je budget blijven

of je moet een duurdere moederbord aanschaffen

Laatst bewerkt:
....
omdat vrijwel alle moederborden onder/rond de 60 euro geen onboard videokaart hebben?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan